tf
door tfcvanrijsbergen Mar 20, 2023 om 11:49
Vrije tijd & tuin

Ticketlock mag dat?

Festivaltickets worden pas 48 uur van tevoren toegestuurd vanwege een 'ticketlock'. Echter kan ik vanwege het boeken van een vakantie niet. Kan ik mijn tickets eerder ontvangen om te kunnen verkopen?

1876 9 Rapporteer

ju
door juliomariner - Mar 20, 2023 om 11:52
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Nee waarschijnlijk niet. Deze ticketlock is natuurlijk ingesteld juist om dit te voorkomen. Ze zullen waarschijnlijk ook op naam staan.
In de voorwaarden zal zeer waarschijnlijk zelfs staan dat het niet is toegestaande tickets door te verkopen.

Ja
door JannyBoe - Mar 20, 2023 om 11:56
503 Antwoorden / Vragen

Hallo, de verkoper is toch het allereerste punt om de vraag neer te leggen?
Wat zegt deze, wat staat er in de voorwaarden?

sira
door sira - Mar 20, 2023 om 12:05
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Als dit de regels zijn dan zult u de tickets niet eerder krijgen.
U heeft verkeerd gepland waardoor u nu een schadepost hebt. Mochten de tickets niet op naam staan dan kunt u ze iemand cadeau doen en misschien is die "iemand" bereid ze tegen betaling over te nemen..

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 20, 2023 om 12:17
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Toch maar een keer: is aan u het risico dan niet bekend dat bij doorverkoop van tickets op naam aan een ander de ander dan mogelijk geen toegang krijgt en tevens: het is kennelijk aan u ontgaan waarom en nu een ticketlock is ingesteld. Kaarten zijn bedoeld voor festivalgangers zelf en niet voor anderen om er ook aan te verdienen.

Mabelle
door Mabelle Mar 20, 2023 om 12:31
403 Antwoorden / 1 Vragen

EDIT REDACTIE: Irrelevante bijdrage

sira
door sira Mar 20, 2023 om 12:36
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Ik kan me er niet druk om maken

Ja
door JannyBoe Mar 20, 2023 om 12:48
503 Antwoorden / Vragen

Graag terugkomen @HEREMIETKREEFT.
Een mens mag altijd ergens op terugkomen ;)

gerbera
door gerbera Mar 20, 2023 om 14:36
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Gelukkig we zijn weer compleet, hopelijk was het een opwelling dat terugtrekken☺ Welkom terug.☺☺

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 20, 2023 om 14:42
16774 Antwoorden / 202 Vragen

:-))

Mabelle
door Mabelle Mar 20, 2023 om 17:26
403 Antwoorden / 1 Vragen

[edit, respectloze bijdrage verwijderd - redactie]

Mabelle
door Mabelle Mar 20, 2023 om 17:39
403 Antwoorden / 1 Vragen

Gerbera, jullie zijn niet compleet. Ik mis de vaak uitstekende, maar ondergewaardeerde, antwoorden van @Panter. Hopelijk is hij niet van het forum af gegooid.

Mabelle
door Mabelle - Mar 20, 2023 om 12:32
403 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, je hebt er geen recht op je tickets eerder te ontvangen. De regels zijn daar duidelijk in.

mahadma
door mahadma - Mar 20, 2023 om 12:34
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Deze "ticketlock" is juist ingesteld om de doorverkoop (vaak tegen woekerprijzen) juist te voorkomen. En daarnaast zouden al die dure ticket 100% op naam geldig moeten zijn. Vaak verdienen de wederverkopers meer als de artiesten zelf.

rj
door rjw - Mar 20, 2023 om 13:04
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Dit zie je tegenwoordig steeds mee, m.n. voor events waarbij de kans groot is dat tickets voor idiote prijzen doorverkocht gaan worden. Tip: Door afspraken en gebeurtenissen in een agenda te zetten is het vrij makkelijk om conflicten qua planning te voorkomen. En dan had je nu zowel vakantie gehad en had je naar het festival kunnen gaan.

gerbera
door gerbera - Mar 20, 2023 om 14:45
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zal u toch de vakantie moeten verzetten,  zo niet dan heeft u pech en is het geld van te tickets weg, want de tickes verkopen kan niet vanwege de Lock ze staan nml op naam.

1paul
door 1paul - Mar 20, 2023 om 14:55
3101 Antwoorden / 0 Vragen

vraag aan de verkoper van de tickets of deze ze wil doorverkopen!

je kunt ze ook zelf te koop zetten en dan met de koper overeenkomen dat je ze toestuurt zodra je ze zelf hebt ontvangen!

rj
door rjw Mar 20, 2023 om 17:07
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Dat laatste is niet handig. Tickets staan op naam en als er toevallig controle is bij de ingang dan kan die koper niet naar binnen.

1paul
door 1paul Mar 21, 2023 om 16:01
3101 Antwoorden / 0 Vragen

ik haal dat niet uit de OP en dat is dus maar de vraag, was bovendien ook niet de vraag!!