mw
door mwi0775 Jun 23, 2010 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Fit For Free, Contract weiziging?!

Hallo,

19-1-2010 startte een actie bij Fit for Free voor sporten van 15,95 euro per maand. Hiervoor heb ik een contract getekend. In het contract staat doorgestreept (door medewerker van F4F) dat er 25 euro inschrijfgeld moet worden betaald en dat het contract voor 1 jaar geldt. Hierbij is mij mondeling gezegt dat het geen jaarcontract is (staat ook doorgestreept) en dat er geen inschrijfgeld hoeft te worden betaald. Hierbij heb ik mijn akkoord getekend op de contract voorwaarden en het contract zelf. Sinds kort heb ik mijn contract opgezegd en kreeg ik als reactie terug dat het contract doorloopt tot 19-1-2011, terwijl ik niet voor een jaarcontract heb getekend zover ik wist. Ik keek achter naar de voorwaarden en vond hier een artikel in waarin stond dat alle abonnementen voor 1 jaar gelden. Er wordt nu via een automatisch incasso per maand 16,95 EUR afgehouden (1 euro autom. incasso geld (heel raar al)). Ik ben verhaal gaan halen bij F4F. Hier wordt gezegd: ''Wij hebben deze penstreep alleen gezet voor de voorwaarde dat U geen inschrijfgeld hoeft te betalen. Hierintegen hebben wij de penstreep niet gezet voor wat betreft het deel ''geen jaarabonnement''''. Hierbij vond ik het gek, ook het deel dat ik hierbij achterop op het contract keek waar stond dat het contract als een jaarcontract geldt. De wijziging is aangebracht en ik herkende hier een contract weiziging.

F4F zegt keihard; BETALEN! Wat kan ik hier tegen doen? (F4F heeft de penstreep ook op het contract staan wat ze zelf hebben liggen).

3418 26 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Alle abonnementen worden afgesloten voor de duur van één jaar en het verschuldigde bedrag dient vooruit te worden voldaan. Betaling per maand of kwartaal is mogelijk tegen betaling van een toeslag van € 1,- per maand bij maandbetaling of € 1,- per kwartaal bij kwartaalbetaling.--Info

Die euro extra is toeslag voor betalingswijze dus.

Volgens de site hebben ze ook Enkel Jaarcontracten...........

Betreffende het bij hun liggende contract waar ook Jaarabo doorgestreept is, daarvan kunnen ze dus niet beweren dat jij het zelf gedaan zou hebben...........dit is dan wel bewijs dat een personeelslid jou fout heeft voorgelicht en een ander contract heeft aangezegd en dat kunnen ze jou niet verwijten of jouw voor die fout op laten draaien.......
Regel zoveel mogelijk schriftelijk (voor bewijs)
Dus ik zou zeggen dat ze van moment van je opzegging 1 of 2 maanden opzegtermijn ( afhankelijk voorwaarden) in acht mogen nemen en dat het daarna dan beëind is, vraag hiervan dan schriftelijke bevestiging.

Zijn ze het hier niet mee eens dan zou ik de zaak eens overleggen bij het Juridisch Loket

Succes,

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zal gewoon een jaarcontract zijn, wat u bent aangegaan. Zoals u ook al heb kunnen lezen in de voorwaarden die u wel degelijk overhandigd zijn, zo te zien zelfs afgedrukt op achterzijde contract.

Stacey gaat er m.i. ten onrechte van uit dat het doorgestreept zijn van het stukje tekst "dat het contract voor 1 jaar geldt", uitsluit dat er desalniettemin sprake is van een jaarcontract. (op grond van de (algemene) voorwaarden; ieder contract is immers een jaarcontract).
Dat is het kennelijk wel. Een jaarcontract dus.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerland schreef op woensdag 23 jun 2010, 14:44: Het zal gewoon een jaarcontract zijn, wat u bent aangegaan. Zoals u ook al heb kunnen lezen in de voorwaarden die u wel degelijk overhandigd zijn, zo te zien zelfs afgedrukt op achterzijde contract.

Stacey gaat er m.i. ten onrechte van uit dat het doorgestreept zijn van het stukje tekst "dat het contract voor 1 jaar geldt", uitsluit dat er desalniettemin sprake is van een jaarcontract. (op grond van de (algemene) voorwaarden; ieder contract is immers een jaarcontract).
Dat is het kennelijk wel. Een jaarcontract dus.

Het was een actie zei vraagsteller en bij acties gelden wel eens andere voorwaarden en als ze daar geen speciale actieformulieren voor hebben is het helemaal niet vreemd als daarvoor een bestaand contract wordt aangepast...........dus ik zou het in dit geval niet zomaar slikken

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

mwi0775

Advies: onder geen beding betalen. Zowel de prijs als het termijn valt/viel immers onder een speciale actie en dat kun je gewoon zwart op wit bewijzen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

bedankt voor alle reacties. zeker kan ik hier enkele sterke punten uit halen. Het onder geen beding betalen ben ik toch niet van plan. immers is de zaak nog niet afgerond en zal ik gewoon moeten blijven betalen. Het aanpassen van een bestaand formulier was idd een sterk punt. ik zal dan ook naar F4F een AANGETEKENDE brief schrijven. Als F4F geen oplossing krijgt gevonden of mij wilt bieden, ben ik van plan eens overleg te gaan plegen met het Juridisch Loket.

Bedankt!

reacties zijn altijd welkom nogsteeds.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op woensdag 23 jun 2010, 15:10: mwi0775

Advies: onder geen beding betalen. Zowel de prijs als het termijn valt/viel immers onder een speciale actie en dat kun je gewoon zwart op wit bewijzen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

@read,

Als dat allemaal zwart op wit te bewijzen is zoals jij aangeeft, voor welke termijn is volgens jou (zwart op wit) het contract dan aangegaan?

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou mooiste zijn als je flyer/folder advertentie of iets van de actie destijds zou hebben waar eventuele (afwijkende) voorwaarden / exacte aanbieding in staan.

Hoe kwam je te weten over de actie destijds ?

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stond langs de weg. stond ook in F4F krantje. Alleen hier staat uiteraard geen hele lijst in van voorwaarden.... voorwaarden moesten gevraagd worden. heb ik ook gedaan en kreeg als antwoord dat ik dus elke maand kon opzeggen en ik niet vast zit aan een jaarabbo zoals boven geschreven in mijn geschreven vraag. Hier zijn dus verkeerde voorwaarden aangeboden en de medewerker zette op dat moment een streep erdoor. HIERVOOR heb ik dus getekend. er zit dus twijfel in het contract door de wijziging.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je er niet onderuit komt dan maak eens wat hebbel, gebruik wat geweld want dan doen ze plots wel je contract beeindigen, ja raar he, maar zo staat meestal in voorwaarden van zo´n sport school.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even ter informatie ik adviseer niet om iemand in elkaar te slaan bij fit for free, maar zeg alleen dat de makkelijkste manier is om onder het contract uit te komen.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja kan ook, maarja nu het al tot onderwerp is gekomen en er staat volgende week op kassa forum: ''Jongen pleegt geweld maar geen bewijs''. lijkt me wat verdacht. eerst flink met wat moeilijke woorden in de problemen brengen, dat helpt ook wel eens.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

mwi0775 schreef op woensdag 23 jun 2010, 18:37: er zit dus twijfel in het contract door de wijziging.

Zit feitelijk geen twijfel in, je hebt het speciaal gevraagd en ze heeft gezegd dat het Niet om een jaarcontract ging en maandelijks opzegbaar was en om dit te bevestigen/jouw twijfel weg te nemen heeft ze dit `jaar` weggestreept op de beide contracten.

Duidelijk dat het geen jaarcontract was daarmee..........maar er staat ook niet maand-kwartaal- of halfjaarcontract, dat is enige waar discussie over zou kunnen ontstaan......

Maar dan kun je niet achteraf zeggen `ja dat heb ik wel gezegd en gedaan maar dat was enkel om je toch te laten tekenen en dat telt lekker toch niet want achterop in de voorwaarden staat een jaar ..............`

Was beter geweest als ze iets ter verduidelijking had opgeschreven op contract en hier accoord paraaf bij had gezet of iets, maar je zou er op moeten kunnen vertrouwen dat als ze iets toezeggen en op dat deze manier aangeven/bevestigen in je contract dat ze zich dan ook aan die afspraak houden........en je niet toch proberen voor een jaar vast te binden.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

idd, bedankt voor deze reactie, zal er zeker wat aan hebben! P.S. contract is alleen door mij getekend op beide contracten zowel mijn als de kopie. Zelfwetende dat er bij een contract ALTIJD door 2 partijen moet getekend worden. corrigeer me als ik dit fout heb. Heb ik hier ook een punt mee?....

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

mwi0775 schreef op woensdag 23 jun 2010, 19:23: Zelfwetende dat er bij een contract ALTIJD door 2 partijen moet getekend worden. corrigeer me als ik dit fout heb. Heb ik hier ook een punt mee?....

Verwacht niet echt dat bij een overeenkomst met een sportschool dit tekenen door hun noodzaak is en ook niet dat het hierdoor ongelding verklaard zou worden.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op woensdag 23 jun 2010, 15:10: mwi0775

Advies: onder geen beding betalen. Zowel de prijs als het termijn valt/viel immers onder een speciale actie en dat kun je gewoon zwart op wit bewijzen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

Waar dan?
Je kunt helemaal niets bewijzen!

"Hierbij is mij mondeling gezegt ...."

Wordt lastig.....

Wederom zet deze fraaie deskundige mensen op het verkeeerde been... en zal deze fraaie deskundige ook nu weer niet reageren.....

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op woensdag 23 jun 2010, 19:19:
mwi0775 schreef op woensdag 23 jun 2010, 18:37: er zit dus twijfel in het contract door de wijziging.

Zit feitelijk geen twijfel in, je hebt het speciaal gevraagd en ze heeft gezegd dat het Niet om een jaarcontract ging en maandelijks opzegbaar was en om dit te bevestigen/jouw twijfel weg te nemen heeft ze dit `jaar` weggestreept op de beide contracten.

Duidelijk dat het geen jaarcontract was daarmee..........maar er staat ook niet maand-kwartaal- of halfjaarcontract, dat is enige waar discussie over zou kunnen ontstaan......

Maar dan kun je niet achteraf zeggen `ja dat heb ik wel gezegd en gedaan maar dat was enkel om je toch te laten tekenen en dat telt lekker toch niet want achterop in de voorwaarden staat een jaar ..............`

lees dit eens ''tp''

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik gelezen en de conclusie die ik trek is :
er is gestreept in een contract:
Dat kan iedereen gedaan hebben!
Mondelinge toezeggingen zijn vaak niet te bewijzen, gevalletje "helaas pindakaas" dus!

Zit eigenlijk op een reactie van onze fraaie deskundige te wachten...ijdele hoop denk ik....

ve
door verwijderd - Jun 23, 2010 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou ik zou je eigen deskundigheid maar niet eens over het hoofd zien. Lees te tekst nog eens naar en zie de magic. er staat toch zowel MIJN contract als het CONTRACT dat bij F4F ORRIGINEEL ligt staat een streep door. niemand anders dan de medewerker zelf heeft hem gezet. zonidig kijk je de camera beelden na van die dag... ''HA-HA''

ve
door verwijderd - Jun 24, 2010 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

mwi0775 schreef op woensdag 23 jun 2010, 22:43: Nou ik zou je eigen deskundigheid maar niet eens over het hoofd zien. Lees te tekst nog eens naar en zie de magic. er staat toch zowel MIJN contract als het CONTRACT dat bij F4F ORRIGINEEL ligt staat een streep door. niemand anders dan de medewerker zelf heeft hem gezet. zonidig kijk je de camera beelden na van die dag... ''HA-HA''

Afgaand op de door u verstrekte informatie hebt u een contract, waarop de voorwaarden staan, getekend. Die voorwaarden stellen, afgaand op de door u verstrekte informatie, dat er sprake is van een jaarcontract.

U probeert onder u verplichtingen uit te komen door te schermen met mondelinge toezeggingen. U levert echter geen enkel bewijs voor uw stellingname. Bepaalde doorhalingen op het contract worden erbij gesleept om de zogenaamde mondelinge toezeggingen te versterken.
Juridisch blijft u echter zeer zwak staan: een doorhaling in een contract, ook al wordt deze niet betwist, heeft niet meer betekenis als: "dit moet gelezen worden alsof het er nooit gestaan heeft".
De voorwaarden (achterzijde) staan er wel en blijven gewoon van kracht. En die stellen nu eenmaal: jaarcontract.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2010 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie - off topic]

ve
door verwijderd - Jun 25, 2010 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

[ edit redactie - pff topic] iig bedankt voor de reacties ook al is me de moed in de schoenen gezonken..

ve
door verwijderd - Jun 25, 2010 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie - off topic] Inhoudelijk verandert er niets aan mijn mening: bewijzen zijn er niet en doorhalingen in een contract kunne door iedereen gezet zijn.
[edit redactie - off topic]

ve
door verwijderd - Jul 27, 2010 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde probleem.. ik heb namelijk nadrukkelijk gevraagd of het mogelijk was om het abonnement af te zeggen omdat ik deze zomer verhuiz naar het buitenland.

Tegen mij werd toen ja gezegd, als het antwoord nee was geweest had ik nooit dat abonement genomen.... heb ook een vraag hierover ingediend bij kassa. Wordt een beetje pisnijdig van dit bedrijf!

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 00:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

femke242 schreef op dinsdag 27 jul 2010, 13:40: Ik heb precies hetzelfde probleem.. ik heb namelijk nadrukkelijk gevraagd of het mogelijk was om het abonnement af te zeggen omdat ik deze zomer verhuiz naar het buitenland.

Tegen mij werd toen ja gezegd, als het antwoord nee was geweest had ik nooit dat abonement genomen.... heb ook een vraag hierover ingediend bij kassa. Wordt een beetje pisnijdig van dit bedrijf!

nou het is mij gelukt. ik heb een brief ontvangen dat ik alle betalingen als ongeschreven kon beschouwen. ik zal als femke hier intresse in heeft de brief naar haar toesturen....

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 07:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hier heb ik veel interesse in... Ik heb namelijk zelf een aantal brieven geschren (waaronder ook aangetekend en handtekening retour) Daar heb ik een brief opgehad die ik niet begrijp....(ook mn moeder niet) dus zou graag de brieven als voorbeelden willen hebben... kan je een link geven of ze kopieren op dit forum?? Hoe werkt dat??

mwi0775 schreef op vrijdag 6 aug 2010, 00:37:
femke242 schreef op dinsdag 27 jul 2010, 13:40: Ik heb precies hetzelfde probleem.. ik heb namelijk nadrukkelijk gevraagd of het mogelijk was om het abonnement af te zeggen omdat ik deze zomer verhuiz naar het buitenland.

Tegen mij werd toen ja gezegd, als het antwoord nee was geweest had ik nooit dat abonement genomen.... heb ook een vraag hierover ingediend bij kassa. Wordt een beetje pisnijdig van dit bedrijf!

nou het is mij gelukt. ik heb een brief ontvangen dat ik alle betalingen als ongeschreven kon beschouwen. ik zal als femke hier intresse in heeft de brief naar haar toesturen....

ve
door verwijderd - Aug 6, 2010 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

femke242 schreef op vrijdag 6 aug 2010, 07:59: Ja hier heb ik veel interesse in... Ik heb namelijk zelf een aantal brieven geschren (waaronder ook aangetekend en handtekening retour) Daar heb ik een brief opgehad die ik niet begrijp....(ook mn moeder niet) dus zou graag de brieven als voorbeelden willen hebben... kan je een link geven of ze kopieren op dit forum?? Hoe werkt dat??

mwi0775 schreef op vrijdag 6 aug 2010, 00:37:
femke242 schreef op dinsdag 27 jul 2010, 13:40: Ik heb precies hetzelfde probleem.. ik heb namelijk nadrukkelijk gevraagd of het mogelijk was om het abonnement af te zeggen omdat ik deze zomer verhuiz naar het buitenland.

Tegen mij werd toen ja gezegd, als het antwoord nee was geweest had ik nooit dat abonement genomen.... heb ook een vraag hierover ingediend bij kassa. Wordt een beetje pisnijdig van dit bedrijf!

nou het is mij gelukt. ik heb een brief ontvangen dat ik alle betalingen als ongeschreven kon beschouwen. ik zal als femke hier intresse in heeft de brief naar haar toesturen....

Hallo,

ik heb de brief via emgaupload online gezet...
http://www.megaupload.com/?d=Q6IQENMF
hierboven staat de link... voor te downloaden, moet je rechtsboven de getallen en cijfers in het vak overtypen.. dan op download het bestand drukken. en de rest volg van zelf dat u 45 seconden moet wachten. hopelijk lukt het met deze brief wel. ik hoor graag nog iets over de reactie van fit4free!

succes ermee