mi
door misman_1 Jan 12, 2012 om 08:37
Vrije tijd & tuin

Prijsverhoging

In bioscoop Atlantis in Harderwijk verkochten ze altijd grote emmers popcorn voor € 3.50 . Toen ik na een maand of 6 weer eens naar de film ging en een popcorn bestelde was de emmer de helft kleiner voor de zelfde prijs van € 3.50.
Mag zo'n grote prijsverhoging zomaar?

809 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 12, 2012 om 08:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat mag. Je hoeft geen popcorn te kopen om de film te zien.

Als de bioscoop zichzelf de markt uit prijst en de omzet van popcorn flink daalt, gaan de prijzen vanzelf wel weer omlaag. Zo lang mensen echter die prijs willen betalen, is het winst voor de verkoper.

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 12, 2012 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft u zelf de keus om het wel of niet te kopen

ve
door verwijderd - Jan 12, 2012 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Valerius ik weet wel dat die keuze aan jezelf is maar als je popcorn besteld en de bak blijkt gehalveerd te zijn voor dezelfde prijs sta je wel even raar te kijken

ve
door verwijderd - Jan 12, 2012 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan misman uitleggen waarom het eventueel niet zou mogen? Een ieder is toch vrij om zijn/haar prijzen te bepalen voor een bak popcorn?

ve
door verwijderd - Jan 12, 2012 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo misman,

.....Mag zo'n grote prijsverhoging zomaar?.....

Wat de gek er voor geeft.
Persoonlijk zou ik dat dus niet (meer) kopen.
Sluit me aan bij Vladja.
Zoiets heet marktwerking.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2012 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig mag dit. Het zou van de gekke zijn als hiervoor ook weer regelgeving wordt bedacht.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2012 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je gaat toch naar de bioscoop om een film te zien. Thuis je bakkie mais maar eten.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2012 om 08:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

juist ja schreef op donderdag 12 jan 2012, 16:30: Kan misman uitleggen waarom het eventueel niet zou mogen? Een ieder is toch vrij om zijn/haar prijzen te bepalen voor een bak popcorn?

Als je in de winkel ziet dat een heel brood plots verkocht wordt als een half brood voor de prijs van een heel dan vinden we dat raar en begint iedereen te stuiteren. In het geval van de popcorn zou het wel normaal zijn ??

ve
door verwijderd - Jan 13, 2012 om 08:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

misman schreef op vrijdag 13 jan 2012, 08:18:
juist ja schreef op donderdag 12 jan 2012, 16:30: Kan misman uitleggen waarom het eventueel niet zou mogen? Een ieder is toch vrij om zijn/haar prijzen te bepalen voor een bak popcorn?

Als je in de winkel ziet dat een heel brood plots verkocht wordt als een half brood voor de prijs van een heel dan vinden we dat raar en begint iedereen te stuiteren. In het geval van de popcorn zou het wel normaal zijn ??

Dat is iets anders. De vraag is of het mag. En ja, het mag. Je hoeft het er niet mee eens te zijn.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2012 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja het mag. Een onderneming in de vrije sector mag gelukkig zelf de prijs bepalen.
Neem anders zelf popcorn mee. ;)

ve
door verwijderd - Oct 9, 2012 om 00:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

manuel74 schreef op dinsdag 9 okt 2012, 00:29: Ja het mag. Een onderneming in de vrije sector mag gelukkig zelf de prijs bepalen.
Neem anders zelf popcorn mee. ;)

Geweldig antwoord 10 maanden later. Die popcorn zal nu al wel een beetje muf zijn.