po
door poohbear2 Apr 6, 2004 om 17:51
Vrije tijd & tuin

Oude negatieven achterhalen

Als er vroeger foto's door een officiële fotograaf zijn gemaakt en die fotograaf of zijn winkel bestaat niet meer, kun je dan nog oude foto's of negatieven achterhalen?

1088 9 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:11
763 Antwoorden / 1 Vragen

heeft u zelf een oude foto of misschien een kennis dan kunt meerdere foto's af laten drukken door het orgineel naar een fotowinkel te brengen, bezit u deze niet dan zijn foto's soms nog weleens na intensief speurwerk op internet in archieven te vinden. weet u nog de naam van de fotograaf dan kunt u deze misschien persoonlijk benaderen om te vragen of deze nog foto's of negatieven bezit.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 13:11
504 Antwoorden / 8 Vragen

Een fotograaf bewaard de negatieven 15 jaar, dit zijn ze verplicht, dus ik weet niet hoe lang geleden die foto's zijn gemaakt, maar waarschijnlijk heeft u nog kans als u de (oud) fotograaf opspoort, wie weet heeft hij de negatieven bij een collega ondergebracht. En anders kunt u inderdaad heel goed een foto van een foto maken, tegenwoordig heb je haast geen kwaliteitsverlies.

po
door poohbear2 - Apr 16, 2004 om 13:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden, maar het gaat niet om foto van foto. Ik weet dat er 20-30 jaar geleden meer foto's zijn gemaakt dan ik nu heb, dus het gaat mij om extra foto's of eventueel alle oude negatieven van de fotograaf. Maar zowel de fotograaf als de winkel bestaan niet meer en ik weet niet hoe ik moet achterhalen waar die negatieven gebleven zijn.

po
door postduiven - Dec 26, 2004 om 17:53
3 Antwoorden / 10 Vragen

hallo winni

je verteld niet of deze fotos ergens voor werden gebruikt of in een krant hebben gestaan on hoe dan ook ,misschien zijn er mensen die er ook een afdruk van hebben ik bedoel een ander afdruk van dat onderwerp vraag eens na wie weet

me
door mevnu - Jan 7, 2005 om 10:04
20 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, tenzij je de nabestaanden c.q. opvolgers te pakken kunt krijgen..meestal gooi ik (ben zelf ook fotograaf) na 10 jaar de negatieven weg vanwege ruimtegebrek

to
door toepie - Jan 21, 2005 om 16:11
10 Antwoorden / 6 Vragen

deze negatieven hoeven geen 15 jaar maar 7 jaar bewaart worden hebben wij nagevraagt  heb je wel een foto ervan dan kan een fotograaf alsnog een nieuw negatief maken  of foto van foto

fotofile
door fotofile - Apr 2, 2010 om 20:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

als je de naam van de fotograaf weet kan je hem opzoeken op internet.
ik heb zelf 2003 mijn fotozaak gesloten, maar heb al mijn negatieven nog.
ook veel familiebedrijven geven hun archief aan het gemeente archief
ik zelf zou nooit mijn negatieven wegdoen, bij ruimtegebrek heb ik ze bij een opslag ondergebracht, je weet nooit of er ooit nog iemand zelfs na 25 jaar foto's zoeken door brand of erger.
groetjes Gerrit

vladja
door vladja - Apr 2, 2010 om 20:29
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De vraag is van: Datum: dinsdag 6 apr 2004, 17:51

Het is nu 10 jaar verder.

Vladja

vladja
door vladja - Apr 2, 2010 om 20:29
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Sorry 6 jaar verder.