holiday
door holiday Jul 6, 2020 om 19:44
Vrije tijd & tuin

Mogen dansscholen weer les geven.

Met dansen kan je geen 1 1/2 meter afstand houden, de gezichten zijn vaak dicht bij elkaar en de zweetdruppels vliegen in de rondte.
Is dit verantwoord.

3713 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

getty
door getty - Jul 6, 2020 om 19:48
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

Als je met eigen huisgenoot danst en allemaal in je eigen cirkel blijft moet het kunnen denk ik. 

Wat wilt u met deze vraag?

tenormin
door tenormin Jul 6, 2020 om 20:18
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dansen?

getty
door getty Jul 6, 2020 om 21:32
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik lees eerder dat ts het niet zo graag wil

Maar ben dus benieuwd naar wat achter de vraag zit.

aurora1
door aurora1 Jul 7, 2020 om 21:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben daar ook wel benieuwd naar.....

holiday
door holiday Jul 8, 2020 om 10:39
102 Antwoorden / 12 Vragen

Het RIVM zegt dat het onderstaande is toegestaan, 
Acteurs tijdens optredens en repetities en dansers bij het samen trainen en dansen met vaste danspartners volgens choreografie.

Wat zit daar achter, mijn vrouw gaat drie keer per week naar de dansschool en danst daar met meerdere mensen.
Zij assisteerd de danslerares.
Het risico is natuurlijk groot dat zij aangestoken kan worden met de caronavirus en mij dan ook aansteekt.
Met mijn slechte gezondheid, ben ik daar niet zo blij mee.

feya13
door feya13 Jul 8, 2020 om 12:34
12 Antwoorden / 2 Vragen

Dan zou ik er eens met uw vrouw over praten.

Zij is niet verplicht om te gaan assisteren, maar mag het wel, ondanks dat u daar niet zo blij mee bent.

Maar alleen omdat u er niet blij mee bent, wil niet zeggen dat dansscholen dan maar weer hun deuren moeten gaan sluiten. 

Ze mogen eindelijk weer open en houden zich ook netjes aan de regels.

 

Ik kan me voorstellen dat de assistente in deze periode ook de dansers op afstand helpt ipv de danser vast te pakken.
Zelf werkende op een dansschool weet ik dat er gaandeweg wordt geleerd wat nu wel en wat nu niet werkt (en wenselijk is) in deze periode.

getty
door getty Jul 8, 2020 om 16:01
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Beste TS, ik denk toch echt dat u met uw vrouw hierover in gesprek moet gaan.  Als de dansschool zich aan de richtlijnen houdt, mag het gewoon.

gerbera
door gerbera Jul 9, 2020 om 10:49
7368 Antwoorden / 14 Vragen

edit, reactie verkeerd geplaatst

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 6, 2020 om 20:19
7195 Antwoorden / 3 Vragen
0

Nee, is niet verantwoord vanwege het dansen met verschillende partners. 
Dansen met maskers om is niet voldoende en ook niet gezellig.

tenormin
door tenormin - Jul 6, 2020 om 20:22
16836 Antwoorden / 108 Vragen
0

Nee, de dansscholen hebben nog geen fiat. Wel vreemd want seks werkers mogen wel. Maar goed, kinderen mogen dansen maar denk dat u geen kind bent. Wat ik zo lees gaat dat pas per 1 September weer in.

gerbera
door gerbera Jul 7, 2020 om 14:00
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Zijn dansscholen open?

Dansscholen zijn geopend. Ook is het toegestaan om (dans)wedstrijden met publiek te organiseren. Hierbij gelden naast de basisregels, dezelfde regels als voor andere activiteiten ‘binnen’ of ‘buiten’.

holiday
door holiday Jul 8, 2020 om 10:18
102 Antwoorden / 12 Vragen

De regels zijn volgens mij nog steeds 1 1/2 m afstand houden en dat gaat niet met dansen.

gerbera
door gerbera Jul 8, 2020 om 10:45
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@holiday, lees de bron van @edrick3, er zijn uitzonderingen.

edrick3
door edrick3 - Jul 6, 2020 om 21:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Gebruik je eigen gezonde verstand.
Als je alleen met een eigen partner danst lijkt het me geen probleem, maar anders ....

Zijn dansscholen open?

Dansscholen zijn geopend. Ook is het toegestaan om (dans)wedstrijden met publiek te organiseren. Hierbij gelden naast de basisregels, dezelfde regels als voor andere activiteiten ‘binnen’ of ‘buiten’.
(Bron)

aurora1
door aurora1 - Jul 6, 2020 om 22:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Waarom deze vraag? Wilt u dansles nemen?
De informatie die u zoekt kan de Rijksoverheid u verstrekken en het RIVM.
Verder vind ik ook: gewoon uw verstand gebruiken.

Ka
door Kassagebruiker - Jul 7, 2020 om 13:12
683 Antwoorden / 5 Vragen
0

Raar alles bij elkaar, wel "contact"sporten en niet dansen ..........

Tr
door Trostomaat Jul 7, 2020 om 14:44
239 Antwoorden / Vragen

Bij voetbal mag je een tegenstander lang niet zo lang vasthouden als bij dansen een danspartner. :)

Ka
door Kassagebruiker Jul 7, 2020 om 14:48
683 Antwoorden / 5 Vragen

Trostomaat, wat dacht je van judo en worstelen?

rj
door rjw Jul 7, 2020 om 14:50
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Ook bij judo en worstelen heb je veel minder contact. Toen ik ooit op dansles zat, had je een uur lang een dame in je armen. Bij judo en worstelen praat je over minuten i.p.v. uren.

Ka
door Kassagebruiker Jul 7, 2020 om 19:43
683 Antwoorden / 5 Vragen

RJW, minuten kunnen ook genoeg zijn om wat te krijgen .........

li
door livelife - Jul 8, 2020 om 10:47
2 Antwoorden / Vragen
2

Helaas antwoorden veel mensen hier op vragen zonder enige kennis van zaken.
Hoewel ik de vraag zeer op prijs stel, en het antwoord zeker niet gemakkelijk is, erger ik me aan een aantal (ongetwijfeld goedbedoelde) antwoorden die al gegeven zijn, maar helaas nergens op slaan.
Ik denk dat die alleen de persoonlijke mening van de schrijver weergeven.
De dansbranche heeft een door de overheid geaccordeerd protocol, dat voor iedereen te lezen is op de site mijncoronaprotocol, waar protocollen van alle branches verzameld zijn, https://www.mijncoronaprotocol.nl/protocol/danssector/ en op dansondernemers.nl
Dit protocol is een levend document, en dus aan veranderingen onderhevig.
In het kort komt het er op neer dat dansen op dit moment is toegestaan, in alle vormen, met enige restricties en voorzorgsmaatregelen.

sy
door sylviamaria Jul 9, 2020 om 07:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit antwoord is nou toppie! meneer heeft helemaal gelijk!

gerbera
door gerbera Jul 9, 2020 om 10:59
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Sylviamaria, dan heeft u het protocol duidelijk niet gelezen.

gerbera
door gerbera Jul 9, 2020 om 13:29
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Uw link is alleen maar reclame voor de club "dansondernemers", er staat niets in over het protocol als zodanig.

gerbera
door gerbera - Jul 9, 2020 om 10:57
7368 Antwoorden / 14 Vragen
1

@livelife, zo slecht zijn de reacties hier nog niet, lees even het protocol goed dan leest u dat de 1,5mtr (2 armlengtes) van toepasing is met maar weinig uitzonderingen. En er staat nog iets belangrijks in wat ook hier geadviseerd wordt, nml " je gezond verstand gebruiken"

In het kort komt het er op neer dat dansen op dit moment is toegestaan, in alle vormen, met enige restricties en voorzorgsmaatregelen.

Deze bewering van u klopt al niet,

Voor het op een verantwoorde manier invulling geven op het tijdelijk mogen loslaten van de 1,5 meter maatregel gelden de volgende criteria: • als vaste danspartners worden gezien, dansers die samen een danspaar, duo, kwartet, formatieteam of andere vaste samenstelling ten behoeve van het uitvoeren van een choreografie vormen;

bron

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer

Ke
Kees Velker - May 3, 2024 om 17:47
Auto & vervoer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer