Fr
door FrankMee Jun 7, 2024 om 19:53
Vrije tijd & tuin

Maar 30% terugbetaling na annulering concert.

Een concert van zondag 7 juni in de Johan Cruyff Arena zou plaats vinden, is door een zakelijk conflict tussen de artiest en de organisator afgelast. Organisator betaald nu maar 30% van de ticketprijs terug en communiceert dat de rest bij de artiest geclaimd moet worden. Echter heb ik mijn tickets bij de organisator gekocht en niet bij de artiest. Kan deze organisatie dit zomaar maken. Zo niet, wat zijn de juiste stappen om te zetten om de gehele ticket prijs terug te krijgen?

2819 8 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jun 7, 2024 om 20:33
11697 Antwoorden / 51 Vragen
1

Wat staat er in de voorwaarden van de organisator mbt de verkochte kaarten? Welke verkoper is dat hier? Zonder deze naam kan ik niets vinden.

rj
door rjw - Jun 7, 2024 om 21:26
3351 Antwoorden / 5 Vragen
1

Uiteraard moet de organisator 100% terugbetalen. Maar aangezien die niet een grote als Livenation is bestaat de kans dat ze failliet gaan als ze dat doen en je helemaal niets meer krijgt. Accepteer de 30% en leg een claim meer voor de rest. Wat ik heb begrepen is dat ze daar nog over aan het onderhandelen zijn met het management van deze nepartiest. Het is niet de eerste keer dat deze man zijn fans laat barsten. 
Een vorige keer kwam hij ook al niet opdagen in, als ik het goed heb, de GelreDome.

marita5
door marita5 - Jun 7, 2024 om 22:18
11626 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo Frankmee , 

Ik heb een kaartje voor een evenement gekocht . Nu is het afgelast . Krijg ik mijn geld terug ? 

U hebt recht op uw geld terug. De organisator kan u ook een ander aanbod doen, bijvoorbeeld voor een andere datum. U hoeft hier niet mee akkoord te gaan. Hoeveel geld u terugkrijgt, hangt af van waar u het kaartje kocht.

Kocht u het kaartje bij de organisator of het officiële verkooppunt?

Dan hebt u recht op het volledige bedrag terug, inclusief de betaalde servicekosten. Ook als de verkoper in de voorwaarden zegt dat hij deze niet terugbetaalt.

Hoe vraag ik mijn geld terug?

Neem contact op met de ondernemer. U kunt bellen met de klantenservice, een e-mail sturen of het contactformulier invullen op de website. Vraag uw geld terug of probeer samen een andere oplossing te vinden.

Wil de ondernemer het probleem niet oplossen? Schrijf dan een brief of e-mail. Gebruik onze voorbeeldbrief:

 
Lees ook hier , 

https://www.parool.nl/kunst-media/fans-burna-boy-krijgen-maar-30-procent-terug-van-hun-kaartje-voor-gecancelde-show-in-amsterdam~b4ab02ec/

https://www.bonbonentertainment.nl/burnaboy/ 

https://www.funx.nl/news/entertainment/3391429c-7a93-4ae0-b7bf-79d42de4e059/burna-boy-cancelt-concert-arena

Fr
door FrankMee - Jun 7, 2024 om 23:50
1 Antwoorden / 1 Vragen
1

Bedankt hier staan heel nuttige adviezen bij.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 8, 2024 om 01:59
1861 Antwoorden / 32 Vragen
1

Geachte Frank,

Om welke artiest gaat het?

Mabelle
door Mabelle Jun 8, 2024 om 06:53
569 Antwoorden / 1 Vragen

Dat wordt hier een paar keer genoemd. Maar de vraag is al prima beantwoord door Marita. Foto's hoef je ook niet meer te vragen.

@q
door @qwerty@ Jun 10, 2024 om 16:35
87 Antwoorden / 1 Vragen

Ja.....in de links te vinden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 10, 2024 om 20:28
1861 Antwoorden / 32 Vragen

Ik las erover heen....;<))

1paul
door 1paul - Jun 8, 2024 om 08:50
3294 Antwoorden / 0 Vragen
0

nee hoor de organisator moet het betalen, stuur deze een brief en/of mail met daarin een betaaltermijn, bijvoorbeeld 15 dagen, stel daar ook in dat als u het bedrag niet binnen deze termijn ontvangen heeft dat u uw vordering uit handen geeft aan een deurwaarder en dan laat u deze de afhandeling verder doen..

rj
door rjw Jun 8, 2024 om 11:36
3351 Antwoorden / 5 Vragen

Het is een relarief kleine organisator die waarschijnlijk (nu) niet 100% aan iedereen kan terugbetalen. Het is sowieso een eigenschap van dit soort bedrijven dat er weinig vermogen in zit. Ze hebben geen gebouwen, geen voorraden, geen spullen etc..

Uiteraard heb je gelijk met jouw suggestie, maar als dat voor een faillissement zorgt heb je niets. Of een deel van de klanten krijgt 100% en de rest niets. Ik zou ze nog even tijd gegen om je restant via het management van de artiest te krijgen. Vorderen kan altijd nog.

1paul
door 1paul Jun 8, 2024 om 13:45
3294 Antwoorden / 0 Vragen

RJW, deze "kleine" organisatie moet op hun beurt gaan vorderen bij de artiest en daar heb je als klant weinig mee van doen, mochten ze failliet gaan dan is de curator aan zet om dit te gaan doen en dan kan het ze wel eens (veel) meer geld gaan kosten!!

@q
door @qwerty@ - Jun 10, 2024 om 16:37
87 Antwoorden / 1 Vragen
1

"Een concert van zondag 7 juni" ? 7 juni was toch vrijdag ?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 10, 2024 om 20:29
1861 Antwoorden / 32 Vragen

Scherp van u....

ze
door zeemannetje - Jun 11, 2024 om 14:32
129 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij de organisator. Dat die zijn conflict met de artiest op jou en je medekaartjeskopers wil afwentelen klopt niet. Dat moet hij met de artiest regelen, desnoods via een rechter. Heb jij niets mee te maken, je hebt je kaartje bij hem gekocht en daar moet je zijn.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Ge
GerardvW - Sep 7, 2024 om 10:20
Geldzaken & recht

Afwijzing huurwoning

Sta eerste op een woning papieren zijn in orde maar de woningbouw corporatie is van plan om alsnog te weigeren op basis van of het wel gaat matchen met de buren mag dit? Lees meer

Pe
Pele-B - Sep 5, 2024 om 10:18
Elektronica & tv

Kantar

Hi,

 

Brief gekregen van KANTAR, voorheen TNS, om mee te doen aan het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (afgekort NMO).
Je wordt lekker gemaakt met me vergoedingen die kunnen oplopen tot € 220 per jaar.
Later in een email staat dat het om Bol.com bonnen gaat.
Toen begon ik huiverig te worden.

Is dat terecht of het is het betrouwbaar?

Lees meer