de
door deezer Nov 12, 2006 om 11:48
Vrije tijd & tuin

Schatten van de Aarde

Momenteel weer op de TV en in de winkel , het verzamelwerk Schatten van de Aarde. Ik heb begrepen dat dit niet de eerste keer is dat dit wordt uitgegeven , heeft iemand ervaring? Zijn de stenen wel echt? Is het blad ook wat ze beloven etc.?

Alvast Bedankt

9060 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

De stenen of steentjes zullen echt wel echt zijn anders is er sprake van oplichting. Uiteraard binnen de vraag hoe echt is echt en een goudklomp zullen ze echt niet zenden.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eerst eens uit te zoeken wat de hele serie kost?

Hoeveel keer moet U iets krijgen?

Stenen in de winkel zijn mooier, zelf uitzoeken, en zeldzame mineralen die meer uitstraling hebben, maar dan mist U de info, die wel op internet gratis te vinden was, dus als U een Steen koopt, en zelf de oorsprong en info ophaalde, is het net zo intressant, ik heb het bekeken, en er ontbrak veel informatie, ook kun je dingen vinden gemaakt van, en wat je er naast vaak sier nog meer mee kunt doen, zoals het Kwarts kristal, onzichtbaar in vrijwel elke nieuwe klok... ziet er niet uit, maar wel erg duur en belangrijk...

De missers van moeder natuur die onbruikbaar zijn, is veel leuker op de schoorsteenmantel, dan een stuur iedereen maar een beetje, en zelf iets zoeken geeft meer voldoening dan alles kant en klaar, leesbaar, en als je zoek krijg je medezoekers die elkaar helpen, en ga je zwaarder in de materie dan zomaar dit tijdschift...

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Dit soort serie blijken meestal Eeuwig......door te lopen

kostbare zaak !

Bezoek een stenen en mineralen beurs en verzamel zelf de stenen en info die je wilt, gezelliger - dagje uit ;-) en goedkoper op termijn denk ik.

Succes,

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad is deze serie al eens eerder aangeboden geweest.

Een eerste zending lijkt leuk, je zit echter wel vast aan datgene wat je weer met moeite af kunt zeggen en bovendien kun je op elke mineralen/gesteenten/fossielenbeurs en/of zo'n desbetreffende winkel ook erg veel kopen dat in ieder geval dan mooier en goedkoper is dan deze serie.

U moet dit namelijk wel zien in dezelfde orde als die TV-verkooppraatjes; producten te duur en de kwaliteit vaak allerbelabberst.

Echt is het wel. Maar alles is wel erg goedkoop van uitvoering.

Dus, heeft u/uw zoon/dochter belangstelling ervoor?
Ga dan eens naar zo'n mineralenbeurs en laat "Schatten der Aarde" maar gewoon waar het nu is, op de schappen van de uitgever!

P.s. Het is een goede gewoonte binnen het mineralenwereldje om de beginner/geinteresseerde een klein presentje te geven in de vorm van een mineraal.
Door mij op r(punt)eckhard(apestaart)hotmail(punt)com naam en adres te geven zal ik een klein stukje aventurijn en een klein stukje Hematiet opsturen + info over het verzamelen van mineralen, gesteenten en fossielen.

M.vr.gr;

De Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2006 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Deezer,

Deze uitgaven (van DeAgostini als ik me niet vergis) is erg prijzig. Het is stukken voordeliger als je zelf in een boekwinkel wat literatuur koopt en de steentjes ook gewoon los aanschaft. Dan heb je:

a) de mineralen ook al snel compleet (en je kunt ze zelf uitzoeken, inderdaad)

b) dezelfde of zelfs meer achtergrondinformatie.

Mvgr - B