si
door silvie49 Oct 20, 2009 om 13:21
Vrije tijd & tuin

Lidmaatschap sportschool

Ik heb een abonnement afgesloten die op 16 september in zou gaan tot mijn verbazing is er contributie afgeschreven vanaf 1 september terwiil ik duidelijk heb gezegd en op het formulier heb opgeschreven dat ik pas per 16 september zou komen trainen omdat ik op vakantie was.

Nu moet ik mijn contract stopzetten omdat ik last van mijn knie heb,kan ik onder het contract uit?

mvg Silvia

715 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 20, 2009 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

.......kan ik onder het contract uit?......

Nee. Je zult de abonnementsperiode 'uit moeten zitten'. Wel op tijd en volgens de regels opzeggen.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2009 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Je moet even informeren naar de voorwaarden, je contract beëindigen zal (veelal) niet lukken maar beetje goede sportschool wil abo nog wel gedurende een bepaalde periode (door blessure, soms moet je hiervan doktersverklaring tonen) Opschorten zodat je die maanden na je eind terijn nog kunt Inhalen........ betaling loopt dan veelal wel gewoon door van begin- tot einddatum contract.

Succes,

ve
door verwijderd - Oct 20, 2009 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

en dat ze op 1 sep contributie al hebben afgeshreven hebben terwijl ik duidelijk heb gezegd en op het formulier heb gezet vanaf 16 september is dat geen fout van hun?

mvg Silvia

ve
door verwijderd - Oct 20, 2009 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag silvia,

De data zijn te herleiden uit de algemene voorwaarden. Dus lees die eerst goed door. Sommige scholen rekenen vanaf 'n kalenderdag, maar andere scholen rekenen vanaf de 1ste van de maand. Sommige scholen beëindigen het abonnement wél tussentijds (op doktersvoorschrift bijvoorbeeld), bij anderen moet je gewoon de termijn afmaken. Je ziet, dat het nogal verschillend is, dus: lees de algemene voorwaarden.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2009 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

T.a.v. de voorwaarden ziekte, lijkt me handig om dit soort zaken bij voorbaat uit te zoeken en niet als het probleem zich voordoet. De klacht moet vaak behoorlijk zijn en met doktersverklaring ondersteund, dan willen ze het nog wel eens  voor een periode opschorten, maar opzeggen lukt vaak niet. Ook t.a.v. de ingangsdatum lidmaatschap zou dit in de voorwaarden moeten staan, maar helemaal logisch vind ik het niet om te betalen voor de dagen die u niet lid was.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2009 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag getty,

De meeste sportscholen rekenen vanaf een kalenderdag, dus bijvoorbeeld ingaande (12-5-2009), uitgaande (13-5-2010).

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2009 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

----dat ze 1 sep contributie al hebben afgeshreven hebben terwijl ik duidelijk heb gezegd en op het formulier heb gezet vanaf 16 september is dat geen fout van hun? ---

Dat ligt eraan hoe ze met de lidmaatschaptermijn omgaan, als dat per maand is zal het vanaf de 1e ingaan/betaald moeten ongeacht of jij pas de 16e wilt komen.........

Maar dat zal in de voorwaarden staan, dus kijk die even na.

Welke sportschool betreft het ?

ve
door verwijderd - Oct 20, 2009 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

dit zijn de voorwaarden die op internet staan op de site van de sportschool ik kan zelf niet vinden dat ik 1 jaar lid moet blijven ,of kijk ik er over heen?

algemene voorwaarden

Artikel 2:

Bij het aangaan van een lidmaatschap is een eenmalig bedrag aan variabel inschrijfgeld plus de contributie voor de eerste periode verschuldigd. Dit bedrag wordt automatisch afgeschreven bij de eerste incasso. De contributie voor de daarop volgende perioden wordt eveneens automatisch per incasso van de rekening van het lid afgeschreven. De incasso vindt plaats omstreeks het begin van iedere nieuwe periode.

Elk lid betaalt contributie behorend bij het gekozen type lidmaatschap. De contributie wordt voldaan in 4- / 12- / 24-wekelijkse termijnen vooruit door middel van automatische incasso.

Mocht een incasso niet lukken en is er geen contact geweest met het lid voor betaling, dan is de club gerechtigd de incasso nogmaals te herhalen voor de betreffende periode.

De directie bepaalt periodiek de hoogte van de nieuwe contributie en zal vooraf haar leden op de hoogte brengen.

Bij niet tijdige betaling is het lid – zonder dat sommatie of voorafgaande in gebreke stelling vereist is – in gebreke. Indien contributie niet kan worden geïncasseerd, wordt er €10,- administratiekosten in rekening gebracht. Indien na schriftelijke aanmaning het openstaande bedrag niet is voldaan, kan de toegang tot de club worden ontzegd. Zodra de totale achterstand betaald is, kan er weer gebruik worden gemaakt van de faciliteiten. Indien de club een niet betaalde vordering ter incasso uit handen geeft, komen alle gerechtelijke en buiten gerechtelijke kosten voor rekening van het in gebreke zijnde lid.

Artikel 3:

Opzegging dient schriftelijk te geschieden middels invulling van een mutatieformulier bij de balie. Dit kan alleen tijdens de hiervoor bestemde administratietijden. hanteert een opzegtermijn van 12 weken.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2009 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....ik kan zelf niet vinden dat ik 1 jaar lid moet blijven......

Misschien handig als je even de naam v.d. sportschool noemt, kunnen we zelf even kijken. Je pikt er nu 1 of 2 artikelen uit, maar dat zijn dus niet de volledige alg. voorwaarden.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2009 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is www.almerefitness.nl

Je kan ze ook niet telefonisch of per internet bereiken.

er staat wel een telefoon nummer maar die is buiten gebruik en als je een mail stuurt krijg je geen antwoord.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2009 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik verwacht dat het deze is ?

----De incasso vindt plaats omstreeks het begin van iedere nieuwe periode----

Periodes zullen de 1e in gaan denk ik hieruit op te maken.

----Elk lid betaalt contributie behorend bij het gekozen type lidmaatschap. –

Welk type lidmaatschap heb je gekozen dan ?

---......hanteert een opzegtermijn van 12 weken.

Restitutie van de betaalde contributie is niet mogelijk. Tijdelijk stopzetten van het abonnement is mogelijk, mits aan alle betalingen voldaan is. Aan het tijdelijk stopzetten van het abonnement zit een maximum van 6 maanden verbonden.-- http://www.almerefitness.nl/algemenevoorwaarden.doc

Als ze een opzegtermijn van 12 weken aanhouden zal  kleinste abo voor minimaal een kwartaal zijn verwacht ik.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2009 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik weet niet welk lidmaadschap ik heb gekozen ik dacht dat het er maar 1 was van 19.90 per maand er is mij voor de rest niks verteld.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2009 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Advies : ga naar de sportschool toe en laat ze in de computer kijken wel abonnement u heeft afgesloten en vraag tevens naar de mogelijkheden van opschorting bij blessures. Lijkt me handiger, vooral omdat u blijkbaar geen idee heeft welk soort contract u heeft afgesloten.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op dinsdag 20 okt 2009, 13:45: Hoi,
Je moet even informeren naar de voorwaarden, je contract beëindigen zal (veelal) niet lukken maar beetje goede sportschool wil abo nog wel gedurende een bepaalde periode (door blessure, soms moet je hiervan doktersverklaring tonen) Opschorten zodat je die maanden na je eind terijn nog kunt Inhalen........ betaling loopt dan veelal wel gewoon door van begin- tot einddatum contract.
Succes,

Ben bij de sportschool geweest en ze wilde een doktersverklaring hebben ,ben bij de assistente gaan vragen en die zei daar mogen ze niet om vragen dat is schending van je privacy heeft ze een brief uitgeprint waarin dat stond ,ben ik mee naar de sportschool gegaan en ze hebben me toch uitgeschreven , ze stonden met de mond vol tanden.