Ticketmaster frustraties
Beste mensen,
Ticketmaster is monopolist in Nederland op het gebied van concertkaarten verkopen in opdracht van MOJO.
Ik probeerde net als heel veel mensen kaartjes te kopen voor U2 en ACDC ( logisch, want deze bands komen niet heel vaak naar NL ) Bij beide evenmenten is me het zelfde overkomen.
Om 10 uur VVK gestart dus braaf in de virtuele wachtrij gaan staan. Ik kon na een aantal ogenblikken kaarten bestellen, dus 3 veldkaarten geselecteerd, en ik heb 15 minuten kaartjes gereserveerd en de tijd om mijn bestelling te betalen. Bestelmenu doorgelopen, ordernummers en kaartnummers waren bekend, en ik wilde graag betalen met IDEAL met nog ruim 13 minuten op de klok. Scherm van mijn bank kwam tevoorschijn na wat langer wachten dan gebruikelijk. Nog voor ik kon inloggen BAM, eruit geknald wegens een "error" en terug naar de homepage gestuurd.
Nogmaals de procedure door gelopen, en exact het zelfde probleem, voor de betaling eruit geknald en terug naar het hoofdscherm. Dit tot 3 keer toe!
De 4e keer kwam ik in een wachtrij die fataal werd. Na een half uur gewacht te hebben en naar een ronddraaiend bolletje te hebben gekeken kwam het bericht dat de concerten uitverkocht zijn.
3 ochtenden geprobeerd kaarten te bestellen met 3 man in totaal, 0 kaarten besteld.
Het kan toch niet zo zijn dat als je wilt betalen maar dat dit niet lukt aan de kant van TicketMaster, je achteraan de rij weer moet aansluiten? Waar zijn je gereserveerde kaarten voor 15 minuten dan gebleven? Ja die worden aan de volgende klanten gegeven, maar dit zou toch niet zomaar moeten kunnen?
10 minuten na de start van de VVK staat Marktplaats al vol met advertenties van opkopers die hun kaarten proberen te slijten aan mensen voor 4 tot 5 keer het normale bedrag.
Hebben meer mensen deze zelfde ervaring? En is er iets wat we hier aan zouden kunnen doen?
MVG
Mike
@tijger1
Ja dat heb ik gedaan. Op het moment dat je uit het betaalproces bent en wel of niet betaald heb worden de kaarten weer vrijgegeven. Heb je de pech dat je niet hebt kunnen betalen voor je er uitgegooid wordt, dan moet je weer achteraan moet aansluiten. Terwijl ze wel je IP adres hebben en dus alles kunnen volgen en zien.
Dat is dus de volgende vraag maar ze reageren niet of nauwelijks. Aan de hand van IP Adressen is te zien dat je voor betaling uit systeem gegooid wordt. Waarom kan dan niet de bestelling worden voltooid?
Zie het als in een winkel: Je staat aan de kassa om spullen te betalen, op het moment dat je wilt pinnen wordt je de rij uitgetrokken en moet je achteraan gaan staan. Tegen de tijd dat je dan weer vooraan staat is alles uitverkocht.
Dat is het kromme aan het hele systeem.
Heeft u ook andere data geprobeerd? Ik zie op de site dat er op verschillende data tickets verkrijgbaar zijn.
Als er uiteindelijk geen staanplaatsen meer zijn kunt u zitplaatsen proberen.
Probeer het anders ook eens met een andere browser. Bijv. met Firefox of Google Chrome mocht u IE gebruiken.
Verder is het met tickets kopen een zaak van volhouden is mijn ervaring, anders eerst 1 kaart proberen.
Ja dat is dan wel een teleurstelling voor u, maar u zult dan niet de niet alleen zin. En wat ik vroeger al horde van mijn ouders, volgend keer beter. Gedeelte smart is halve smart.
[quote=valerius-2 schreef op maandag 22 dec 2014, 19:17]Ja dat is dan wel een teleurstelling voor u, maar u zult dan niet de niet alleen zin. En wat ik vroeger al horde van mijn ouders, volgend keer beter. Gedeelte smart is halve smart.
Dat is dus heel het eieren eten. Doordat van alle "mensen" die een kaartje willen kopen op Ticketmaster.nl 60% bestuurd wordt door Robots ( pc's die zo afgesteld staan dat die automatisch kaarten kopen ) kun je de volgende keer weer misgrijpen. Ticketmaster weet hier van en die doen niks, zolang hun de kaarten maar verkopen en of dat nu aan fans is of louche zwart handelaren dat zul hun een zorg zijn. Daar gaat het hier om!
[quote=aurora1 schreef op maandag 22 dec 2014, 18:33]Heeft u ook andere data geprobeerd? Ik zie op de site dat er op verschillende data tickets verkrijgbaar zijn.
Als er uiteindelijk geen staanplaatsen meer zijn kunt u zitplaatsen proberen.
Probeer het anders ook eens met een andere browser. Bijv. met Firefox of Google Chrome mocht u IE gebruiken.
Verder is het met tickets kopen een zaak van volhouden is mijn ervaring, anders eerst 1 kaart proberen.
De andere Data's zijn in Duitsland, en ja met meerdere browsers geprobeerd.
Zoals ik in mijn verhaal zette, stinkt het systeem aan alle kanten.
Zie het als in een winkel: Je staat aan de kassa om spullen te betalen, op het moment dat je wilt pinnen wordt je de rij uitgetrokken en moet je achteraan gaan staan. Tegen de tijd dat je dan weer vooraan staat is alles uitverkocht.
Daarbij is 60% van de verkopen op Ticketmaster aan PC's, die bestuurd worden door zwart handelaren en uit zichzelf kaarten kopen. Ticketmaster vind dit prima maar doet hier niets aan omdat ze van alle kaarten afkomen. En of dit nu aan fans of handelaren is zal hun een zorg zijn. Elke lege stoel tijdens concerten zijn immers betaald, dus lachen ze in hun vuistje.
Toen ik keek zag ik dat andere data in Nederland niet uitverkocht waren.
Zoals ik al zei, het is een kwestie van volhouden. Staanplaatsen zijn meestal het snelst uitverkocht.
Ik heb dergelijke problemen nog nooit gehad, wij spreiden met een ploegje het kopen van kaarten en bellen mekaar erover wie wat gelukt is en we houden vol.
De vergelijking met een winkelkassa gaat niet op.
Verder wordt er door Mojo c.s. veel gedaan om de zwarte handel te beperken o.a. doordat van handelaren gekochte kaarten vaak niet geldig zijn en veelal dat een maximum gesteld is aan in 1 x te kopen kaarten.
Mojo bepaalt de regels over deze concerten dus dan kunt u maar beter daar aan de bel trekken met uw klachten.
Zoals al gezegd, 1 losse kaart kopen lukt vaak.
In het verleden "lag" je in alle vroegte of de nacht voor de start van de verkoop met een groep op de stoep van het postkantoor. Vaak kwamen de laatsten ook daadwerkelijk te laat.
U wilt kennelijk geen zitplaatsen, dus dan heeft u helemaal pech en beperkt u uw eigen mogelijkheden. Als je erg graag naar bepaalde concerten wilt gaan dan neem je ook genoegen met een kaart die niet je eerste keuze is. Dan ben je er in ieder geval bij.
[quote=aurora1 schreef op woensdag 24 dec 2014, 00:39]Toen ik keek zag ik dat andere data in Nederland niet uitverkocht waren.
Zoals ik al zei, het is een kwestie van volhouden. Staanplaatsen zijn meestal het snelst uitverkocht.
Ik heb dergelijke problemen nog nooit gehad, wij spreiden met een ploegje het kopen van kaarten en bellen mekaar erover wie wat gelukt is en we houden vol.
De vergelijking met een winkelkassa gaat niet op.
Verder wordt er door Mojo c.s. veel gedaan om de zwarte handel te beperken o.a. doordat van handelaren gekochte kaarten vaak niet geldig zijn en veelal dat een maximum gesteld is aan in 1 x te kopen kaarten.
Mojo bepaalt de regels over deze concerten dus dan kunt u maar beter daar aan de bel trekken met uw klachten.
Zoals al gezegd, 1 losse kaart kopen lukt vaak.
In het verleden "lag" je in alle vroegte of de nacht voor de start van de verkoop met een groep op de stoep van het postkantoor. Vaak kwamen de laatsten ook daadwerkelijk te laat.
U wilt kennelijk geen zitplaatsen, dus dan heeft u helemaal pech en beperkt u uw eigen mogelijkheden. Als je erg graag naar bepaalde concerten wilt gaan dan neem je ook genoegen met een kaart die niet je eerste keuze is. Dan ben je er in ieder geval bij.
Mijn excuses ivm de feestdagen een late reactie. In mijn verhaal niet volledig geweest, dus nog even ter volledigheid. Ook wij waren met een groepje, 2 gingen voor staanplaatsen en 2 gingen voor zitplaatsen. Geen van allen is het gelukt.
Ja 1 losse kaart kopen dat kon inderdaad, handig als je met zn 4e bent. Daarbij waren de kaarten die wij konden bestellen bovenin met beperkt zicht. Als je naar ACDC gaat is dat niet de plek waar je moet/ wilt zitten, en ja dat is een keuze.
Betreft Mojo, die geven Ticketmaster de schuld. Ticketmaster geeft op hun beurt Mojo, ING, RABOBANK, VISA, het internet etc. de schuld. Eigenlijk alles en iedereen behalve hun zelf.
Mojo en Ticketmaster doen niets aan de zwarte handel in kaarten. Achteraf kaarten blokkeren die door eventuele handelaren gekocht zijn is namelijk geen oplossing. Handelaren hebben de kaarten in handen, en niet de fans. Daarbij moet je wel erg op je achterhoofd gevallen zijn als je voor een concert van ACDC een max van 6 kaarten instelt, hoe bedoel je zwart handelaren in de hand werken.
Het maakt Ticketmaster namelijk ook geen bal uit wie die kaarten koopt, fans of handelaren, als ze maar betaalt worden.
Waarom gaat een vergelijking met een winkelrij of een digitale rij niet op? Een wachtrij is toch een wachtrij? Of ik nu snachts voor een postkantoor lig, of in de ochtend inlog op hun site, je moet bij allebei wachten in een rij.
De hele handel stinkt en er is niemand die er iets aan doet. Het dat frustreert enorm.
Ik heb inmiddels getracht met Mojo en Ticketmaster in discussie te treden, maar daar zijn ze niet zo happig op. Ook ik heb eenzelfde probleem gehad, kaarten stonden gereserveerd, maar toen ik wilde betalen werd ik uit het systeem gegooid. Vele mensen noemen dat dikke pech, maar er is iets dat niet klopt in dit verhaal.
In 2010 heeft Mojo een samenwerkingsverband met Seatwave opgezegd, omdat zij zich naar eigen zeggen niet meer konden vereenzelvigen met het feit dat ze strijden tegen zwarthandelaren maar deze wel een podium geven om via Seatwave hun kaarten te verkopen. In november 2014 is Seatwave overgenomen door ...Ticketmaster. Ticketmaster geeft zwarthandelaren zo eenzelfe podium om hun kaarten tegen een veelvoud te verkopen van de normale verkoopprijs. Aan die normale verkoopprijs verdiend Ticketmaster geld, maar zij strijken ook een percentage op van de verkoop van tickets via Seatwave! Zo heeft Ticketmaster er dus alle belang bij om deze zwarte verkoop in leven te houden. Volgens Seatwave/Ticketmaster ben je verzekerd van een plaatsbewijs als je je ticket via Seatwave koopt, maar als je de algemene voorwaarden leest zitten ook hier weer een heleboel mitsen en maren aan vast, de enige zekerheid die er is is dat Seatwave/Ticketmaster nooit enige financiele schade zal lijden, daarvoor zijn de voorwaarden volledig dichtgetimmerd door Seatwave/Ticketmaster. Aangezien Ticketmaster ook onderdeel is van Live Nation, evenals Mojo, riekt dit naar de puurste oplichting, en ik begrijp werkelijk niet dat dit wettelijk is toegestaan.
Zolang de concerten nog steeds uitverkocht raken zal zowel Mojo als Ticketmaster zich echt niet geroepen voelen om iets aan het ticketsysteem te verbeteren, die tientallen die de moeite nemen om te klagen worden standaard afgescheept met een nietszeggend antwoord en moeten het daar maar mee doen.
Heb dit probleem nog niet met ticketmaster gehad, maar wel met andere sites waar je eerst in een virtuele wachtrij moet staan om vervolgens binnen beperkte tijd alles te regelen. Gaat er 1 dingetje fout bij het laden van een pagina, kun je meteen weer opnieuw beginnen! Wat ik altijd doe is constant screenshots maken van elk nieuw scherm, om aan te tonen dat ik wel degelijk netjes in de wachtrij heb gewacht en alle stappen netjes heb gevolgd tot het moment dat ik er buiten mijn macht om wordt uitgeknikkerd. Dan stuur ik een klacht naar de betreffende instantie met de screenshots erbij om mijn gelijk te halen. Misschien kun je dan eisen als er dan toch nog ergens kaartjes zijn, dat jij die dan krijgt/koopt, omdat door een fout van hen de kaartjes door je neus zijn geboord.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer