ha
door hansenmarja May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik een reactie van een bedrijf in Antwerpen met het verzoek op hun mail te reageren met toevoeging van een foto van de klacht.
Probleem is dat ik de mail niet kan beantwoorden om de een of andere redene, dus heb telefonisch, nummer stond in de mail, contact met bedrijf opgenomen.
Krijg een Engels sprekende meneer aan de lijn diet mij niet kan helpen want de manager is in bespreking.
Zij bellen mij binnen 10 minuten terug. Zit nog steeds te wachten { 4 dagen }
Wederom contact opgenomen met winkel, hoofdkantoor, en krijg
de zelfde mevrouw aan de lijn.
Op mijn vraag waarom ik dit moert oplossen, heb uiteindelijk de spullen bij hen gekocht, kregen we een hele discussei die ik jullie zal besparen.
Om te voorkomen dat ik uitspraken ging doen in een emotie heb ik een einde aan het gesprek gemaakt.
Lang verhaal, maar het komt er op neer......moet ik dat zelf oplossen of moet de leverancier dit doen.

Groetjes

Hans

2692 8 Rapporteer
gerbera
door gerbera - May 1, 2024 om 16:35
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Zonder met allerlei wetsartikelen te strooien, de verkoper is wettelijk verplicht dit op te lossen, dat hoeft u zelf niet te doen.Mijn vraag is, zijn de pannen geschikt voor het door u gebruikte kooktoestel.

sira
door sira - May 1, 2024 om 16:53
2360 Antwoorden / 24 Vragen

U moet gewoon met de hele pannenset teruggaan naar de fysieke winkel. Laten zij het maar oplossen. Vraag wel een ontvangstbevestiging.

Is de pan niet oververhit geweest, of zoals Mahadma vraagt "zijn de pannen geschikt voor het door u gebruikte kooktoestel".

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 1, 2024 om 19:10
2093 Antwoorden / Vragen

Onmiddellijk ophouden met communiceren met België en het probleem neerleggen bij de leverancier. Product is blijkbaar niet conform, totdat zij eventueel het tegendeel bewijzen, en dat moet uw leverancier oplossen. Lever de hele meuk daar maar in en laat ze het maar oplossen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 2, 2024 om 03:42
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Hansen Marja,

Om welke pannenset gaat het ?

Bij welke winkel heeft u de pannenset gekocht?

1paul
door 1paul - May 2, 2024 om 07:07
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Verkoper moet het oplossen en niet u, wet is daar heel duidelijk over!!

Verder raad ik u aan de andere pannen ook gewoon te gebruiken, verkoper kan nu niets omdat ze nog heel zijn of de verkoper moet aangeven doe maar niet en breng alles maar terug!!

U heeft niet direct recht op geld terugtrouwens!!

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie

drdoxy
door drdoxy - May 3, 2024 om 13:49
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dat moet de verkoper doen.

@q
door @qwerty@ - May 4, 2024 om 13:33
70 Antwoorden / 1 Vragen

Merkwaardig genoeg, @HANSENMARJA regaeert nergens op, dus niet belangrijk genoeg, denk ik maar.

Overigens, deze zin kan niet waar zijn:
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Je zal wel de webwinkel bedoelen.