ja
door janam Dec 28, 2021 om 16:07
Vrije tijd & tuin

Iedereen móet kunnen bewegen. Maar hoe is dát als je Girdlestone hebt?

Ik heb rechts geen heupgewricht. (Girdlestone).
Lopen is niet mogelijk . Dan denk ik nog niet eens aan sporten.
3 ziekenhuizen in Nijmegen kunnen/willen mij een heupprothese aanbrengen.

3500 7 Rapporteer

Topantwoord

getty
door getty - Dec 28, 2021 om 16:10
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Nare aandoening, maar wat is uw vraag?

ja
door janam Dec 28, 2021 om 16:22
6 Antwoorden / 9 Vragen

Volgens de Kassa uitzending moet iedereen kunnen bewegen/kunnen sporten.
Mét Girdlestone kan dat niet.
Waarom is daar geen oplossing voor?

getty
door getty Dec 28, 2021 om 16:28
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Bewegen met arm of bovenlichaam is ook bewegen. ( of bv in een sportrolstoel)

ja
door janam Dec 28, 2021 om 16:37
6 Antwoorden / 9 Vragen

Dat is dus geen bewegen in de geest van de Kassa uitzending.

getty
door getty Dec 28, 2021 om 17:07
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Tja, dan houdt het op

Maar wat wilt u eigenlijk hiermee? Als u het niet met de inhoud van de uitzending eens bent, kunt u beter de kassa redactie benaderen

sw
door swat1500 - Dec 28, 2021 om 17:03
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Uw zorgverzekeraar wil die prothese niet vergoeden?

ja
door janam Dec 28, 2021 om 17:54
6 Antwoorden / 9 Vragen

De 3 ziekenhuizen in Nijmegen (w.o. SMK) willen geen prothese plaatsen.
Dat is het probleem.

panter22
door panter22 Dec 28, 2021 om 19:04
6599 Antwoorden / Vragen

Daar zal dan wel een reden voor zijn,

sira
door sira - Dec 28, 2021 om 17:23
2353 Antwoorden / 24 Vragen

Bent u ook bij de Sint Maartenskliniek in Nijmegen geweest? Want daar zit daar namelijk een arts die gespecialiseerd is in Girdlestone.

ja
door janam Dec 28, 2021 om 17:55
6 Antwoorden / 9 Vragen

Ja. Nijmegen heeft 3 ziekenhuizen w.o. SMK.

sira
door sira Dec 28, 2021 om 18:04
2353 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ben bekend met de ziekenhuizen in Nijmegen. Sint Maartenskliniek is overigens geen ziekenhuis, maar een kliniek met specialisme op het gebied van het bewegingsapparaat.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 28, 2021 om 19:21
7200 Antwoorden / 3 Vragen

Zodra u een heupgewricht hebt kunt u na de revalidatie met beweging doorgaan toch?

Edit:
Ik lees nu in een van uw reacties dat de ziekenhuizen u geen heup prothese willen geven, terwijl uw vraag anders aangeeft.

ja
door janam Dec 28, 2021 om 19:38
6 Antwoorden / 9 Vragen

Iedereen móet kunnen bewegen. Maar hoe is dát als je Girdlestone hebt?
Dat is mijn vraagstelling!!!

Gr
door Grunn1 Dec 28, 2021 om 19:57
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er zijn ook mensen die verlamd zijn en die kunnen ook niet bewegen. Iedereen is een ruim begrip en er zullen altijd mensen buiten vallen.

tenormin
door tenormin Dec 28, 2021 om 19:57
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, maar u schrijft dat de 3 ziekenhuizen eraan willen meewerken. En verder lees ik dat geen van de drie willen meewerken.Dus wat is dan de reden alstublieft.

getty
door getty Dec 28, 2021 om 20:13
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat onvriendelijk.

en hoe moeten wij dit weten, vraag het de kassa redactie

rj
door rjw - Dec 28, 2021 om 21:15
3270 Antwoorden / 5 Vragen

En wat is de reden dat ze geen heupprothese willen aanbrengen? Op internet vind ik grofweg twee redenen:

- er is een infectie, maar als die weg is kan er een (nieuwe) prothese worden geplaatst
- er kan geen nieuwe prothese in omdat het bot niet goed genoeg is, het is dan een blijvende situatie.

Is 1 van deze redenen bij jouw het geval?

ja
door janam Dec 29, 2021 om 11:43
6 Antwoorden / 9 Vragen

Beide.
Maar jammer genoeg heeft Kassa daar geen aandacht voor
""Iedereen moet bewegen ""

rj
door rjw Dec 29, 2021 om 15:41
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Sorry, maar dan begin ik steeds minder van de vraagstelling te begrijpen. Wil je nu eisen dat het ziekenhuis een prothese plaatst omdat Kassa gezegd heeft dat iedereen moet bewegen? Of moet Kassa aandacht gaan besteden aan situaties waarbij beweging lastig of onmogelijk is?

[edit] Ik begrijp uit je reactie op iemand anders dat je de uitzending van Kassa totaal uit z'n verband hebt gerukt. Die ging immers over de vergoeding van een sportprothese. Maar in jouw geval kan er blijkbaar geeneens een normale prothese worden aangebracht.

Gr
door Grunn1 - Dec 29, 2021 om 09:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er zal u verteld zijn waarom en wat de reden is dat ze het niet willen plaatsen. Als het niet kan kan je wel eisen dat iedereen moet kunnen bewegen maar dan is het niet realistisch.

ja
door janam Dec 29, 2021 om 11:46
6 Antwoorden / 9 Vragen

Je hebt gelijk.
Maar Kassa komt met de bewering: Iedereen moet kunnen bewegen.
En dat is niet realistisch.

Gr
door Grunn1 Dec 29, 2021 om 12:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er zijn altijd en overal uitzonderingen

getty
door getty Dec 29, 2021 om 12:53
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En bewegen kan ook zonder gebruik van je benen.

ju
door juliomariner Dec 29, 2021 om 14:37
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Dus als Kassa zegt dat u in de sloot moeten springen doet u dat ook?
Kassa kan me nog veel meer vertellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 29, 2021 om 16:25
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Naast al gegeven reacties: uw huisarts zal u ook ongetwijfeld kunnen aangeven waarom een heupprothese bij u niet mogelijk is.

En m.b.t. 'kritiek' op de uitzending kassa@bnnvara.nl