fa
door famboermann May 6, 2006 om 14:28
Vrije tijd & tuin

Schutting

Hallo allemaal,

Wij hebben vorig jaar een nieuwbouw woning gekocht.Omdat deze aan het water staat en er een doorlopende weg aan de overkant van de vijver is mochten we geen schuttingen plaatsen maar kregen we beukehaagjes.Ik had me daar bij neergelegd en vind het ook niet hinderlijk.Nu zijn er buren die nu wel een schutting willen ivm privacy enz.Maar ik wil dus geen schutting en de buren naast mij dus wel.Nu zegt de gemeente dat ze al dachten dat hier problemen over zouden komen en geven nu wel toestemming om een schutting te plaatsen.

Weet iemand hier een oplossing voor?

549 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 6, 2006 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij mogen de buren -als overleg mislukt- een schutting zetten voor volledig eigen kosten op eigen grond. Normaal is het zo dat de schutting op de afscheiding wordt geplaatst dus op beider grond de helft. Dit betekent dus dat ze een schutting stijf tegen de haagjes aan kunnen zetten. Ik zei dus"als overleg mislukt". Ik denk dat het heel belangrijk is om te overleggen met elkaar en dan toch tot een vergelijk te komen. Een iets lagere schutting bijvoorbeeld. Als het goed is moet je langer met de buren doen dan een schutting staat. Vandaar dat ik dat overleg erg aanraad. Ruzie tussen buren is erg onprettig. Veel wijsheid en takt. Groetjes.

ve
door verwijderd - May 6, 2006 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry vinkje vergeten.

ve
door verwijderd - May 6, 2006 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

helemaal eens met de andere beantwoorders, misschien een tip:

stel een compromis voor! de haag hoger laten groeien, of een hogere beplanting te plaatsen, hebben de buren hun privacy, en jij je mooie haag.

succes!

Richard Faas

ve
door verwijderd - May 6, 2006 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

U schrijft dat er vanwege de gemeente geen schuttingen geplaatst mochten worden. Als de gemeente dit nu wel toelaat, dan kunt U de gemeente aanspreken op het veranderen van een onderdeel van het bestemmingsplan. Met als het ware, de regels zijn of worden veranderd terwijl U dit niet is medegedeeld bij de koop. Als de gemeente de plaatsing van een schutting nu wel toelaat, moet U een CLAIM indienen bij Uw gemeente.

ve
door verwijderd - May 6, 2006 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Familie Boermann.U wilde eerst zelf een schutting, mocht niet van de Gemeente . De gemeente zorgde voor beukehaagjes,nu willen uw buren een schutting plaatsen .Als de schutting geplaatst is op een plek die de verdere groei van de beukehaagjes niet mag belemmeren ( enigzins uit de rooilijn) dan hebt u eigenlijk toch wat u wilde hebben (gratis) de gemeente heeft uw beukenhaagje betaalt ,dus ik zou het wel weten !! Op termijn kunt tegen de schutting wat planten op hangen ,langs de schutting wat omhoog groeiend spul (rozen) en u heeft ook de Privacy.Voor de goede orde onderstaand de regels die gelden voor uw burenWanneer u een schutting op de rooilijn wilt plaatsen, kunt u dit niet doen zonder toestemming van de buren. Komt de schutting binnen de rooilijn te staan, dan kunnen uw buren daar geen bezwaar tegen maken. De fundering van de schutting is uiteraard van essentieel belang. Een storm (windkracht 9-10) is in Nederland geen zeldzaamheid. De houten staanders dienen minimaal 60 centimeter diep in de grond te zitten. Aangezien deze palen de schutting dragen, moeten ze solide zijn. De lengte van de palen is afhankelijk van de hoogte van de omheining.Maximaal 2 meter De onderlinge afstand mag maximaal 1,80 m bedragen. Om de stevigheid van de totale constructie te verhogen, kunt u de staanders in een laag beton gieten. Met inachtneming van de beuken haag.Succes f.

ve
door verwijderd - May 6, 2006 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

even voor de duidelijkheid.Van de gemeente werdt in 1e instantie gezegd en wat ook in ons koopcontract staat en nog eens door de notaris is benadrukt;geen schutting en geen tuinhuisjes.Maar nu trekt de gemeente zijn handen er van af en geeft toestemming.Dat kan toch niet.Ik heb nooit een schutting gewild want het mocht niet en mijn buurman ook niet.Hij wil nog steeds niet maar de andere kant wil wel.Dus dat betekent dat ik 1 schutting heb aan 1 kant en vind dat niet mooi.