ad
door adri dijkmans Nov 18, 2011 om 18:09
Vrije tijd & tuin

Paypal

PAYPAL.
Opgepast !!
Ik ben een verkoper op internet van schilderijen.
Op 20 mei verkoop ik een schilderij op internet via ebay.De koper maakt meteen het bedrag van ruim 2900,00 euro over met paypal.
En de volgende dag verstuur ik het schilderij met verzekerde verzending naar de USA.
Let op ! als u iets verkoopt op internet ,en het word met paypal betaald.en het bedrag is hoger dan 250,00 usd.Moet u altijd een handtekening kunnen overleggen.Dus verstuurde ik het verzekerd.
Na een paar weken,laat de koper weten dat deze niets ontvangen heefd.Bij het opvragen van het tracktrace nummer.Staat er dat het pakket op zijn adres is afgegeven.op 2 juni.
Maar daar stond geen handtekening bij.
Dus heefd tnt post,de handtekening opgevraagd in de usa.Maar op dat moment haald paypal de 2900 euro gewoon van mijn rekening af en stort dat terug aan de koper
En jawel na 3 maanden. ik heb de handtekening.
En stuur deze door naar paypal.
Ik krijg een bevestiging,dat mijn bewijs van aflevering voldoende is,en ze sommeren de koper het bedrag naar mij terug te storten.
Maar paypal zet er nog uitdrukkelijk bij ,dat ik voor een volledige afwerking zelf contact dien op te nemen met de koper.
Dus nog geen geld.
Dus ga ik paypal eens bellen 12 maal contact gehad.telkens een ander aan de lijn.
Krijg ik diverse mails van diverse personen van paypal,die mij allemaal in het gelijk stellen.
Maar ze hebben het naar de escalatie afdeling door gestuurd van paypal.En op de mail stond ook nog eens bij dat ik binnen 24 uur een reactie zou krijgen.na 1 week nog eens contact op genomen via de mail.En weer een ander het hele verhaal uitgelegd.Deze zou het even allemaal nakijken blijft u even aan de lijn(ik zeg oke)na 10 minuten is de dame er weer.Hallo meneer,Bedankt voor het wachten.U klacht is nu naar de conflicten afdeling.en binnen 24 uur heeft u reactie gehad.
Krijg ik inderdaad een mail.Dat ik geduld moet hebben in deze kwestie.!!!!
Na 4 weken.krijg ik een mail terug.
Dat de handtekening niet van de werkelijke koper is.Dat de verkeerde persoon het pakket in ontvagst heefd genomen.En ik bij het verzendbedrijf verhaal moet gaan halen.
Dus als u iemand anders aan u deur het pakket aan laat nemen,bent u mooi u geld kwijt.
Ik zou graag eens weten of iemand anders ook deze ervaring heefd met paypal
En wat kan ik nu nog doen.
Paypal zit in luxemburg

BELACHELIJK PAYPAL.!!!
Pure [edit redactie]zegt het voort

871 3 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 18, 2011 om 19:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

BELACHELIJK PAYPAL.!!!
Pure [edit red] zegt het voort

quote deze post
Ben het helemaal met u eens, ze behoren n.l. eerst alles af te laten werken voordat zij dus het geld terug storten, zij zijn er alleen maar op uit om zelf geld te verdienen en de klant is bijzzaak.

empyria
door empyria - Nov 19, 2011 om 09:46
504 Antwoorden / 3 Vragen

Paypal is een prima betalingsinstantie...

...behalve als het gaat om grote bedragen en kopers die je willen oplichten!!!

Want daarvoor is Paypal véél te fraudegevoelig!

Hoe je zulke bedragen anders zou moeten innen, zou ik ook niet goed weten.
Andere betalingsinstanties, Moneybookers / Western Union, vind ik ook niet te vertrouwen.
Misschien toch wat meer moeite doen en betalingen via je bank laten lopen met BIC en IBAN codes.

:-/

sig442
door sig442 - Apr 22, 2012 om 14:45
61 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben ook gestopt met paypal, al jaren geleden. Ze weigeren mij mijn account in te komen na weet ik veel hoeveel emails. Hiermee hebben ze gelukkig maar 8 euro 'gestolen', maar het ergste is dat ik gewoon nu vrij weinig kan. Paypal steelt dus ook, sluit mensen buiten van hun eigen accounts.. tja... wat moet iemand ermee dan? Wellicht zou je de tag 'oplichters' kan gebruiken bij paypal!