Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik een reactie van een bedrijf in Antwerpen met het verzoek op hun mail te reageren met toevoeging van een foto van de klacht.
Probleem is dat ik de mail niet kan beantwoorden om de een of andere redene, dus heb telefonisch, nummer stond in de mail, contact met bedrijf opgenomen.
Krijg een Engels sprekende meneer aan de lijn diet mij niet kan helpen want de manager is in bespreking.
Zij bellen mij binnen 10 minuten terug. Zit nog steeds te wachten { 4 dagen }
Wederom contact opgenomen met winkel, hoofdkantoor, en krijg
de zelfde mevrouw aan de lijn.
Op mijn vraag waarom ik dit moert oplossen, heb uiteindelijk de spullen bij hen gekocht, kregen we een hele discussei die ik jullie zal besparen.
Om te voorkomen dat ik uitspraken ging doen in een emotie heb ik een einde aan het gesprek gemaakt.
Lang verhaal, maar het komt er op neer......moet ik dat zelf oplossen of moet de leverancier dit doen.
Groetjes
Hans
Zonder met allerlei wetsartikelen te strooien, de verkoper is wettelijk verplicht dit op te lossen, dat hoeft u zelf niet te doen.Mijn vraag is, zijn de pannen geschikt voor het door u gebruikte kooktoestel.
U moet gewoon met de hele pannenset teruggaan naar de fysieke winkel. Laten zij het maar oplossen. Vraag wel een ontvangstbevestiging.
Is de pan niet oververhit geweest, of zoals Mahadma vraagt "zijn de pannen geschikt voor het door u gebruikte kooktoestel".
Onmiddellijk ophouden met communiceren met België en het probleem neerleggen bij de leverancier. Product is blijkbaar niet conform, totdat zij eventueel het tegendeel bewijzen, en dat moet uw leverancier oplossen. Lever de hele meuk daar maar in en laat ze het maar oplossen.
Verkoper moet het oplossen en niet u, wet is daar heel duidelijk over!!
Verder raad ik u aan de andere pannen ook gewoon te gebruiken, verkoper kan nu niets omdat ze nog heel zijn of de verkoper moet aangeven doe maar niet en breng alles maar terug!!
U heeft niet direct recht op geld terugtrouwens!!
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie
Ik geef u bij deze toch maar de verwijzingen naar de wetgeving en adviues wat u kunt doen indien de verkoper in gebreke blijft: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
En zie voor de letterlijke wetgeving:
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij www.consuwijzer.nl van de ACM
Merkwaardig genoeg, @HANSENMARJA regaeert nergens op, dus niet belangrijk genoeg, denk ik maar.
Overigens, deze zin kan niet waar zijn:
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Je zal wel de webwinkel bedoelen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer