Fl
door Fletje13 Apr 17, 2020 om 19:20
Vrije tijd & tuin

Gezeur met de schilder

Mijn vriend en ik wonen samen in een huurwoning, onze huurbaas wilt nu het huis opknappen heel erg fijn! Alles schilderen nieuwe kozijnen dubbelglas etc.

Nu is het verhaal zo de schilder is al bezig en we hebben al verschillende conflicten met hem gehad.

Conflict 1:
Wij zijn in de tuin bezig en hij versperd de hele weg met zijn bus dus we kunnen er met de auto en aanhanger niet tussendoor paar keer gevraagt of hij hem weg wilt zetten maar toch beland hij iedere dag weer op de zelfde plek.

Conflict 2:
Hij komt steeds onze achterdeur binnen om van alle daar op te meten zonder aan te kloppen of iets( wij hebben een hondje en onze douche zit beneden) en daarbij rookt hij dan sigaren dus steeds stinkt daar alles naar rook.

Conflict 3:
Hij moest boven alle kozijnen vervangen dus hij had de sleutel van de voordeur nodig. Ik die gegeven en afgesproken dat hij de deur achter zich op slot zou doen. Komen wij thuis staat de voordeur wagenwijd open en de sleutel zit er zelfs nog in!
En meneer de schilder is gewoon vertrokken.

Wij weten niet meer wat we moeten doen, en de huurbaas neemt het naar mijn idee niet heel erg serieus.

2117 5 Rapporteer

Topantwoord

Th
door Theawaalen - Apr 17, 2020 om 19:27
113 Antwoorden / 5 Vragen

Doe gewoon alle deuren op slot en laat hem aanbellen als hij ergens bij moet zijn. Kun je er ook voor zorgen dat hij op dat moment niet rookt. Geef dit ook aan de huisbaas door dat je het nu zo doet omdat de schilder niet voor reden vatbaar is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 18, 2020 om 10:02
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Strikt gesproken kunt u stellen dat u deze schilder gelet op zijn gedrag niet meer in uw woning wenst. M.b.t. onderhoud etc. van een huurwoning dient u wel toegang te verlenen maar dat gebeurt dan wel onder voorwaarden dat men zich dan gedraagt zoals normaliter mag worden verwacht.

Als hij zijn bus op een normale parkeerplek zet is daar in principe niets aan te doen en vooral niet als hij dan wel op uw verzoek de bus verplaatst. Indien er sprake is van het belemmeren van een formele uitrit is het een kwestie van 'handhaving' inschakelen. De gehele weg blokkeren mag ook niet.

Roken in huis boehoeft u onder geen enkele voorwaarden toe te laten. Binnenkomen zonder aankloppen kan en mag ook niet zij het dat u met het afgeven van een sleutel daar wel zelf dan min of meer debet aan bent. Vertrekken zonder op slot doen en de sleutel niet te verwijderen is ook absoluut onacceptabel want dat betekenrt dat indien er onverhoopt misbruik van wordt gemaakt door diefstal de verzekering mogelijk - lees waarschijnlijk - niets zal uitkeren.

Dat betekent dat u hoe dan ook per zo snel als mogelijk de sleutel moet innemen/terugeisen. U kunt ook bij de https://www.woonbond.nl/ en/of bij www.juridischloket.nl

ro
door ron503 - Apr 18, 2020 om 10:56
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Renoveren/opknappen van een woning gaat weinig tot veel overlast geven en daar kunt u niets aan veranderen. Conflict 1, tijdens de renovatie de tuin gaan opknappen lijkt mij geen goed plan en zeker niet als er spullen aan en afgevoerd moeten worden want u gaat elkaar in de weg lopen. Conflict 2, een schilder die constant moet aan kloppen om metingen te verrichten of om werkzaamheden uit te voeren in de hoop dat u de toegang verleend raakt al snel gefrustreerd want die is meer bezig met conflicten omzeilen dan met het werk dat gedaan dient te worden. Wat betreft het roken van sigaren, als dat in uw woning gebeurt dan heeft u een punt want dat mag gewoonweg niet en een beetje schilder weet dat ook. Conflict 3, na het vervangen van de kozijnen stond de voordeur nog open met de sleutel er nog in maar ook dat kan een reden hebben. 1, de schilder is uw gedrag helemaal zat 2, de schilder wist niet of het een reserve sleutel betrof en als de schilder de deur zou sluiten u nog wel naar binnen kon en 3, zo snel als mogelijk wegwezen om conflict nummer 4 uit de weg te gaan want u wil wel de lusten maar niet de lasten die een renovatie/opknappen met zich mee brengt.

1paul
door 1paul - Apr 18, 2020 om 11:14
3173 Antwoorden / 0 Vragen

1. lekker de tuin doen en in de uren dat de schilder er niet is de aanhanger volladen lijkt me hier een goede optie....

2. heeft u hem gezegd dat u niet gediend bent van roken in huis? zo ja, deur op slot en hij/zij meld zich maar....

3. hij krijgt geen sleutel meer en mag alleen in huis als u er ook bent, hij kan zich blijkbaar niet gedragen zoals een goed werknemer/oppasser betaamt....

Verder, maak goede afspraken en spreek u uit naar deze schilder toe, praat erover....

rj
door rjw Apr 18, 2020 om 21:16
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Je hoeft helemaal niet te zeggen dat je niet gediend bent van roken in huis. Roken op de werkplek is wettelijk verboden. Hij mag hoogstens op straat roken.

1paul
door 1paul Apr 19, 2020 om 08:16
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Als ie toch rookt en je zegt niets blijft ie dit doen, toch maar zeggen dan????

panter22
door panter22 - Apr 19, 2020 om 08:33
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt schilders die denken dat ze op een bouwplaats werken en denken nergens aan.
Hoe lang duurt dit klusje. Een paar weken?
Jullie zitten vanwege de corona thuis, Het is dan de bedoeling dat je ook thuis blijft. Boodschappen moet je alleen doen en je vriend kan ook alleen de auto besturen en modder ophalen,
Dus let een beetje op die schilder en ga niet samen weg.