be
door beennulnul Nov 27, 2009 om 14:52
Vrije tijd & tuin

Geen geld terug bij bart smit

Mijn zoontje kreeg een dvd dubbel. Geseald, met bon, dus makkie dacht ik om even geld terug te halen bij Bart Smit. Fout, ik had het kunnen weten want achter op de bon stond immers dat er geen geld retour wordt gedaan. Ik mag alleen eenmalig een ander product (lees dvd) ervoor uitzoeken, binnen 14 dagen. Als klant ga je immers accoord met de verkoopvoorwaarden (ook als je iets cadeau krijgt???) Is dit legaal? Wie geeft me een tip waarmee ik wel mijn geld terug kan krijgen? Ik hoef niet zo nodig een andere dvd, en al zeker niet van Bart Smit.

5384 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 27, 2009 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als winkelier ben je niet verplicht geld terug te geven, sterker nog: ook ruilen is niet verplicht. Ruilen is dus een recht, geen plicht. Ik zou toch maar iets uitzoeken voor dat geld. (Moet het echt persé een dvd zijn, weet je dat zeker?)

ve
door verwijderd - Nov 27, 2009 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op hun site staat trouwens niet dat een dvd alleen geruild mag worden voor een andere dvd. Als de verkoper dit echt gezegd heeft, handelt zij dus (wellicht onbewust) in strijd met hun eigen algemene voorwaarden.

Software & DVD's kunt u éénmalig binnen 14 dagen na ontvangst ruilen, mits ongebruikt en in originele verpakking (verzegeld). Op software & DVD's geven wij geen geld terug. Software & DVD's, waarbij gebruik wordt gemaakt van codes, kunnen wij niet ruilen.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2009 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de site van BS staat:
" Software & DVD's kunt u éénmalig binnen 14 dagen na ontvangst ruilen, mits ongebruikt en in originele verpakking (verzegeld). Op software & DVD's geven wij geen geld terug. Software & DVD's, waarbij gebruik wordt gemaakt van codes, kunnen wij niet ruilen. " Na mijn telefoontje met de klantenservice werd me duidelijk dat ik eenmalig een andere dvd of cd ervoor uit mag zoeken. (En dan maar hopen dat het precies het juiste bedrag is, ik wil er geen geld op toe leggen!)
Ik snap echt niet waarom gesealde producten (verzegeld dus) niet retour kunnen voor geld. Ik vind dit erg onklantvriendelijk. Ik ben het van andere speelgoedwinkels niet gewend (of ben misschien verwend door de ovirige; Top1Toys, Blokker en Intertoys, waar je zelfs zonder kassabon terecht kunt....??)

ve
door verwijderd - Nov 27, 2009 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag beennulnul,

Het geld terug beleid is een zaak van de winkel zelf en heeft niets met de consumentewetgeving of enig recht te maken. Sommige winkels doen niet moeilijk (bijvoorbeeld de Hema) en andere winkels geven nooit geld terug tenzij het een doa is. Het beleid van Bart Smit is volstrekt helder. Het staat in hun voorwaarden en het heeft al helemaal niets te maken met óf het een kadootje is óf niet.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2009 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is zo inderdaad je bent van de winkelier afhankelijk en het is een gunst dat je koop kan terug geven Bart Smit is coulant dat je een dvd mag terug geven en een andere cd er voor in de plaats mag kiezen.
Valerius

ve
door verwijderd - Nov 27, 2009 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanwaar nu de negatieve duim bij Valerius? Hopelijk niet van de TS...

@ redactie: is het mogelijk om kenbaar te maken wie de duimpjes uitdeelt? Dit correcte antwoord was geen negatieve duim waard!

ve
door verwijderd - Nov 28, 2009 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

---Vanwaar nu de negatieve duim bij Valerius? Hopelijk niet van de TS...---

Voor zover ik begrepen heb kan TS maar eenmalig drukken bij antwoord....

Ik krijg een beetje het vermoeden dat iemand hier mensen probeert weg te treiteren door bij antwoorden waar totaal Niets mis is (negatief te drukken........
Zie het bij Valerius vrijwel bij elk antwoord en bij nog iemand........en slaat nergens op.......

Zou fijn zijn als de kinderachtige eikel of eikellin hiermee ophoud !
De site wordt nog kinderactiger dan hij nu al reeds is op deze manier.............

ve
door verwijderd - Nov 28, 2009 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Stacey: op het moment van schrijven had Valerius slechts 1 negatieve duim...

Mijn suggestie om de namen te plaatsen kan zeker geen kwaad, dat blijkt dus....

ve
door verwijderd - Nov 28, 2009 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mij betreft mogen die kinderachtige duimen zowieso weg, of anders zou het enkel voor vraagsteller mogelijk moeten zijn te duimen en niet voor jan en alleman die even langskomt fietsen .....
En ik duim als er Onterecht negatief geduimd wordt een positieve,
als tegen-/protest actie ;-)

ve
door verwijderd - Jan 10, 2010 om 02:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is dat echt zo dat Bart Smit geen geld teruggeeft? En ook nog binnen 14 dagen ruilen moet? Ik ga er nooit meer kopen. Wat kinderachtig en waardeloze service. Ik heb veel familie en kennissen met kinderen en zal het aan ze doorgeven.

ve
door verwijderd - May 20, 2010 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - off-topic - de redactie]

ve
door verwijderd - May 20, 2010 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - off-topic - de redactie]

ve
door verwijderd - May 20, 2010 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - off-topic - de redactie]

ve
door verwijderd - May 21, 2010 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - off-topic - de redactie]

ve
door verwijderd - May 21, 2010 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - off-topic - de redactie]

ve
door verwijderd - May 21, 2010 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Cristin, je kan Bart Smit wel aanvallen maar ruilen of geld terug is een service die B,S, niet eens hoeft te verlenen. Vooral voor dvd,s en software geld zeker geen geld terug, denk eens aan het kopieer gedrag sommigen zijn zo inventief dat niet eens zichtbaar is dat de verpakking open is geweest. Draai de rollen eens om, u bent de winkelier en heeft steeds last van dit gedrag, gaat u dan nog ruilen dan wel geld terug geven? dacht het niet toch!!

Ronny.

Wat betreft de duimen kun je over discussiëren maar we moeten er maar mee leven.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2012 om 08:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn zoon van amper 8 jaar oud heeft zijn volledige spaargeld uit gegeven aan een Nintendo spelletje van 40 euro terwijl wij even in de ernaast geleden winkel boodschappen aan het doen waren. Dit heeft hij zelf gekocht. Het spelletje zat nog in de verpakking en was gesealed. Thuis gekomen had hij echter spijt van zijn aanschaf. Samen ben ik met hem terug gegaan naar de Bart Smit winkel in Nootdorp echter hij kreeg zijn geld niet meer terug! Alleen ruilen voor een ander spel behoorde tot de mogelijkheden. Hij kon het dus ook niet ruilen voor Lego of iets anders of een te goed bon krijgen. Ik sprong zo’n beetje uit mijn vel. Temeer daar het aan een kind verkocht werd, daaruit ontlenen zij toch hun bestaansrecht, en ten tweede omdat mijn zoon aangaf niet op de hoogte te zijn gesteld van deze bijzondere bepalingen, en ten derde omdat het aantoonbaar niet gebruikt is en nog in de originele verpakking zit en binnen 24 uur geruild werd. De concurrentie heeft een ander beleid! Voor mij en mijn kinderen was dit dus de laatste keer Bart Smit en heeft Intertoys er een klant bij ook al is dat verder rijden! De kassa bon vindt ik overigens onduidelijk. Het binnen 30 dagen geld terug bepaling sluit software niet uit ook al wordt daar een aantal regels verder dan wel melding van gemaakt. Een kind van 8 leest en snapt dit niet.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2012 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@karrenbeld,

als de norm is dat er niets aan een kind alleen verkocht mag worden, kunnen alle speelgoedzaken hun deuren sluiten. Een kind van amper 8 jaar kan best geld hebbenm gehad voor een sinterklaas, kerst, nieuwjaar, verjaardag of zomaar van een suiker oom of tante. In uw optiek zou dus iemand tot en met zijn/haar 17 de jaar en 364 dagen altijd met papa of mama naar de winkel moeten gaan. Ziet u dat voor u?

Uw zoontje van amper 8 jaar had kennelijk 40 euro CONTANT bij zich. Wist u daarvan? Dat vind ik namelijk een fors bedrag voor een kind van die leeftijd. En zoals eerder geschreven, ruilen (onder voorwaarden) is een recht en geen plicht van de winkelier. En een spelletje is software, dus ...........

Ik vind persoonlijk dat u als ouder verantwoordelijk bent dat uw kind van 8 jaar met 40 euro contant over straat loopt en zijn/haar daden.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2012 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf koop ik alleen bij winkels waar je geld terug krijgt als een artikel niet bevalt. Dat voorkomt veel gedoe. Speelgoedwinkels raad ik aan om alleen aan jonge kinderen te verkopen als één van de ouders er bij is.