Bitterbleu
door Bitterbleu Mar 29, 2014 om 18:10
Vrije tijd & tuin

Terras na reinigen wit uitgeslagen

Zojuist heb ik mijn terras gereinigd met terrasreiniger van het merk Ecostyler. Tot mijn grote schrik is het 1 grote witte puinhoop geworden. Ik heb er al wat emmers water over gegooid maar het lijkt wel alsof het spul er helemaal in is getrokken. Kan iemand mij gerust stellen of is dit inderdaad niet goed??

16254 26 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2014 om 18:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u die Ecostyle op de juiste wijze verdund hebt? Volgens hun site is het geschikt voor alles.

Waar is uw terras van gemaakt?

Bitterbleu
door Bitterbleu - Mar 29, 2014 om 18:37
55 Antwoorden / 58 Vragen

Ja, 300 ml. op 5 liter. Terras bestaat uit grijze en rode bakstenen, althans dat waren ze. Het ziet er niet uit.

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2014 om 18:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb ook weleens terrasreiniger tegen groene aanslag gebruikt, niet dit merk, werkte toch goed.

Onderlaatst iets anders gebruikt en toen werden de groene tegels donkerrood, maar na een paar dagen was dat weg en de tegels weer bijna wit.

Het spul is gemaakt van kalkzouten, en dat is wit, maar kan verder mijns inziens geen kwaad.

Ik zou het nog maar een paar dagen aanzien.

Bitterbleu
door Bitterbleu - Mar 29, 2014 om 19:13
55 Antwoorden / 58 Vragen

Ik wacht het inderdaad maar even af. Hartstikke bedankt voor de gedane moeite, ik was zelf even niet zo clever om zelf op de site te kijken.

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2014 om 19:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees bij Bol.com dat bij overmatig gebruik van dit spul een witte waas kan ontstaan.

Klik hier

Dus dan maar met water plonzen en een bezem gebruiken.

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2014 om 19:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar op hun eigen site staat er niets over.

Bij Bol staat ook dat je bij poreuze stenen, een klein plekje moet proberen. Dat zou toch ook op die fles moeten staan?

Morgen wordt het mooi weer, dus dan maar weer plonzen en boenen;-) Was natuurlijk niet de bedoeling.

Bitterbleu
door Bitterbleu - Mar 29, 2014 om 19:36
55 Antwoorden / 58 Vragen

Dat staat er inderdaad niet op. Balen zeg. Morgen weer opnieuw schrobben pffff.

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2014 om 20:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als dat niet op de gebruiksaanwijzing staat, zou ik maandag toch maar eens contact opnemen met de leverancier.

Want dat zou beslist vermeld moeten staan.

tenormin
door tenormin - Mar 29, 2014 om 22:54
16840 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 29 mrt 2014, 20:03]Als dat niet op de gebruiksaanwijzing staat, zou ik maandag toch maar eens contact opnemen met de leverancier.

Want dat zou beslist vermeld moeten staan.

Moet er dan "plonzen en boenen" op de gebruiksaanwijzing staan? ;-)

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2014 om 23:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 29 mrt 2014, 22:54][quote=tijger1 schreef op zaterdag 29 mrt 2014, 20:03]Als dat niet op de gebruiksaanwijzing staat, zou ik maandag toch maar eens contact opnemen met de leverancier.

Want dat zou beslist vermeld moeten staan.

Moet er dan "plonzen en boenen" op de gebruiksaanwijzing staan? ;-)

Even lezen. Dat het op poreuze stenen wit uit kan slaan.

engelinde
door engelinde - Mar 31, 2014 om 13:40
21 Antwoorden / 6 Vragen

Zou een terras voortaan maar eens met groene zeep schrobben in plaats van al dat chemisch spul direct te gebruiken
Ook de groene aanslag verdwijnt erdoor.
Verders kun je ook schoonmaakazijn voor veel dingen gebruiken.
Lees maar eens na op deze site...Wonderbaarlijke Azijn...

http://users.telenet.be/seritiki/tips/wonderbaarlijke%20azijn.htm

tijger1
door tijger1 - Mar 31, 2014 om 13:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@engelinde

Dat is een heel nuttig advies voor een al wit uitgeslagen terras.

merryweather
door merryweather - Mar 31, 2014 om 14:11
50 Antwoorden / 0 Vragen

Als het tegen groene aanslag was dan zou ik de volgende keer hele oridinaire schoonmaakazijn gebruiken.Moet het 24 uur niet regenen om in te trekken maar dan is de tuin als nieuw.Inmiddels hebben we alle buren aangestoken :-) die gebruiken het dus ook nu Fles kost 42 cent en we hebben bij het tuincentrum zo,n kunststof container gehaald die je aan je schouder kunt hangen met zo,n spray ding eraan voor € 9,95 .Werkt perfect.Gaat het echt dagen niet regenen dan even de tuin sproeien.Wel oppassen bij planten in de buurt dat het niet de aarde in loopt

Misschien lukt het alsnog ermee om de witte waas weg te krijgen!Succes ermee!

lo
door lodewijk65 - Mar 31, 2014 om 14:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heel simpel ik gebruik een product van Bayer Garden super veilig voor alle andere planten in de tuin en zelfs als de vloeistof in en op het gras komt gaat het goed!
Nadeel van Azijn is het stinkt de hele zomer door als je pech hebt en je krijgt een warme zomer !

Succes met de witte aanslag !! Ik hoop. Dat dat goed gaat HG heeft een middel tegen witte aanslag maar o f dit werkt ??

labren
door labren - Mar 31, 2014 om 15:36
862 Antwoorden / 0 Vragen

hogedruk reiniger gebruiken , hem daarmee afspuiten en alles is schoon

te
door teunis de boer - Mar 31, 2014 om 15:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mansterkas schreef op zaterdag 29 mrt 2014, 18:10]Zojuist heb ik mijn terras gereinigd met terrasreiniger van het merk Ecostyler. Tot mijn grote schrik is het 1 grote witte puinhoop geworden. Ik heb er al wat emmers water over gegooid maar het lijkt wel alsof het spul er helemaal in is getrokken. Kan iemand mij gerust stellen of is dit inderdaad niet goed??

Ik maak zelf ook altijd gebruik van dit product! Één keertje een witte waas gehad. Even gebeld met ECOstyle (hebben een infolijn) krijg je meteen antwoord op je vraag. Ze gaven aan dat dit komt door de kaliumzouten van het product. Gewoon even wachten, trekt vanzelf weer weg.

Schoonmaakazijn ben ik zelf helemaal geen fan van! Schadelijk voor insecten en voor de hagen die ik om het terras heen heb staan. Dan liever groene aanslag op mijn terras. Maar een ecologisch product zoals Terrasreiniger van ECOstyle vind ik een goede optie.

labren
door labren - Mar 31, 2014 om 16:23
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik nooit geen giftige goedjes , ik gebruik gewoon de hogedruk reiniger daar spuit je echt alles mee schoon zonder 1 of ander giftig goedtje te gebruiken , witte stenen worden weer wit en grijze stenen worden weer grijs

tenormin
door tenormin - Mar 31, 2014 om 16:50
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@labren, ik vind juist dat je met de hogedruk spuit het er wel goed afkrijgt maar dat de groene aanslag veel vlugger terugkomt.

ft
door ftm - Apr 1, 2014 om 01:10
102 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het ook gehad, een paar jaar geleden op een pad met waaltjes, waarschijnlijk hetzelfde soort bakstenen als jij bedoelt. Ik had daar een mengsel van verschillende kleuren liggen en van sommige kleuren waren na het gebruik van anti-groen de stenen verbleekt.

Volgens mij had ik teveel anti-groen spul gebruikt of een te sterke concentratie. Als ik de stenen natmaakte leek het beter te worden, maar daarna werden ze toch weer bleek.
Het is bij mij niet meer goed gekomen: de meeste tegels zijn nog goed van kleur maar sommige zijn bleek/grauw gebleven.
Schrobben helpt niet omdat de kleur er volgens mij uit is.

Ik gebruik dat spul niet meer. Een hogedrukspuit werkt beter om je paden schoon te maken..

Bitterbleu
door Bitterbleu - Apr 11, 2014 om 18:50
55 Antwoorden / 58 Vragen

Dag allen, na een paar stevige regenbuien de afgelopen dagen is mijn terras gelukkig weer helemaal spik en span. Dat neemt niet weg dat ik vooralsnog dat spul niet meer ga gebruiken. Ik ga eerst de tip, die van schoonmaakazijn, opvolgen. Eens ervaren of dit werkelijk zo goed werkt. Iedergeval, hartelijk dank voor het meedenken want ik maakte me toch oprecht zorgen dat mijn terras verpest was. Ik wens u allen een heel fijn weekend.

edrick3
door edrick3 - Apr 11, 2014 om 18:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mansterkas,

..... na een paar stevige regenbuien de afgelopen dagen is mijn terras gelukkig weer helemaal spik en span. .....
Gelukkig maar. Gefeliciteerd.

Ook een goed weekend (op een schoon terras).

Bitterbleu
door Bitterbleu - Apr 11, 2014 om 19:16
55 Antwoorden / 58 Vragen

Hahaha, bedankt Edrick.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 11, 2014 om 21:36
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dat voorspelde ik u toch al op 31 maart om 14.19.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++====

=mansterkas schreef op vrijdag 11 apr 2014, 18:50: Dag allen, na een paar stevige regenbuien de afgelopen dagen is mijn terras gelukkig weer helemaal spik en span. Dat neemt niet weg dat ik vooralsnog dat spul niet meer ga gebruiken. Ik ga eerst de tip, die van schoonmaakazijn, opvolgen. Eens ervaren of dit werkelijk zo goed werkt. Iedergeval, hartelijk dank voor het meedenken want ik maakte me toch oprecht zorgen dat mijn terras verpest was. Ik wens u allen een heel fijn weekend.

ft
door ftm - Apr 12, 2014 om 01:38
102 Antwoorden / 1 Vragen

Wacht even het opdrogen af...

wimmi20
door wimmi20 - Apr 12, 2014 om 09:59
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Waarom zou u opnieuw gaan schrobben ?
Wacht eerst eens een regenbui af.

Bitterbleu
door Bitterbleu - Apr 12, 2014 om 10:03
55 Antwoorden / 58 Vragen

Het terras is opgedroogd en het ziet er tot mijngrote opluchting weer als nieuw uit.