tenormin
door tenormin Nov 24, 2016 om 00:37
Vrije tijd & tuin

Facebook, Barak Obama

Is niet interessant voor Nederland maar de nu nog leider van de USA deelde 'lintjes' uit; o.a. aan Ellen, voorvechtster van homoseksualiteit. Wilde een positief commentaar toevoegen maar.... Facebook meldde onmiddelijk dat ik "onbehoorlijk"commentaar leverde en niet plaatste. Schreef alleen dat het met Trump anders zou wordem. Eerder had ik al (met andere problemen) met USA; het blijkt dus werkelijk zo te zijn dat men personen echt volgt. Heeft iemand enig idee waarom dit is. En nee, ben niet van "de pot gerukt".

1957 15 Rapporteer

Ma
door Mat Matheij - Nov 24, 2016 om 01:59
986 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft de indruk dat u wordt 'gevolgd'. Wikileaks en anderen zeggen van wel. Echter de noodzaak ervan is niet bewezen.
De alternatieve media zijn niet onafhankelijk. En de volgers evenmin. Zo werd al eerder gesuggereerd dat Facebook meer volgers had dan de traditionele onafhankelijke media en alleen al daardoor diverse zaken zou kunnen beinvloeden. Het lijkt niet verstandig om je mening op deze alternative media te zetten. Hetgeen overigens iedereen wel meent te moeten doen. Facebook,Twitter, Instagram
Op deze media is de ogenschijnlijke vrijheid van meningsuiting ver te zoeken, maar dat zou u als geen ander moeten weten. Onverstandig dus maar de hele wereld twittert er maar op los en denkt een andere uitgang via Facebook te hebben.
Gewoon niet doen dus.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 24, 2016 om 09:01
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik zo lees wat je is overkomen bij Facebook krijg ik ook de indruk dat niet inwoners van de USA zich moeten onthouden van politieke reacties die dat land aangaan al is het nog zo positief en onschuldig. Begrijpen doe ik het wel, zij moeten wel voorzichtig zijn. De media zal wel duidelijke instructies gekregen hebben.

Ma
door Mat Matheij Nov 25, 2016 om 20:45
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ach in een nadere reactie lijkt het te gaan om ´The White House´. Heb ik wel eens mee ´gebeld´. Ze namen heel netjes op en zouden mijn bericht in ogenschouw nemen. Dat lijkt toch beter dan bijv, de Pvda die niet reageert, de VVD die weliswaar met een zorgvuldig computerbericht reageert en overigen die evenmin reageren. In dit kikkerlandje.

ja
door jackyh - Nov 24, 2016 om 09:16
953 Antwoorden / 4 Vragen

Hebt u het proces Wilders niet gevolgd?  Wat u wilde doen was aantasting van de "goede" naam van Trump. Bovendien weet u helemaal niet of Trump dat wel of niet doet. Trump heeft geen hekel aan homo's dus wel reeel blijven.

fl
door flessebon - Nov 24, 2016 om 09:29
418 Antwoorden / 7 Vragen

Aanhangers van die nieuwe beweren precies het omgekeerde. Waarom zou je uberhaupt dat medium gebruiken? Een blote borst tonen mag niet maar hele nare dingen wel.

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2016 om 10:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar uw "positieve" commentaar, bevatte dus wel bij voorbaat kritiek op de nieuwe. Terecht of onterecht.

Ga toch van dat Facebook af.

costnix
door costnix Nov 24, 2016 om 11:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Faecesbook of Veestboek zal je Facebook niet mogen noemen :-)

reflecs
door reflecs - Nov 24, 2016 om 10:15
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Welke pagina was dat tenormin? Van het Witte Huis?

Cookies
door Cookies - Nov 24, 2016 om 10:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

'Met Trump wordt alles anders', kan ook kritiek zijn op Obama.

DOOR TIJGER1 - 24 NOV. 2016 OM 10:00
26907 ANTWOORDEN / 14 VRAGEN

Maar uw "positieve" commentaar, bevatte dus wel bij voorbaat kritiek op de nieuwe. Terecht of onterecht.

Cookies
door Cookies - Nov 24, 2016 om 10:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ongetwijfeld van het Witte Huis. En de reacties die op FB worden geplaatst, worden natuurlijk gescreend door medewerkers v/h WH die zich met de social medial bezig houden. En aangezien het zinnetje 'met Trump wordt alles anders' op 2 manieren kan worden opgevat, is de reactie verwijderd.

DOOR REFLECS - 24 NOV. 2016 OM 10:15
1247 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Welke pagina was dat tenormin? Van het Witte Huis?

tijger1
door tijger1 Nov 24, 2016 om 11:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet natuurlijk niet hoe Tenormin het precies verwoord heeft, maar inderdaad, het kan twee kanten op. Daarom ook mijn advies, blijf weg van dat Facebook, als je alleen mag juichen.

tenormin
door tenormin - Nov 24, 2016 om 11:12
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Het was op de startpagina van Facebook en ongetwijfeld van het Witte Huis. Daar deelde Barak Obama dus 21 lintjes uit. Heb net het zootje doorgezocht, maar foto is (voor mij dan) pleite, of beter: kan het niet vinden. Je kon een reactie geven, wat ik dus deed, alleen: zodra het er stond: 'met Trump word alles anders' kwam het "onbehoorlijk commentaar". Kan er met de beste wil niets onbehoorlijks aan vinden, maar goed, FB denkt er kennelijk anders over. Stonden trouwens meer commentaren, 11.5k en het mijne was absoluut normaal. En nee, voor de FB-haters, ik ga er niet vanaf, ik heb er gewoon plezier aan, op gisteren na dan. Maar bedankt voor de antwoorden.

Ma
door Marimelda - Nov 24, 2016 om 19:27
58 Antwoorden / 11 Vragen

Met Facebook is teveel mogelijk en als je niet oppast krijg je ik weet niet hoeveel berichten binnen. Niet te veel vrienden dus ook nemen.

Verder geloof ik eerder dat Trump allesbehalve de lobbyisten zal steunen van de LHTB. Het is de vraag of we er allemaal wel zo in mee moeten gaan. Ik ben er persoonlijk geen voorstander van. Ik wijd hier liever niet over uit, want ik weet wat voor reacties ik dan kan verwachten (...).

tenormin
door tenormin Nov 24, 2016 om 19:38
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor, ik heb alleen maar mensen als vriend die ik ken. Wel veel "vriendschapverzoeken" van totaal onbekenden. Die geef ik aan als spam en kunnen mij nooit meer benaderen. En dat mijn commentaar: "met Trump zal alles anders worden'; uiteraard bedoelde ik daar iets mee maar ik schreef niets verkeerds. Ook niet tussen het regeltje door. Ik volg alles op de voet wat daar plaatsvind, ook hier met Wilders in ons eigen landje; ook daar heb ik een mening over en dan: ik ga er niet over schrijven. Leest men de ingezonden brieven van kranten eens: de ergste dingen worden geschreven: blijft hier wel staan, ook bijna, dan. Heel weinig word verwijderd.

Ma
door Marimelda Nov 24, 2016 om 19:45
58 Antwoorden / 11 Vragen

Meestal wordt Facebook voor leuke uitwisselingen gebruikt. Sommigen gebruiken het als discussieforum. Zelf mocht ik graag gesprekken voeren, maar helaas voelden mijn vrienden/innen daar niet voor. Ik heb ook veel liederen geplaatst die ik mooi vind, o.a. uit Afghanistan. Daarnaast ook echt mooie christelijke liederen. Maar het werd mij teveel en ik ben daardoor gestopt met Facebook. M.vr.gr., Marimelda.

sw
door swat1500 - Nov 25, 2016 om 11:15
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Of u feitelijk wordt gevolgd is maar zeer de vraag. Gezien uw reacties op allerlei onderwerpen op dit forum lijkt u mij niet een persoon waar veiligheidsdiensten van welk land dan ook veel 'belangstelling" voor zullen hebben.
Er kan wel sprake zijn van automatisch electronisch volgen. FB en andere soortgelijke diensten laten berichten automatisch scannen door algoritmen. Dat zijn intelligent geschreven programma's die heel snel berichten scannen voordat die feitelijk geplaatst worden. Die berichten worden dan gescand op zinsbouw, woordgebruik en als die berichten foto's bevatten de uitvoering van die afbeeldingen. Het voorkomen van bepaalde woorden, afbeeldingen of bouw van zinnen kunnen die programma's triggeren het bericht (automatisch) af te keuren of zelfs een seintje te sturen naar een opsporingsinstantie. Het kan zomaar zijn dat een Nederlandse uitdrukking die 1 op 1 vertaald wordt in het Engels, in het Engels als beledigend kan worden gezien. Post je veel lovende berichten over organisaties die als terroristisch worden beschouwd dan kan je erop rekenen dat je op enig moment belangstelling gaat krijgen. Post je vaak dubieuze foto's dan zal FB bijvoorbeeld je automatisch een ban opleggen van korte of langere duur.

gerbera
door gerbera - Nov 25, 2016 om 11:53
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Denk dat het door de foto komt die u hier gebruikt;-))

tenormin
door tenormin Nov 25, 2016 om 12:20
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Maar die gebruik ik niet op FB. De foto (avatar) hier: 't is gewoon een mooi wijf. Men gaat hier toch geen verband leggen tussen een avatar en hoe iemand "ergens over denkt" mag ik hopen?

costnix
door costnix Nov 25, 2016 om 16:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zo als Veestboek is, vertrouwt het zijn klanten.

gerbera
door gerbera Nov 25, 2016 om 22:01
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Vindt het zelf ook een goede foto maar met die Amerikanen weet je het maar nooit, lezen misschien ook wel op dit forum mee.;-))

me
door mein33 - Nov 25, 2016 om 13:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Schreef alleen dat het met Trump anders zou wordem.

@tenormin,

Een beetje te voorbarig in uw veronderstelling. ;-|)
Een oud spreekwoord luidt "de soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend".
Veel beloven en weinig van de gedane beloften nakomen is een politiek gegeven, dat overal ter wereld van toepassing is.
Dat er door Obama aan een lesbiënne een prijs wordt toegekend is al heel opmerkelijk en hij had/heeft dit dan ook in eerdere jaren van zijn regeerperiode zeer zeker niet aangedurfd.
En voor wat Trump betreft, dat is wel de toekomstige President waar nu in alles al rekening mee gehouden wordt en als het niet naar de wens van deze meneer is dan kan de geworpen boemerang wel eens met dubbele snelheid terugkomen.
Ook Facebook houdt hier reeds terdege rekening mee, nog even daargelaten wie het eigenlijke onderwerp van uw bericht is, aangezien dit onderwerp in het schijnheilige Amerika zeer gevoelig ligt.

Ma
door MacWally - Nov 26, 2016 om 00:06
151 Antwoorden / Vragen

Ach men feesbuukske wil ook nie alles hebben. Let op het plaatje bevat schokkende beelden en is geschreven in het Tilburgs dialect.

costnix
door costnix Nov 27, 2016 om 01:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

:-D Ik moesten het wel even hardop lezen, maar toen viel het kwintje.

Ma
door MacWally Nov 27, 2016 om 04:16
151 Antwoorden / Vragen

Facebook doet echt niet moeilijk hoor want ook deze prent haal ik daar vandaan. Ik doe het maar met een link want de Vara is soms nog erger. https://drive.google.com/file/d/0B_HoBnPST7AxUDQzV3BXbTNwVms/view?usp=sharing

Wi
door Wil_H - Nov 27, 2016 om 02:52
270 Antwoorden / Vragen

Facebook is uitermate politiek correct. Je zou bijna zeggen dat Sylvana Simons het daar voor het zeggen heeft, Dus alles wat tegen de haren van de minderheden strijkt wordt door Facebook afgedaan als "niet passend", "onbehoorlijk", "tegen de goede zeden" en noem maar meer van die dooddoeners om kritieke geluiden in de kiem te smoren.