Wi
door Wim-Bart Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week geleden heb ik contact met mijn buurman en ik vraag, weet jij wanneer ze van Delta langs komen. Tot mijn verbazing blijkt hij al meer dan 3 maanden Internet te hebben. Als referentie neem ik even contact op met wat andere mensen in de straat en zelfde verhaal.

Dus contact opgenomen met Delta (Proivider), die zeggen, nee niet opgeleverd, neem contact op met Delta Kabel (ik denk, huh, jullie zijn toch Delta). Maar natuurlijk, zo gezegd zo gedaan. Ik neem contact op met Delta Kabel die mij weer doorzetten naar Circet welke een onderaannemer blijkt te zijn.

Na heen en weer gebeld te hebben, kom ik uit bij de project manager en die controleerd met de man van Delta Netwerken in de systemen, alles staat netjes op groen. Afijn, weer contact met Delta Netwerken, die roepen, wij willen bewijs van Circet hebben dat het opgeleverd is. Dus ik bel Circet project manager. Die mag geen contact hebben met Delta maar geeft aan dat Delta hem kan bellen. Dus ik bel Delta weer, en die zeggen, wij mogen geen contact hebben met Circet. Dus het blijft maar een cirkel en ik krijg

Ik blijf dus in een cirkel zitten waar niemand uit komt. Hoe krijg ik, deze blijkbaar, incabalele bedrijven nu aan de gang? Inmiddels 5 uur aan telefoon gesprekken verder en resultaat 0,0.

254 6 Rapporteer
ju
door juliomariner - Sep 19, 2024 om 14:52
1370 Antwoorden / 2 Vragen

Vraag aan de man van Circet een schriftelijk opleveringsrapport, stuur deze door naar |Delta kabel.
Dat lijkt me de meest makkelijke oplossing want blijkbaar geeft Delta wel opdracht aan een onderaannemer maar mogen ze geen contact met deze onderaannemer hebben en mag de onderaannemer ook geen contact opnemen met Delta. Ben het met u eens dat dit een vreemde gang van zaken is.

1paul
door 1paul - Sep 19, 2024 om 15:00
3308 Antwoorden / 0 Vragen

al eens aan gedacht om schriftelijk uw vragen voor te leggen aan deze mensen zodat u schriftelijk bewijs in handen krijgt, kan dus ook gewoon per mail!!

Wi
door Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 15:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels schriftelijk contact opgenomen.

Beps
door Beps - Sep 19, 2024 om 16:12
78 Antwoorden / Vragen

Ik vraag altijd na telefonische gesprekken met bedrijven een schriftelijk verslag van het gesprek, zo weet ik wat zij opschrijven en doorgeven en ik heb bewijs van de gemaakte afspraken of doorverwijzingen.

Dus je mag best telefoneren, maar vraag een bewijs van je gesprek en de gemaakte afspraken.
Je hebt dat ook gelijk de naam van de persoon die je hebt gesproken, dit wordt nogal eens tijdens de gesprekken vergeten.

mahadma
door mahadma - Sep 19, 2024 om 16:33
11707 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt natuurlijk via een appje de gesprekken opnemen. U mag dit doen (=legaal) en de gesprekspartner hoeft u niet dat niet vermelden. Vraag de naam met wie u spreekt en vraag nadrukkelijk wat de afspraken zijn gemaakt. Zo weet u precies wie u gesproken heeft, wat de afspraak was en kan dan elders de naam van de persoon noemen die een en ander heeft beloofd. U mag die opname niet uitzenden op radio tv of internet uitzenden zonder toestemming.