ta
door tango4 Jan 4, 2024 om 19:50
Vrije tijd & tuin

Hoe kan ik Post nl bewegen om mijn post te leveren

Sinds 25 november 2023 krijg ik al bijna geen post meer van Postnl, terwijl volgens hun app wel post onderweg is en er zijn belangrijke poststukken bij zoals een sim kaart. Heb bij Lebara al 3 keer een sim kaart aangevraagd en terwijl ze op de app van Post nl staan worden ze maar niet geleverd. Het commentaar is dat ze er weinig aan kunnen doen en ik maar gewoon moet afwachten of dat ik teveel vrije tijd heb om me met dit soort dingen bezig te houden

2395 10 Rapporteer
sira
door sira - Jan 4, 2024 om 19:53
2421 Antwoorden / 24 Vragen

U kunt dat niet, maar de verzenders wel.

mahadma
door mahadma - Jan 4, 2024 om 19:55
11619 Antwoorden / 51 Vragen

Laat ze naar een post afhaal adres sturen. U kunt niet klagen bij post.nl, de verzender wel.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 4, 2024 om 20:03
2147 Antwoorden / Vragen

Hoe? Door schriftelijk te klagen. "Dat ze er weinig aan kunnen doen" lijkt mij trouwens sowieso een vreemde uiting van een medewerker van de klantenservice als er daadwerkelijk post verdwenen is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2024 om 22:08
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Op zich is de verzender aansprakelijk voor juiste verzending en ontvanngst (Postwet) en is het de verzender die dan post.nl dient aan te spreken indien post.nl in gebreke blijft om de verzendovereenkomst met de verzender (die betaalt ervoor) na te komen.Dat betekent dis dat u Libara daarop kunt wijzen en Libara dan bezwaar maalt bij Post.nl. Frappant is wel dat kennelijk in de app wordt aangegeven dat de post wel onderweg is doch niet wordt geleverd en dat kan betekenen dat toch Post.nl op basis van uw meldingen ook in actie dient tekomen. Indien er werkelijk een opmerking wordt gemaakt dat u te veel vrije tid zou hebben etc. gaat wel heel erg (te) ver en het kan m.i. dan best zinvol zijn om een beroep te doen op de belbus: belbus@bnnvara.nl

Zie ook de info die o.a. in dede verwijzing staat

Als u er samen niet uit komt

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen. welke verwijzing ik u nu helemaal geef: https://www.consuwijzer.nl/post/verzenden-ontvangen/pakket-brief-niet-bezorgd

ve
door veaknople - Jan 4, 2024 om 22:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Precies hetzelfde gehad, uiteindelijk bleek het te liggen aan een nieuwe postbezorger, de bezorger persoonlijk aangesproken en toen kwam de aap uit de mouw, de bezorger sprak amper Nederlands, en kon het amper lezen, met als gevolg de post van mijzelf bij anderen in de bus en de post van de hele straat werd bij mij in de bus gestort, en ben dan zo netjes om de post van anderen in de goeie bus te deponeren, alleen al mijn post, ook belangrijke post verdwenen.
Klacht geformuleerd naar postnl en toen was het probleem snel opgelost, andere bezorger en die kan tenminste nederlands lezen.

Als ik trouwens alle andere antwoorden lees dan lijkt het er regelmatig op dat de vragen door postmedewerkers worden beantwoord, je kan gerust een klaccht indienen bij postnl, en uiteindelijk zijn wij er uitgekomen.

JMA2
door JMA2 Jan 5, 2024 om 00:15
130 Antwoorden / 2 Vragen

Tuurlijk, vandaag zijn we postbezorgers, morgen werken we bij Eneco, zaterdag bij Coolblue, zondag bij Wehkamp u snapt toch zelf wel dat uw opmerkingen nergens op slaan. De goede postbezorgers kennen de problemen met  de lakse bezorgers heus wel maar zullen zich niet geroepen voelen om hun werkgever te verdedigen op een forum.

mahadma
door mahadma Jan 5, 2024 om 09:23
11619 Antwoorden / 51 Vragen

Wij hebben ook allemaal hier 3 accounts kantoren nodig voor de belastingdienst en alle aangiftes. Nu effe gewoon, we zijn allemaal vrijwilligers met ervaringen op verschillende gebieden. Wij kennen onze postbezorger bij voornaam en zelf gezien dat hij fout geadresseerde post toch juist bezorgd.

Be
door Berry_i - Jun 19, 2024 om 00:46
1 Antwoorden / Vragen

Mijn PostNL app staat vol met te bezorgen post, maar stapels post van 10 tot 15 kaarten per dag worden niet bezorgd, maar als ontvanger schijn je geen enkel recht te hebben

Be
door Ben22 - Jun 19, 2024 om 07:59
60 Antwoorden / 6 Vragen

Het is jammer dat er hier onjuiste informatie wordt gegeven door hen die, goedwillend, reageren.
Volgens de Postwet 2009 moet elke postvervoerder een klachtenregeling hebben voor zowel verzenders en ontvangers.

Een ontvanger kan dus wel degelijk een klacht indienen bij Post.Nl.

Helaas is mijn ervaring dat Post.Nl de nodige moeite heeft met het serieus omgaan met klachten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 19, 2024 om 15:19
2147 Antwoorden / Vragen

Kijk even mee naar de uitleg van de overheid die aangeeft dat als je je post niet hebt ontvangen je contact moet opnemen met de verzender. Het feit dat er een klachtenregeling is zegt namelijk niets over hoe verschillende klachten dan worden afgehandeld. Een Postbode die bijvoorbeeld je plantenbak omschopt is iets anders dan een pakket dat niet aankomt.

Be
door Ben22 Jun 19, 2024 om 17:33
60 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Henk,
Ik geef aan dat in de postwet staat dat alle postbedrijven een klachtenregeling moeten hebben voor ontvangers en verzenders.
Niets meer en niets minder.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 20, 2024 om 15:58
2147 Antwoorden / Vragen

Oh sorry, ik dacht dat je wat wilde bijdragen aan het onderwerp vermiste post en dan zegt iedereen hier en ook de overheid dat je bij de verzender moet zijn maar je bedoelt het in zijn algemeenheid. En dan begrijp ik ook gelijk waarom je denkt dat ze niet serieus met je klachten omgaan, je begrijpt niet wat een zinvolle klacht is en wat niet.

Be
door Ben22 Jun 20, 2024 om 20:10
60 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Henk,

Dank dat je laat zien dat je een vriendelijk en wellevend mens bent.

Fijne dag,

Ben van Dijk

Re
door Reinier182 - Jun 20, 2024 om 10:13
190 Antwoorden / Vragen

Dacht dat Post.nl verplicht was om post bij ieder adres af te leveren aan de straatkant. Woon je heel afgelegen anders zou ik niet weten waarom er geen poststukken bij u bezorgd zou kunnen worden?

1paul
door 1paul - Jun 21, 2024 om 07:35
3219 Antwoorden / 0 Vragen

als een klacht indienen niet helpt kun je eens uitzoeken waar het verdeelpunt voor jullie wijk zit en daar heen gaan om eens een gesprek te hebben, dit wil nog wel eens helpen..

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 21, 2024 om 20:05
2147 Antwoorden / Vragen

Ik geloof niet dat er officieel een klacht is ingediend met als antwoord "we kunnen er ook niet veel aan doen". Die mail zou ik wel eens willen zien.

1paul
door 1paul Jun 22, 2024 om 08:16
3219 Antwoorden / 0 Vragen

dat weet ik ook niet Henk maar hij kreeg wel commentaar staat er dus wie weet was dit een reactie op een officiele klacht!!

Franske1958
door Franske1958 - Jun 21, 2024 om 10:12
440 Antwoorden / 2 Vragen

Laat eens door een kennis een klein plat pakketje maken en opsturen naar U wat nog heel goed past in uw
brievenbus met als inhoud een werkende GPS tracker. Grote kans dat U ontdekt waar alle post is gebleven.