ju
door juultje 22 Dec 28, 2023 om 14:07
Vrije tijd & tuin

Mag een saunabon met een geldigheidsduur tegen vergoeding geheractiveerd worden

Tijdens de corona tijd heb ik een saunabon gekregen met een geldigheidsduur van 2 jaar. ten eerste mag dat? de bon is reeds betaald, mag daar een geldigheid aan verbonden zijn?. daarnaast is deze nu verlopen en voor €7,95 kan ik deze voor een half jaar verlengen, mag dit?

1638 7 Rapporteer
sira
door sira - Dec 28, 2023 om 14:27
2454 Antwoorden / 24 Vragen

Ja dat mag.

Een geldigheidstijd van 2 jaar is lang genoeg om er gebruik van te kunnen maken.

mahadma
door mahadma - Dec 28, 2023 om 14:31
11652 Antwoorden / 51 Vragen

In basis is de bon na 2 jaar niet meer geldig, dat is de voorwaarde bij aankoop. Het is een administratieve kostenpost om de kaart te heractiveren en dat betekent of betalen of de bon blijft waardeloos. En ja, dat mag. Er wordt met echt geld iets gekocht wat gericht gebruikt kan worden en alleen bij beperkte adressen geldig is.

tenormin
door tenormin - Dec 28, 2023 om 15:04
16895 Antwoorden / 108 Vragen

Het mag en winkeliers zijn er blij mee. De meeste cadeaubonnen worden vergeten. Helaas.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 28, 2023 om 15:31
16908 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, en als ook al gezegd: dat u de bon kunt/mag verlengen is een meevallerdie als coulance kan worden gezien.

ne
door neodutchio - Dec 28, 2023 om 17:48
5209 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik in de supermarkt kom en een blik bonen uit het schap haal, dan staat daar ook een datum op. Dus ja, ook bij een bon mag er een datum op staan.
Heel netjes van de organisatie om te verlengen, hiertoe zijn ze niet verplicht. Als u 2 jaar lang geen tijd hebt gevonden om naar de sauna te gaan, dan zal u ook niet zo blij geweest zijn met die bon.

JMA2
door JMA2 Dec 29, 2023 om 00:10
137 Antwoorden / 3 Vragen

Laten we 1 jaar niet kunnen gaan ivm Corona, dan moet het in het jaar erna toch zeker lukken. Maar goed mensen hebben het zo druk en dus geen tijd, tenzij het om het vasthouden van hun mobiele telefoon gaat. Dan zijn er zeeën van tijd.

Ja
door JannyBoe - Dec 29, 2023 om 07:33
556 Antwoorden / Vragen

Hallo, bij de Consumentenbond staat info over de geldigheid cadeaubonnen.

mahadma
door mahadma - Dec 29, 2023 om 09:30
11652 Antwoorden / 51 Vragen

Geef als alternatief een kadobon van de nl bank. Verkrijgbaar in elke flappentap. Blijft lang geldig, is overal besteedbaar en scheelt tijd en moeite om een kadokaart te kopen. Bij besteding krijg je zelfs wisselgeld. En zelfs geldig in het buitenland.