In
door Inez Liebe Dec 4, 2023 om 15:03
Vrije tijd & tuin

Opzegging het Parool

Eind juni 2023 heb ik contact gehad met de klantenservice van Het Parool om mijn abonnement op te schorten maar dat kon helaas niet. Omdat ik meerdere maanden afwezig zou zijn heb ik daarop gemeld dat ik het abonnement wilde stopzetten. Tot mijn verbazing gaf de medewerkster aan dat ik in oktober 2022 een abonnement zou hebben afgesloten met korting (terwijl ik al een lopend abonnenement had) waardoor ik niet voor 2025 de krant kon opzeggen. De bevestiging daarvan was niet naar mijn email adres gestuurd maar de medewerkster zou mij alsnog bewijs van dat telefoongesprek sturen. Dat is niet gebeurd. Ik heb daarop de automatische incasso van 29 juni geweigerd. De krant is sinds dat telefoongesprek (met de klantenservice) niet meer bezorgd en in augustus en september zijn er geen abonnementskosten geind. Op 4 oktober 2023 zag ik dat er wel in juli een bedrag was afgeboekt en heb ik een brief gestuurd naar het Parool om mijn opzegging (gedaan in juni 2023) te bevestigen en om het bedrag dat in juli is afgeboekt terug te vragen. Ondanks mijn verzoek heb ik geen ontvangstbevestiging van mijn schrijven ontvangen. Vervolgens is op 23 oktober het abonnementsgeld afgespreven en op 25 oktober is het bedrag zelfs 2x afgeschreven. Ik heb zojuist wederom de klantenservice gebeld en ze herhalen dat mijn abonnement niet stop gezet kan worden. Dit lijkt mij niet correct. Ik kan mij niet herinneren dat ik in oktober 2022 een verlenging met korting ben aangegeaan terwijl ik al jaren een lopend abonnement op de krant had. Het Parool heeft mij geen bevestiging van dat gesprek kunnen overleggen, ik heb de krant sinds eind juni 2023 niet meer ontvangen en er zijn meerdere maanden geweest waarin er ook geen abonnements kosten werden geind. Dan mag ik er toch redelijkerwijs vanuit gaan dat het abonnement inderdaad netjes en zoals ik heb gevraagd is stopgezet? Wat is jullie advies?

2923 5 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 4, 2023 om 15:21
16908 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn advies is nu Richt uws klacht in deze schriftelijk, zelfs het beste via een aangetekende brief, aan de directie van het dagblad, vraag om opheldering en meld dat u het abonnement als beëidigf beschouwt.Ga daarbij na of u inderdaad (en dus ten onrechte) ook het kortingsbedrag heeft betaald 50% geldig op basis van 36 maanden. Op zich niet zo van belang mogelijk omdat u al een abonnement had. Dat u de krant niet meer bezorgd krijgt is wel van relevant belang. Hetgeen is afgeschreven storneren.

Het Parool

www.parool.nl

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 4, 2023 om 15:43
2177 Antwoorden / Vragen

U heeft de discussie niet afgemaakt en eenzijdig besloten te storneren. Dat betekent natuurlijk dat u in een incassotraject kan belanden en dat u dan bij de kantonrechter de kans krijgt uw standpunt uiteen te zetten en dat die dan beslist wat redelijk is en wat niet. U heeft voorlopig nog niets gehoord dus mijn advies zou zijn het dan nu dan ook maar af te wachten.

tenormin
door tenormin - Dec 5, 2023 om 01:40
16895 Antwoorden / 108 Vragen

Geachte Inez Liebe, als u hier zonder kleerscheuren, lees incasso, vanaf komt bent u een spekkoper. Van een krant komt u echt niet af zonder hun regels. Heb het met de Telegraaf meegemaakt: er was toentertijd een aanbieding: 3 maanden de krant online lezen en zou niet hoeven opzeggeen: het zou automatisch stoppen. Mooi  niet. Ik kon hoog of laag springen, Calimero wint echt niet. In mijn geval, gelukkig een half jaar, uitgezongen, gelezen, maar al zijn er nu gratis aanbiedingen, ik ga er nooit meer op in. Ergens in de voorwarden mist men altijd (kennelijk een woord of regel) en zit men er toch aan vast.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 5, 2023 om 10:10
2177 Antwoorden / Vragen

En je hebt toen besloten het er niet opaan te laten komen bij de kantonrechter? Had je geen bewijs?

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 5, 2023 om 08:34
7281 Antwoorden / 3 Vragen
la
door lagerweij - Dec 7, 2023 om 12:53
33 Antwoorden / 1 Vragen

Dit verhaal komt mij bekend voor. Abonnement themanummers van Margriet. Vond er niets aan opgezegd, bevestging gevraagd. Kon niet ik had tegelijkertijd een abonnewment voor 3 jaar (!) op hetzelfde blad afgesloten en daarvan een bevestging gehad. Dat is klinklare onzin. Call centre medewerker was onbeschoft en arrogant (volgens mij studenten) begomnen met wetgeving, ik zei stuur mij die bevestging maar en  kreeg niets. Weer gebeld geen oplossing. Dan bedrag gestorneerd, ben jurist, boze Margriet aan de lijnen, ik heb  gedreigd een procedure te beginnin (dat kan ik zelf doen) f, waarbij Margriet dan moet bewijzen dat ik inderdaar een abonnemnet voor 1 jaar en tegelijkertijd een abonnement met dezelfde gegevens had afgesloten voor 3 jaar..
Opeens was het geregeld. te gek voor woorden eigenlijk. .