Hoe kan ik Post nl bewegen om mijn post te leveren
Sinds 25 november 2023 krijg ik al bijna geen post meer van Postnl, terwijl volgens hun app wel post onderweg is en er zijn belangrijke poststukken bij zoals een sim kaart. Heb bij Lebara al 3 keer een sim kaart aangevraagd en terwijl ze op de app van Post nl staan worden ze maar niet geleverd. Het commentaar is dat ze er weinig aan kunnen doen en ik maar gewoon moet afwachten of dat ik teveel vrije tijd heb om me met dit soort dingen bezig te houden
Hoe? Door schriftelijk te klagen. "Dat ze er weinig aan kunnen doen" lijkt mij trouwens sowieso een vreemde uiting van een medewerker van de klantenservice als er daadwerkelijk post verdwenen is.
Op zich is de verzender aansprakelijk voor juiste verzending en ontvanngst (Postwet) en is het de verzender die dan post.nl dient aan te spreken indien post.nl in gebreke blijft om de verzendovereenkomst met de verzender (die betaalt ervoor) na te komen.Dat betekent dis dat u Libara daarop kunt wijzen en Libara dan bezwaar maalt bij Post.nl. Frappant is wel dat kennelijk in de app wordt aangegeven dat de post wel onderweg is doch niet wordt geleverd en dat kan betekenen dat toch Post.nl op basis van uw meldingen ook in actie dient tekomen. Indien er werkelijk een opmerking wordt gemaakt dat u te veel vrije tid zou hebben etc. gaat wel heel erg (te) ver en het kan m.i. dan best zinvol zijn om een beroep te doen op de belbus: belbus@bnnvara.nl
Zie ook de info die o.a. in dede verwijzing staat
Als u er samen niet uit komt
Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen. welke verwijzing ik u nu helemaal geef: https://www.consuwijzer.nl/post/verzenden-ontvangen/pakket-brief-niet-bezorgd
Precies hetzelfde gehad, uiteindelijk bleek het te liggen aan een nieuwe postbezorger, de bezorger persoonlijk aangesproken en toen kwam de aap uit de mouw, de bezorger sprak amper Nederlands, en kon het amper lezen, met als gevolg de post van mijzelf bij anderen in de bus en de post van de hele straat werd bij mij in de bus gestort, en ben dan zo netjes om de post van anderen in de goeie bus te deponeren, alleen al mijn post, ook belangrijke post verdwenen.
Klacht geformuleerd naar postnl en toen was het probleem snel opgelost, andere bezorger en die kan tenminste nederlands lezen.
Als ik trouwens alle andere antwoorden lees dan lijkt het er regelmatig op dat de vragen door postmedewerkers worden beantwoord, je kan gerust een klaccht indienen bij postnl, en uiteindelijk zijn wij er uitgekomen.
Tuurlijk, vandaag zijn we postbezorgers, morgen werken we bij Eneco, zaterdag bij Coolblue, zondag bij Wehkamp u snapt toch zelf wel dat uw opmerkingen nergens op slaan. De goede postbezorgers kennen de problemen met de lakse bezorgers heus wel maar zullen zich niet geroepen voelen om hun werkgever te verdedigen op een forum.
Wij hebben ook allemaal hier 3 accounts kantoren nodig voor de belastingdienst en alle aangiftes. Nu effe gewoon, we zijn allemaal vrijwilligers met ervaringen op verschillende gebieden. Wij kennen onze postbezorger bij voornaam en zelf gezien dat hij fout geadresseerde post toch juist bezorgd.
Mijn PostNL app staat vol met te bezorgen post, maar stapels post van 10 tot 15 kaarten per dag worden niet bezorgd, maar als ontvanger schijn je geen enkel recht te hebben
Het is jammer dat er hier onjuiste informatie wordt gegeven door hen die, goedwillend, reageren.
Volgens de Postwet 2009 moet elke postvervoerder een klachtenregeling hebben voor zowel verzenders en ontvangers.
Een ontvanger kan dus wel degelijk een klacht indienen bij Post.Nl.
Helaas is mijn ervaring dat Post.Nl de nodige moeite heeft met het serieus omgaan met klachten.
Kijk even mee naar de uitleg van de overheid die aangeeft dat als je je post niet hebt ontvangen je contact moet opnemen met de verzender. Het feit dat er een klachtenregeling is zegt namelijk niets over hoe verschillende klachten dan worden afgehandeld. Een Postbode die bijvoorbeeld je plantenbak omschopt is iets anders dan een pakket dat niet aankomt.
Beste Henk,
Ik geef aan dat in de postwet staat dat alle postbedrijven een klachtenregeling moeten hebben voor ontvangers en verzenders.
Niets meer en niets minder.
Oh sorry, ik dacht dat je wat wilde bijdragen aan het onderwerp vermiste post en dan zegt iedereen hier en ook de overheid dat je bij de verzender moet zijn maar je bedoelt het in zijn algemeenheid. En dan begrijp ik ook gelijk waarom je denkt dat ze niet serieus met je klachten omgaan, je begrijpt niet wat een zinvolle klacht is en wat niet.
Beste Henk,
Dank dat je laat zien dat je een vriendelijk en wellevend mens bent.
Fijne dag,
Ben van Dijk
Dacht dat Post.nl verplicht was om post bij ieder adres af te leveren aan de straatkant. Woon je heel afgelegen anders zou ik niet weten waarom er geen poststukken bij u bezorgd zou kunnen worden?
als een klacht indienen niet helpt kun je eens uitzoeken waar het verdeelpunt voor jullie wijk zit en daar heen gaan om eens een gesprek te hebben, dit wil nog wel eens helpen..
Ik geloof niet dat er officieel een klacht is ingediend met als antwoord "we kunnen er ook niet veel aan doen". Die mail zou ik wel eens willen zien.
dat weet ik ook niet Henk maar hij kreeg wel commentaar staat er dus wie weet was dit een reactie op een officiele klacht!!
Laat eens door een kennis een klein plat pakketje maken en opsturen naar U wat nog heel goed past in uw
brievenbus met als inhoud een werkende GPS tracker. Grote kans dat U ontdekt waar alle post is gebleven.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer