Ik heb online snowboots gekocht van de anwb. Waarschijnlijk is de ene laars een pasmodel geweest en de andere niet. De ene laars zit perfect, de andere zit strak. Kan ik iets doen (behalve inlopen) om de strakke laars op te rekken? Het zijn snowboots met een harde schoen en een zacht schacht met veters.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
U geeft aan dat het laarsen zijn met een zachte schacht. U kunt dan weinig doen met oprekken denk ik. Ik denk dat de te strake laars een foutje heeft in de productie. De ANWB heeft een goede service en zal deze naar mijn idee voor u omruilen. Misschen kunt u het proberen in een shop of anders even contact opnemen met de KS van de ANWB.
Zelf gaan knutselen aan de laarsen zou ik niet doen. U kunt dan misschien geen aanspraak meer maken op de garantie..
ik heb geen bon van de laarzen, dus ik weet niet of ik ermee terug kan gaan. De linkerlaars is heel soepel en zacht en zit als gegoten, de rechterlaars is heel hard, stug en 'snijd' aan de binnenkant waar de harde voet overgaat in de zachte schacht. Ik heb nog gekeken of het geen twee verschillende maten zijn, maar dat is niet het geval. Het zou idd een produktie fout kunnen zijn. Meestal is de rechterlaars de pas laars in de winkel (toch? ik dacht dat het altijd de rechter laars/schoen is die in de winkel staat)
dat is balen, naataalie. Had vorige week zelfde probleem maar gelukkig in stenen winkel. De ene zat gegoten, het pasmodel was helemaal uit zijn voegen "gepast". Maar je hebt on line bij ANWB gekocht. Je hebt geen bon maar toch wel iets van de bestelling en betaling om te overleggen. Voor zover ik weet is ANWB behoorlijk coulant (als je er natuurlijk niet eerst buiten op hebt gelopen). Denk niet dat oprekken in dit geval van het type laars zoals je beschrijft, wat zal uitmaken. Een mailtje met je klantnummer en verdere info zal misschien helpen. Succes ermee.
Ik heb er (natuurlijk) wel buiten mee gelopen. Hier ligt sinds gisteren sneeuw, dus heb ze nu twee dagen buiten gedragen. Had ze wel al langer in huis, maar de sneeuw heeft op zich laten wachten waardoor ik er niet eerder op heb gelopen. Met passen merkte ik wel dat rechts wat strakker zat, maar dat is meestal wel zo, ik denk dat loop ik er wel uit. Na er dus buiten op gelopen te hebben merkte ik pas dat het verschil best groot was. Ik kan idd wel even kontakt opnemen met de anwb, maar vewacht er eigenlijk inmiddels niks meer van.
naataalie schreef op woensdag 16 jan 2013, 12:04: Ik heb er (natuurlijk) wel buiten mee gelopen. Hier ligt sinds gisteren sneeuw, dus heb ze nu twee dagen buiten gedragen. Had ze wel al langer in huis, maar de sneeuw heeft op zich laten wachten waardoor ik er niet eerder op heb gelopen. Met passen merkte ik wel dat rechts wat strakker zat, maar dat is meestal wel zo, ik denk dat loop ik er wel uit. Na er dus buiten op gelopen te hebben merkte ik pas dat het verschil best groot was. Ik kan idd wel even kontakt opnemen met de anwb, maar vewacht er eigenlijk inmiddels niks meer van.
Nou, dan kun je het natuurlijk wel vergeten, dat is één van de eerste regels om niet te ruilen: buiten erop lopen. Begrijp dat je ze daarvoor koopt maar dan kan je binnen immers al voelen dat het niet goed zit. Tja, dan heeft mijn eerdere advies natuurlijk ook geen zin. Dan inderdaad maar eens langs de schoenmaker of hij/zij er nog iets van kan "brouwen". Jammer.
als je iets online koopt heb je ook een bewijs via je bank , dus dat valt wel te achterhalen , op alle producten zit een soort van garantie , als er daad werkelijk een fout in zit heb je recht op een degelijk product , eigen ervaring met schoenen , ook gedragen , zagen uiteraard heel netjes er uit maar zat en fout in , en kon ze ruilen (nee ik had geen bon maar zij tegen hun dat ik het wel kon bewijzen via bank) anwb hebben algemeen hele goede service , zou gewoon naar een winkel gaan , en anders laten ze het misschien wel uitrekken , kost bij de meeste schoenmakers bijna niks , soms gratis ,
@wittechoco, nee, maar ik denk dat het een paar uit de winkel is (leegverkoop? oud model?)
@empyria, ja, ze zijn echt even groot.
Ter info, ik kan niet terug naar de winkel omdat ik ze daar al te lang voor in huis heb. Dat was ook de vraag niet. Heeft iemand tips voor me om de rechterlaars soepeler te maken. Ik zal, als ik weer eens in de stad ben, even naar de schoenmaker gaan om te vragen of de schoen opgerekt kan worden. Misschien weet iemand een middeltje om op het rubber te smeren waar het zachter/soepeler van word?
Rubber kun je niet oprekken. Wat betreft soepeler maken kan soms zuurvrije vaseline wel wat werken maar dat is meestal voor bijv. uitgedroogd rubber. Ik denk niet dat het met de schoen zal werken en de vraag is ook of de schoen wel van 100% echt rubber gemaakt is. Ik las op de site van de ANWB bij dames snowboots (webwinkel) dat er 2 jaar garantie is vanaf de aankoopdatum, dus je zou toch met de klantenservice kunnen overleggen en dat liever niet telefonisch maar naar een ANWB winkel in de buurt gaan zodat je het verschil kunt laten zien. Je moet dan natuurlijk bij voorkeur wel een bewijs van betaling kunnen tonen, dus kopie van het betreffende bankafschrift met de afschrijving o.i.d.
Koop op afstand! U heeft het wettelijk recht om het product binnen de 7 werkdagen te retourneren en uw volledige aankoopbedrag terugbetaald wordt binnen de 30 dagen op uw bankrekening.
Betwijfel of het alsnog oprekt de krappe snowboot!
sweeterlake schreef op donderdag 17 jan 2013, 02:06: Koop op afstand! U heeft het wettelijk recht om het product binnen de 7 werkdagen te retourneren en uw volledige aankoopbedrag terugbetaald wordt binnen de 30 dagen op uw bankrekening.
Ook nadat je ze al buiten in de sneeuw hebt gebruikt?
sweeterlake schreef op donderdag 17 jan 2013, 02:06: Koop op afstand! U heeft het wettelijk recht om het product binnen de 7 werkdagen te retourneren en uw volledige aankoopbedrag terugbetaald wordt binnen de 30 dagen op uw bankrekening.
Ook nadat je ze al buiten in de sneeuw hebt gebruikt?
Ach, Sweeterlake plempt gewoon reacties neer zonder ook maar IETS te lezen.
Ik heb er (natuurlijk) wel buiten mee gelopen. Hier ligt sinds gisteren sneeuw, dus heb ze nu twee dagen buiten gedragen. Had ze wel al langer in huis, maar de sneeuw heeft op zich laten wachten waardoor ik er niet eerder op heb gelopen. Met passen merkte ik wel dat rechts wat strakker zat, maar dat is meestal wel zo, ik denk dat loop ik er wel uit. Na er dus buiten op gelopen te hebben merkte ik pas dat het verschil best groot was. Ik kan idd wel even kontakt opnemen met de anwb, maar vewacht er eigenlijk inmiddels niks meer van.
sweeterlake donderdag 17 jan 2013, 02:06
Koop op afstand! U heeft het wettelijk recht om het product binnen de 7 werkdagen te retourneren en uw volledige aankoopbedrag terugbetaald wordt binnen de 30 dagen op uw bankrekening.
mischien eerst eventjes alles goed lezen en daarna pas een reactie geven.............
naataalie schreef op woensdag 16 jan 2013, 18:15: @wittechoco, nee, maar ik denk dat het een paar uit de winkel is (leegverkoop? oud model?)
Dan worden ze toch in de winkel verkocht. Die leegverkoop vindt in de winkel plaats. Die gaan ze niet terugsturen om online te kunnen verkopen.
sweeterlake schreef op donderdag 17 jan 2013, 02:06: Koop op afstand! U heeft het wettelijk recht om het product binnen de 7 werkdagen te retourneren en uw volledige aankoopbedrag terugbetaald wordt binnen de 30 dagen op uw bankrekening.
Uh
naataalie schreef op woensdag 16 jan 2013, 12:04: Had ze wel al langer in huis, maar de sneeuw heeft op zich laten wachten waardoor ik er niet eerder op heb gelopen.
sweeterlake schreef op donderdag 17 jan 2013, 02:06: Koop op afstand! U heeft het wettelijk recht om het product binnen de 7 werkdagen te retourneren en uw volledige aankoopbedrag terugbetaald wordt binnen de 30 dagen op uw bankrekening.
Ook nadat je ze al buiten in de sneeuw hebt gebruikt?
Heeft ts het over het buiten gelopen in de sneeuw gehad, neen dús!
carola.83 schreef op donderdag 17 jan 2013, 09:39:
jorisw schreef op donderdag 17 jan 2013, 08:56:
sweeterlake schreef op donderdag 17 jan 2013, 02:06: Koop op afstand! U heeft het wettelijk recht om het product binnen de 7 werkdagen te retourneren en uw volledige aankoopbedrag terugbetaald wordt binnen de 30 dagen op uw bankrekening.
Ook nadat je ze al buiten in de sneeuw hebt gebruikt?
Ach, Sweeterlake plempt gewoon reacties neer zonder ook maar IETS te lezen.
Ach sommige(n) reageren weer om te reageren! Reactie geeft actie tot reactie!
naataalie schreef op woensdag 16 jan 2013, 12:04: Ik heb er (natuurlijk) wel buiten mee gelopen. Hier ligt sinds gisteren sneeuw, dus heb ze nu twee dagen buiten gedragen. Had ze wel al langer in huis, maar de sneeuw heeft op zich laten wachten waardoor ik er niet eerder op heb gelopen. Met passen merkte ik wel dat rechts wat strakker zat, maar dat is meestal wel zo, ik denk dat loop ik er wel uit. Na er dus buiten op gelopen te hebben merkte ik pas dat het verschil best groot was. Ik kan idd wel even kontakt opnemen met de anwb, maar vewacht er eigenlijk inmiddels niks meer van.
========================================================================== Heeft ts het over het buiten gelopen in de sneeuw gehad, neen dús! ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- sweeterlake als ik het zo bekijk dan heeft ts het wel zeker over de ze met de snowboots buiten in de sneeuw heeft gelopen en wel 2 dagen!!!!!!!!!!!!.......nogmaals ga alles eens goed lezen en reageer dan pas inplaats van iedereen aan te vallen.......
sweeterlake schreef op vrijdag 18 jan 2013, 03:40: Heeft ts het over het buiten gelopen in de sneeuw gehad, neen dús!
Neen dus?
naataalie schreef op woensdag 16 jan 2013, 12:04: Ik heb er (natuurlijk) wel buiten mee gelopen. Hier ligt sinds gisteren sneeuw, dus heb ze nu twee dagen buiten gedragen. Had ze wel al langer in huis, maar de sneeuw heeft op zich laten wachten waardoor ik er niet eerder op heb gelopen.
Waar iedereen overheen leest dat TS aangeeft deze laarzen al langer in huis te hebben. Hoe lang is niet duidelijk, maar de ANWB geeft aan dat artikelen binnen 30 dagen geruild moeten worden. Kun je niet proberen met natte kranten in de laars te proppen en deze twee dagen te laten staan iets te bereiken en anders misschien in huis uitlopen met een dun sokje aan en dan steeds wat dikker? Jammer en succes.
digioma schreef op zaterdag 19 jan 2013, 12:31: Waar iedereen overheen leest dat TS aangeeft deze laarzen al langer in huis te hebben. Hoe lang is niet duidelijk, maar de ANWB geeft aan dat artikelen binnen 30 dagen geruild moeten worden. Kun je niet proberen met natte kranten in de laars te proppen en deze twee dagen te laten staan iets te bereiken en anders misschien in huis uitlopen met een dun sokje aan en dan steeds wat dikker? Jammer en succes.
Kijk, jij snapt het. Natte kranten erin heeft nu niet zoveel nut denk ik. Doordat de laars waterdicht is zal de binnen kant erg lang nat blijven waardoor ik de laarzen nu niet zou kunnen dragen...en ik heb ze nu echt wel nodig. Het is ook niet zo dat ik ze niet kán dragen, alleen de rechterlaars zit krapper. Ik heb de voet van de schoen al flink zitten 'kneden' met handen en voeten om het wat soepeler te maken, dat heeft wel iets geholpen.
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Lees meer
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten. Direc
...
Lees meer
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht. je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie)
Lees meer
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden. Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin. Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet! Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer