te
door teesee64 May 8, 2024 om 00:38
Computers & telefonie

Tarieven domeinnaam

Ik wil een domeinnaam registreren bij Transip.nl. Nu zie ik daar bij de tarieven die ze rekenen alleen het actie tarief staan. 0,49 euro cent voor het eerste jaar voor een .nl domeinnaam. Maar wat het verlengen na een jaar gaat kosten, vermelden ze er niet bij. Na lang zoeken kom ik uit op een link waar volgens hun de tarieven zouden moeten staan, maar ook daar staat niet wat het kost.

Mag dit nu zomaar? Veel mensen zien die 0,49 eurocent en registreren zonder te weten wat een verlenging gaat kosten. Dit is toch pure misleiding?

624 6 Rapporteer
marita5
door marita5 - May 8, 2024 om 00:51
11534 Antwoorden / 15 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - May 8, 2024 om 09:48
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij een idee dat u dit indien u dit als consument consteteert onder de aandacht brengt bij: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer en indien zakelijk bij: https://www.higherlevel.nl/

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken

me
door meganega - May 8, 2024 om 11:07
50 Antwoorden / Vragen

Er staat op de bestelpagina niet wat de kosten zijn bij verlenging, dit betekent dat je bij en zelfs na een verlenging altijd de overeenkomst kunt vernietigen. Je hebt tenslotte gedwaald over de kosten. Dat er ergens acheraf een pagina staat waar de tarieven wel te vinden zijn maakt niet uit, het moet toch echt duidelijk op de bestelpagina staan.

Tip: Ga naar Cloudflare, zij bieden domeinen aan tegen kostprijs.

marita5
door marita5 May 8, 2024 om 14:10
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Er staat op de bestelpagina niet wat de kosten zijn bij verlenging , lezen is ook een kunst . De informatie wordt duidelijk vermeldt als je klikt op winkelwagen , en op bestellen .

marita5
door marita5 May 8, 2024 om 14:12
11534 Antwoorden / 15 Vragen
me
door meganega May 8, 2024 om 16:38
50 Antwoorden / Vragen

Wijsneus die het opneemt voor een bedrijf. Er staat een linkje naar een pagina met tarieven, dat is echt niet genoeg voor consumentenverkoop.

marita5
door marita5 May 8, 2024 om 18:08
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Wijsneus die het opneemt voor een bedrijf , met alle plezier , bewijs zich nu wel weer , lezen is niet uw sterkste kant .

Bromsax
door Bromsax - May 8, 2024 om 13:32
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het volgende staat bij de FAQ:

De reguliere prijzen van domeinnamen buiten de actie

De actieprijzen voor domeinnamen op onze website, zijn tijdelijke prijzen voor nieuwe domeinregistraties. Je betaalt het actietarief voor het eerste jaar van de registratie. Na dit eerste jaar betaal je het reguliere tarief. Verlengingen en registraties buiten de actie vallen niet onder de actieprijs.

Zowel de actie- en reguliere prijzen van domeinen kan je terugvinden op onze website onder "Domein". Hier vind je een overzicht van de extensies die we aanbieden, de bijbehorende prijzen en eventuele extra informatie per extensie.

-----
Als je dan "Domein" aanklikt zie je dat €11,99 p/j in het licht grijs staat en is doorgestreept. Dit is dus het normale tarief....

rj
door rjw - May 8, 2024 om 17:20
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Als het onduidelijk is ga je toch gewoon elders kijken? Waarom ga je tijd besteden aan iets wat je nu al niet vertrouwt? Of is dit weer zoiets waar het gaat om "het principe"?