sa
door sabel Feb 5, 2021 om 19:00
Vrije tijd & tuin

Heb ik recht op dezelfde dienst?

Via vakantie veilingen een toegang gewonnen voor 2 personen bij een sauna. Door Covid is de dinsdag niet doorgegaan en heb ik nu een voucher gekregen in de waarde die zij hebben ontvangen voor onze toegang. De waarde is zo laag dat het niet mogelijk is om 1 keer toegang te kopen voor 1 persoon. Ik lever dus in op de waarde van de gewonnen veiling. De Sauna heeft de vakantieveilingcoupon al geïncasseerd voordat ik de dienst heeft afgenomen. Mag dit zomaar. Ik voel me behoorlijk bestolen.

1632 7 Rapporteer

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 5, 2021 om 19:03
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ze moeten  na  bepaalde tijd geld terug geven.... of de  veilingkosten hier ook bij zitten weet ik niet...

Maar  voor  2 personen uitbetalen, dan zou je winst halen...
Denk dat zij helaas gelijk hebben.

sa
door sabel - Feb 5, 2021 om 19:10
14 Antwoorden / 7 Vragen

Het is nog sterker de waarde van de voucher is lager dan het bedrag exclusief veilingkosten. Totale prijsverschil is 7,60 Euro. Het gaat me niet om het geld maar om dezelfde dienst nl 2 x toegang.

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2021 om 19:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt niets gewonnen, u hebt het hoogste bod uitgebracht.

U moet bij vakantieveilingen zijn.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 5, 2021 om 20:25
2071 Antwoorden / Vragen

Dus de sauna heeft u een voucher gegeven ter waarde van het bedrag dat zij van de veiling hebben gekregen? Wow, zo leer je nog eens hoe de geldstromen lopen.
Ik vind dat de sauna fout zit. U heeft kaarten gekocht en zij hebben de verplichting op zich genomen dat te leveren. Ze moeten u dus een voucher geven voor wat er op die tickets staat, dat hoeft niet in geld, dat mag ook in natura.

justmeagain
door justmeagain Feb 5, 2021 om 21:10
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ts heeft toch geen overeenkomst met de sauna maar met de veilingsite?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 6, 2021 om 13:32
2071 Antwoorden / Vragen

Dan zou het moeten gooien op het feit dat de veiling geen tickets veilt maar een saunagang en dat ze dus wel tickets hebben geleverd maar niet de saunagang en dat de veiling het aankoopbedrag dus terug zou moeten storten omdat ze niet geleverd hebben wat beloofd. Zijn veilingen daar niet van gevrijwaard? Dan wordt veilen wel een hele lastige business of je moet de verkoper niet kan uitbetalen totdat de koper heeft bevestigd dat het product voldoet.

justmeagain
door justmeagain - Feb 5, 2021 om 21:09
623 Antwoorden / 8 Vragen

Door covid is die DINSDAG niet doorgegaan.
Wanneer heeft u het hoogste bod dan uitgebracht en wanneer heeft u geboekt bij de sauna?
Boeken en bieden tijdens Corona lijkt me niet heel handig.

rj
door rjw - Feb 6, 2021 om 15:23
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Het lijkt me dat je hoogstens een vergoeding (cash of voucher) krijgt voor het bedrag dat je hebt betaald. Zou anders wat zijn zeg: dan "win" je iets voor een tientje, waarvoor je normaal 50 euro moet betalen en mag het bedrijf even 40 euro meer gaan betalen dan wat ze hebben gekregen. Lekkere business case voor de consument, minder voor de ondernemer.

panter22
door panter22 - Feb 6, 2021 om 15:35
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk in de algemene voorwaarden van vakantieveilingen:
https://www.vakantieveilingen.nl/algemene-voorwaarden.html
A
rtikel 4:
4. Veilingaanbod
1. Win je een veiling, dan ga je een overeenkomst met ons aan. Wij leveren de producten, tickets en vouchers. Verzilver je een voucher of maak je een reservering, dan ga je een nieuwe zelfstandige overeenkomst aan met een aanbieder. We maken daarin dus onderscheid tussen producten (goederen) geleverd door ons en diensten (vouchers, waardebonnen, tegoeden) geleverd door aanbieders. Wij verkopen voor de aanbieders, zij geven ons opdracht om bijvoorbeeld vouchers te verkopen via de veilingsite.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 6, 2021 om 19:43
2071 Antwoorden / Vragen

Zijn die voorwaarden rechtsgeldig, want als ze rechtsgeldig zijn dan is vakantieveiling dus nergens voor verantwoordelijk en slaat de opmerking dat je verhaal moet halen bij vakantieveiling dus nergens op?