cd
door cdebie Nov 2, 2016 om 12:49
Vrije tijd & tuin

Blijven ze nu jatten van ons aow ersdie jongeren minderen toch niet als het duur

is toch te gek voor woorden de prijs van de alcohol omhoog heeft de regering dan nooit genoeg
wij ouderen zijn weer de klos en de jongeren lachen er gewoon om schijnen toch geld zat te hebben

3470 20 Rapporteer

simon55
door simon55 - Nov 2, 2016 om 12:53
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Er wordt minder gerookt dus minder minder centen binnen.................dus moeten de centen toch ergens vandaan komen dus dan maar de drankgebruikers.....stoppen die er weer massaal mee dan pakken we gewoon weer de automobilist en zo kan ik nog wel effe doorgaan

edrick3
door edrick3 - Nov 2, 2016 om 12:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zo, ook weer even lekker ongenuanceerd gemopperd.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 2, 2016 om 12:56
7206 Antwoorden / 3 Vragen

We zullen iets meer water bij de wijn moeten doen. ;)

Cookies
door Cookies - Nov 2, 2016 om 13:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, dat weet je toch? Ouderen zijn altijd de klos.........althans volgens die doelgroep wel.

Blijven ze nu jatten van ons aow ers

Wat heeft de alcohol prijs met AOW te maken?

tenormin
door tenormin Nov 2, 2016 om 13:24
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Heb laatst ergens gelezen dat A.O.W.-ers meer zijn gaan drinken. ;-) Dus dan moet er even gespuid worden, denk ik.

Cookies
door Cookies Nov 2, 2016 om 13:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als ik de klagers zou geloven, hebben ze helemaal geen geld om alcohol te kopen.

tenormin
door tenormin Nov 2, 2016 om 13:38
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Komt omdat ze het daaraan uitgeven, aan de rest van uitgaven komen ze dan te kort.

ltmvz
door ltmvz - Nov 2, 2016 om 13:01
949 Antwoorden / 18 Vragen

Op uw gezondheid!

tijger1
door tijger1 - Nov 2, 2016 om 13:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens zeggen is alcohol ook voor AOW-ers niet gezond. Minder gebruiken dus. Een hele verstandige maatregel van de overheid dat letten op uw gezondheid. Wees ze daar dankbaar voor:-((

Cookies
door Cookies Nov 2, 2016 om 13:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat zeggen ze niet alleen. Het IS zo.

tijger1
door tijger1 Nov 2, 2016 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik laat het er niet voor staan. Alles met mate, ook ongezonde dingen. :-))

Cookies
door Cookies Nov 2, 2016 om 14:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aha, nu begrijp ik je Bargoens in de loop van de avond.;-))

tijger1
door tijger1 Nov 2, 2016 om 14:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

:-))

dokun
door dokun - Nov 2, 2016 om 13:20
152 Antwoorden / 0 Vragen

ONZIN!

Alcohol zorgt voor heel verschrikkelijk veel ellende en een miljarden kostenpost per jaar. Het wordt tijd dat de gebruikers van alcohol zelf de kosten maar eens gaan dragen! Waarom moet de gemeenschap betalen voor al het alcoholgebruik en misbruik..?

Alcohol zou veel zwaarder belast moeten worden, netzoals ze al lange tijd met roken doen. Dat bier goedkoper is dan bv frisdrank is gewoon belachelijk! Een halve liter bier zou niet onder de €2,50 verkocht moeten worden. Dan houden we misschien een beetje geld over wat bv voor de zorg gebruikt kan worden...

ja
door jackyh Nov 2, 2016 om 15:13
953 Antwoorden / 4 Vragen

Doe niet zo dom. Mensen die teveel roken of teveel drinken gaan eerder dood. Kosten gezondheidszorg dus lager. Dat ouderen vaak meer drinken is op zich niet zo gek. De dagen kunnen lang zijn en uitjes zijn vaak zo duur dat een fles jenever goedkoper is. Ontzeg de ouderen toch niet alles.

ja
door janf43 Nov 2, 2016 om 16:20
733 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk voor de resultaten naar de Scandinavische landen.

tijger1
door tijger1 Nov 2, 2016 om 16:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jackyh. Dagen lang voor ouderen? Kom tijd tekort.:-))

diumenge
door diumenge Nov 2, 2016 om 16:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

‘Alcohol levert ons juist veel op’ >>> http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/26937886/___Alcohol_levert_ons_juist_veel_op___.html

gerbera
door gerbera Nov 4, 2016 om 12:56
7370 Antwoorden / 14 Vragen

Als een halve liter bier boven de € 2,50 komt komen we geld te kort dus wordt er nog meer gekort op de gezondheidszorg.

newmikey
door newmikey - Nov 2, 2016 om 13:29
830 Antwoorden / 0 Vragen

Zo! Opgelucht?

tenormin
door tenormin Nov 2, 2016 om 13:39
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Wie? De TS of Dokun. ;-)

me
door mein33 Nov 2, 2016 om 14:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@Dokun in iedergeval niet want zo te zien heeft hij het knap benauwd en probeert hij nog steeds om een struisvogelei uit te persen. ;-))

me
door mein33 - Nov 2, 2016 om 13:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@cdebie,

Er zijn meer senioren die overmatig drankgebruik vertonen dan jongeren.
Achter uw opmerking "wij ouderen zijn weer de klos" schaar ik mij, als oudere, zeer zeker niet want iedere alcoholgebruiker is hiervan "de klos".
En dat allemaal omdat ouders hun comazuipende kooters niet onder controle hebben en de overheid weet zich er geen raad mee en dan ligt een simpele algemene prijsverhoging het meest voor de hand.
Kan Rutte BV. in iedergeval zeggen dat er passende maatregelen genomen zijn.
Aan het echte probleem van de individuele comazuiper en de overige grootgebruikers, wordt echter niets gedaan.

costnix
door costnix Nov 2, 2016 om 19:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

OT: Ik noem. Rutte BV anders: O.P. Rutte :-)

me
door mein33 Nov 3, 2016 om 13:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@costnix,

Nog even volhouden dan maar, er zit weinig anders op ;-))

so
door soebhas - Nov 2, 2016 om 14:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor nut heeft het om de alcohol duurder te maken het lijk net of aleen de jongeren alcohol drinken.
Er is maar een klein groepje die teveel alcohol drink en daar voor moet de rest van het bevolking nu de dupe woden.
de ouderen worden echt keihard en leterlijkde grond in geduwd.
kijk maar naar de ouderen hulp gronisch ziekte hulp pensioen aow tabak en nu alcohol en nog veel meer te noemen.
En de regiring heeft er scheit aan ouder om steeds van alles tekorten van ouderen en duurdermaken.
Terwijl de ouderen levenland zig kapot hebben gewerk.
en nu het leeftijd van pesioen naar 67 jaar en drie maanden.

Dit vind ik pas belachelijk en schandalig van de regiring.
Het kan het regiring niets schelen of mensen nu uitkomen met hun pensioen of niet.
Als hun maar het goed hebben.

Mvg

ja
door jackyh Nov 2, 2016 om 15:18
953 Antwoorden / 4 Vragen

Nou dat soebassen zal bij deze regering niet echt helpen. Ben je het zat, kom op, haal de pil. Woon je in een tehuis dan mag je niet vaker dan 3x per etmaal naar de wc.  Deze regering van vvd en pvda heeft zoveel op z'n kerfstok dat ze eigenlijk voor het gerechtshof voor mensenrechten zouden moeten verschijnen.

Cookies
door Cookies Nov 2, 2016 om 17:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@jackyh: slaat werkelijk nergens op.

Marcel.v.Dam
door Marcel.v.Dam Nov 4, 2016 om 07:14
2 Antwoorden / Vragen

De ouderen vreten juist de ruif leeg die niet goed genoeg gevuld is door de eigen generatie. Het falen legt men bij de toekomstige ouderen.  jongeren van 35 a 40 jaar bv hebben veel minder te besteden in verhouding dan dat de ouderen van toen hadden. Ook zullen deze jongeren als ze ouder zijn door de huidige ouderen 33% (!!!) minder pensioen hebben en moeten werken tot hun 7 1ste. Terwijl dat dan niet meer nodig is !

tijger1
door tijger1 Nov 4, 2016 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zielig hoor. Maar misschien erven ze dan weer het nodige van die rijke ouderen.:-))

gerbera
door gerbera - Nov 2, 2016 om 16:25
7370 Antwoorden / 14 Vragen

Hoezo wij ouderen, praat even over u zelf en laat mij er buiten. Ik gebruik geen alcoholische dranken dus zal het mij een worst wezen dat die duurder worden.
En och hebben de jongeren ook eens wat om te lachen, want dat wordt tegenwoordig nog maar weinig gedaan.

simon55
door simon55 - Nov 2, 2016 om 16:31
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Bent u toevallig eens in de buurt van Haarlem kom gerust n paar neuten halen

gerbera
door gerbera Nov 2, 2016 om 21:55
7370 Antwoorden / 14 Vragen

hebbie nog Jopen, woon om de hoek. Wel alcohol vrij graag.

simon55
door simon55 Nov 2, 2016 om 22:12
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Yeps Jopen hebbe ik

de
door dehenky Nov 3, 2016 om 12:11
15 Antwoorden / 3 Vragen

Haarlem!

simon55
door simon55 Nov 3, 2016 om 12:32
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Yeppo Haarlem Jopen en popen

hansje klein
door hansje klein - Nov 2, 2016 om 17:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Mijn complot-theorie en logica:

De zorgkosten moeten omlaag en het CBS constateerde, dat het aantal ongelukken bij ouderen de laatste tijd bóvenproportioneel is toegenomen. Slimme hoogopgeleide wetenschappelijke onderzoekers stellen in een door de belastingbetaler gesubventioneerd onderzoek vast, dat de categorie ouderen/kosten/ongeluk weer gedomineerd wordt door de toename van valpartijen......en die.....worden weer door bovenmatig alcoholgebruik veroorzaakt.

We leven in een digitaal tijdperk en de Overheidscomputer heeft nu uitgerekend, dat meer alcoholbelasting voor de portemonnaie van de Overheid voornamelijk voordelen oplevert.  Vandaar!

ERGO:  AOW-er's worden er dus niet specifiek uitgepikt, de computer kent geen discriminatie....proost!    ;(

pi
door pieterwolters - Nov 2, 2016 om 17:45
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ouderen moeten gewoon wat minder zuipen, dan houden ze vanzelf geld over.

costnix
door costnix Nov 2, 2016 om 19:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Daar kan ik niet op bezuinigen. Ik drink geen alcohol (en rook niet).

costnix
door costnix - Nov 2, 2016 om 19:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Te diep in het glaasje gekeken?

aurora1
door aurora1 - Nov 2, 2016 om 21:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"Wij ouderen"? Spreek svp alleen voor uzelf.
U bent kennelijk een vervelende oudere die dol is op klagen. Stop met de alcohol dan heeft u geen last van prijsverhogingen van alcohol.
En als u dan ook nog stopt met klagen dan heeft u vast meer lol.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 3, 2016 om 00:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Er zijn landen waar men überhaupt geen dubbeltje pensioen of aow krijgt . Maar dat vergeten we graag.

Marcel.v.Dam
door Marcel.v.Dam Nov 4, 2016 om 07:16
2 Antwoorden / Vragen

Ook weer zo'n dooddoener. omdat we niet in dat land wonen.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 4, 2016 om 14:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Nee,  Nederlanders zijn wereldwijd befaamd om hun gezeur . Gaat het niet over dat kwartje van Kok van 20 jaar terug  dan gaat het wel over de kopieerheffing op. Cd's en harde schijven terwijl we allemaal illegale muziek, films,  boeken en software bezitten . Waar we zeuren over kinderbijslag die te laag zou zijn terwijl je zelf voor kinderen kiest .  We zijn doorgeslagen we willen alles goedkoper, vooral ook minder belasting maar vragen ons niet af hoe het mogelijk is dat er zoveel goed geregeld is. En hoeveel geld we gratis krijgen. Neem. Je zorgverzekering, we betalen inclusief eigen risico nog geen €2000. Dat de overheid gemiddeld €5500 per persoon betaald willen we niet horen. Ps als ik uw profielfoto bekijk snap ik ook uw antwoord wel. .

tijger1
door tijger1 Nov 4, 2016 om 14:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik  +10

ha
door halex - Nov 3, 2016 om 00:41
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U moet ze terugpakken met hun eigen wapen: nooit meer alcohol drinken. Dat zal ze leren!

gerbera
door gerbera - Nov 3, 2016 om 23:26
7370 Antwoorden / 14 Vragen

Beste Cor, stop met klagen en gun die jongeren ook een pleziertje. Zij werken er voor en of ze straks nog AOW krijgen moeten ze maar afwachten. En roep nu niet, daar heb ik mijn hele leven voor gewerkt, u heeft er maar 40 jaar voor gespaard.

tijger1
door tijger1 Nov 3, 2016 om 23:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men spaart niet voor AOW.

tenormin
door tenormin Nov 3, 2016 om 23:38
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, heb ik ook nooit gedacht daar voor te sparen; dat sparen moest/moet je nog steeds zelf doen. Alleen is sparen ook interessant voor de blauwe enveloppen fabriek, nu digitaal: de meest valse belasting: betalen over wat je zelf gespaard hebt.

gerbera
door gerbera Nov 4, 2016 om 12:52
7370 Antwoorden / 14 Vragen

Nou uitleggen dan maar weer, je betaald 40 jaar AOW premie en van dat geld krijg je dus je een klein deel van je AOW. Ik noem dat kleine deel sparen.

Cookies
door Cookies Nov 4, 2016 om 12:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mensen die niet werken, betalen geen AOW-premie maar krijgen toch AOW.

tijger1
door tijger1 Nov 4, 2016 om 14:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerbera. Als je inkomen heb, betaal je eventueel AOW premie. De opbrengst daarvan wordt meteen uitgedeeld aan de AOW gerechtigden van nu. De opbrengst is zelfs te weinig en wordt nog een beetje aangevuld uit de algemene middelen. En je betaalt geen 40 jaar, maar eventueel 50 jaar.

fl
door flessebon - Nov 4, 2016 om 08:45
418 Antwoorden / 7 Vragen

Lachen kost niets, dat zouden mensen vaker moeten doen. Het lijkt wel of het heel duur is, want sommige mensen sparen ze en zijn er heel zuinig op.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 4, 2016 om 19:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Flessebon.yes!  Ben blij te merken dat er nog positieve mensen zijn . Een lach is daar een uitstekend voorbeeld van.
Net als een keer wat doen voor mensen in je straat, wijk of dorp.
Kost je misschien een paar uurtjes maar die zijn dan wel onbetaalbaar .
Diewilik