Br
door Brimaxsu Dec 18, 2023 om 13:47
Vrije tijd & tuin

Foutieve aanbieding op website

Hallo,

3 weken geleden hebben wij tijdens Black Friday een schuur+overkapping besteld bij een bekende online webwinkel. Deze douglas overkapping stond van 3700,- afgeprijsd naar 1900. De advertentie stond een paar dagen online waarna wij hem hebben besteld en met alle extra's kwamen we uit op 2799,-. Wat een fijne black friday aanbiending. Er stonden meerdere zo afgeprijsd op de website.

Na het Black Friday weekend is de advertentie aangepast naar 4988,20.

Afgelopen week werden wij gebeld door de webwinkel dat de aanbieding een fout was. De oorspronkelijke prijs hoort 6235,- te zijn en met de opties die wij hebben horen we op een prijs van 7100,- uit te komen. Er stonden naar hun zeggen meerdere advertenties verkeerd.

Zij hebben ons een voorstel gedaan om de schuur te kopen voor 5400,-, 'de inkoopprijs'.

Wij zijn ontzettend teleurgesteld dat wij na 3 weken dit bericht hebben gekregen. Hij zou volgende week geleverd worden dus wij hebben afgelopen 3 weken ontzettend hard gewerkt in de tuin. Onze oude schuur is verwijderd, betonplaat eruit gehakt. de tuin ligt overhoop en onze spullen staan nu ergens anders.

Wij hebben een voorstel gedaan om 900,- bij te betalen, daar gaan zij niet meer akkoord en geven duidelijk aan niet verder te zakken in prijs. Wij overwegen nu juridische bijstand in te schakelen maar ik ben benieuwd wat de meningen hier zijn. Wie staat in zijn recht?

4331 7 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Dec 18, 2023 om 15:03
11652 Antwoorden / 51 Vragen

Als er een fout is gemaakt die " redelijk " lijkt heeft u rechten. Echter, als de " prijsfout" groot is, gaat het feest niet door, denk aan het OTTO tv arrest, de IKEA kinderbedjes waarbij de rechter ook heeft uitsproken dat het niet geleverd hoefde te worden. Op een prijs van 3700 naar 1900, een verschil van 1800 dus, lijkt mij als leek dat dit geen echte prijs was en een duidelijke fout. OF ga op de korting die zij bieden in, OF ga naar de rechter met risico van verliezen, OF bel met het Juridisch Loket.

Bedenk wel dat als u wint, dat de service Indien nodig wel eens minder/langer kan gaan duren

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 18, 2023 om 15:05
2177 Antwoorden / Vragen

"Wie staat in zijn recht? "

Zo werkt het niet, u heeft argumenten en zij hebben vast ook argumenten en als u er samen niet uitkomt zal het toch echt aan de kantonrechter zijn om te bepalen wie er gelijk krijgt. Natuurlijk is er jurisprudentie maar meestal zijn zaken toch weer net even anders.

marita5
door marita5 - Dec 18, 2023 om 15:44
11592 Antwoorden / 15 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 18, 2023 om 15:58
16908 Antwoorden / 202 Vragen

U zou naleving/levering kunnen vorderen. Ik vrees evenwel dat de webwinkeldan toch reageert met de melding dat er sprake was van een aantoonbare fout en u bij het dan alsnog doorzetten van de vordering onnodig veel kosten zou hebben, zeker als de rechter het dan met de webwinkel eens zou zijn.

Is de webwinkel aangesloten bij een keurmerk, dan zou u dit wel kunnen melden als geschil bij dat keurmerk. Verder wijs ik u nog op de mogeliujkheid om, indien u een rechtsbijstandsverzekering heeft, dat bij de verzekeraar te melden of zie: - Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

Samengevat, zou u toch recht zou hebben kan het uiteindelijk de kantonrechter zijn die dat dan bepaalt. Gelet op het prijsverschil lijkt de kans op succes mij erg klein.

1paul
door 1paul - Dec 18, 2023 om 16:47
3260 Antwoorden / 0 Vragen

kijk verder online, welke prijzen worden daar gehanteerd!!

is het duidelijk dat de aanbieding een fout geweest moet zijn dan mag de winkelier dit inderdaad doen....

sw
door swat1500 - Dec 19, 2023 om 00:32
3824 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u na de bestelling een factuur ontavngen ten bedrage van 2799 euro?
Zo ja, dan heeft u wellicht een punt maar als de leverancier de levering voor die prijs weigert zult u toch naar de rechter moeten.

mo
door mof - Dec 20, 2023 om 12:06
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U staat in uw recht. De prijzen in de advertentie zijn niet dusdanig laag dat overduidelijk een misverstand aan de hand is. Daarnaast is de korting ook nog eens een Black Friday korting, dus in een periode van het jaar waar wel meer extreme kortingen worden gegeven door verschillende bedrijven. Ik denk dat u gewoon de schuur en overkapping geleverd moet krijgen voor het bedrag dat u heeft afgesproken. Dan moet u wel nog de advertentie en bestelling bij de hand hebben met de prijzen daarin.
U zult ws wel naar de rechter moeten. De verkoper heeft een aanbod gedaan en daar bent u op ingegaan. De verkoper moet leveren tegen de prijs uit het aanbod.