wo
door wobuzowatsj Oct 31, 2005 om 12:59
Vrije tijd & tuin

Geen ondertiteling onder film

Niet zo lang geleden heb ik de film 'Dead Zone' (regiseur: David Cronenberg) gekocht, naar een boek van Stephen King. Toen ik deze film thuis wilde gaan bekijken, bemerkte ik ineens, dat ik geen ondertiteling zag. Dus ik starte de DVD opnieuw op en stelde alles zo in, dat ik Nederlandse ondertiteling zou krijgen. Maar ook dan zie ik niets. Vervolgens heb ik alles uitgezet en weer opnieuw opgestart maar ook nu, geen ondertiteling. Ik was er zeker van dat er niks mis kon zijn met mijn DVD speler, want ik testte ook direct een andere DVD en daar had ik direct ondertiteling in het Nederlands, Frans, Italiaans en Spaans.

Vervolgens heb ik deze DVD bij mijn buurvrouw uitgeprobeerd en zij had wel ondertiteling. En ook mijn buurman had geen problemen met de ondertiteling. Iedereen had dus ondertiteling behalve ik. Nu zult u denken dat het aan mijn DVD speler ligt, maar dat vind ik raar. Ik heb een JVC (geen merk waarover zoveel slechte dingen worden gezegd.) En mijn DVD speler laat verder alle andere DVD's perfect zien. Nooit heb ik problemen gehad en ook met nieuwe DVD's heb ik geen problemen. Alleen met deze film.

Kan iemand, ook maar iets zinnigs zeggen op dit probleem?

Groetjes

Ron de Leeuw

8556 4 Rapporteer

pavoordf
door pavoordf - Oct 31, 2005 om 13:16
519 Antwoorden / 73 Vragen

zonder negatief te doen over de speler, lijkt het probleem daar toch te zitten (of de combinatie van DVD en speler). Ik neem aan dat bij andere films wel nederlandstalige ondertitels te zien zijn. Beste is om de film af te spelen in een andere speler van het zelfde type (met dezelfde firmware versie)

brynnar
door brynnar - Oct 31, 2005 om 13:18
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Ron,

Of het zinnig is weet ik niet, wellicht heb je hier zelf al naar gekeken, maar dat blijkt niet uit je verhaal. Vandaar mijn wedervraag. Misschien is dit het probleem ook niet, maar hoe zit het met de regio-instelling van je DVD?

Brynnar

ph
door phinder - Oct 31, 2005 om 13:23
433 Antwoorden / 4 Vragen

Bij sommige films i.c.m. een bepaald type dvd lukt de instelling naar taal niet altijd goed. Dat wil dus zeggen dat je Nederlands als ondertiteling instelt, maar dat er toch de standaard-waarde gepakt wordt... Waarom dat zo is weet ik niet, maar ik maak het vaker mee.

Wel is het dan mogelijk om met de ondertitel / taal - wisselknop ( scrabblewoord :S ) naar een andere taal te switchen en zo toch de juiste ondertitels te krijgen. Zoek dus even naar deze knop op de remote ( subtitles, language, kan meerdere namen hebben ) en probeer eens een andere instelling uit. Net zo vaak drukken totdat je de juiste te pakken hebt ( wel even geduld na elke keer drukken, hij moet zich even ( seconde of 2 ) in kunnen stellen.

Heb je trouwens al op de dvd ( hoes ) gekeken of de nederlandse ondertiteling uberhaupt wel op de dvd zit... ???

mclout
door mclout - Nov 17, 2005 om 20:55
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet of je hier iets aan hebt. Maar wij hebben ook vaker dat de ondertiteling van een dvd niet zichtbaar is. Als we dan de beeldinstelling van de tv wijzigen (zoom functie en het beeld omhoog schuiven) dan verschijnt vanzelf de ondertiteling in beeld. Hij is er dus waarschijnlijk wel maar je ziet hem niet.