mi
door mikebrouwer87 Dec 22, 2014 om 15:15
Vrije tijd & tuin

Ticketmaster frustraties

Beste mensen,

Ticketmaster is monopolist in Nederland op het gebied van concertkaarten verkopen in opdracht van MOJO.

Ik probeerde net als heel veel mensen kaartjes te kopen voor U2 en ACDC ( logisch, want deze bands komen niet heel vaak naar NL ) Bij beide evenmenten is me het zelfde overkomen.
Om 10 uur VVK gestart dus braaf in de virtuele wachtrij gaan staan. Ik kon na een aantal ogenblikken kaarten bestellen, dus 3 veldkaarten geselecteerd, en ik heb 15 minuten kaartjes gereserveerd en de tijd om mijn bestelling te betalen. Bestelmenu doorgelopen, ordernummers en kaartnummers waren bekend, en ik wilde graag betalen met IDEAL met nog ruim 13 minuten op de klok. Scherm van mijn bank kwam tevoorschijn na wat langer wachten dan gebruikelijk. Nog voor ik kon inloggen BAM, eruit geknald wegens een "error" en terug naar de homepage gestuurd.
Nogmaals de procedure door gelopen, en exact het zelfde probleem, voor de betaling eruit geknald en terug naar het hoofdscherm. Dit tot 3 keer toe!
De 4e keer kwam ik in een wachtrij die fataal werd. Na een half uur gewacht te hebben en naar een ronddraaiend bolletje te hebben gekeken kwam het bericht dat de concerten uitverkocht zijn.

3 ochtenden geprobeerd kaarten te bestellen met 3 man in totaal, 0 kaarten besteld.
Het kan toch niet zo zijn dat als je wilt betalen maar dat dit niet lukt aan de kant van TicketMaster, je achteraan de rij weer moet aansluiten? Waar zijn je gereserveerde kaarten voor 15 minuten dan gebleven? Ja die worden aan de volgende klanten gegeven, maar dit zou toch niet zomaar moeten kunnen?

10 minuten na de start van de VVK staat Marktplaats al vol met advertenties van opkopers die hun kaarten proberen te slijten aan mensen voor 4 tot 5 keer het normale bedrag.

Hebben meer mensen deze zelfde ervaring? En is er iets wat we hier aan zouden kunnen doen?

MVG

Mike

3822 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2014 om 15:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u uw vraag ook aan Ticketmaster voorgelegd?

mi
door mikebrouwer87 - Dec 22, 2014 om 16:05
8 Antwoorden / 2 Vragen

@tijger1

Ja dat heb ik gedaan. Op het moment dat je uit het betaalproces bent en wel of niet betaald heb worden de kaarten weer vrijgegeven. Heb je de pech dat je niet hebt kunnen betalen voor je er uitgegooid wordt, dan moet je weer achteraan moet aansluiten. Terwijl ze wel je IP adres hebben en dus alles kunnen volgen en zien.
Dat is dus de volgende vraag maar ze reageren niet of nauwelijks. Aan de hand van IP Adressen is te zien dat je voor betaling uit systeem gegooid wordt. Waarom kan dan niet de bestelling worden voltooid?
Zie het als in een winkel: Je staat aan de kassa om spullen te betalen, op het moment dat je wilt pinnen wordt je de rij uitgetrokken en moet je achteraan gaan staan. Tegen de tijd dat je dan weer vooraan staat is alles uitverkocht.
Dat is het kromme aan het hele systeem.

aurora1
door aurora1 - Dec 22, 2014 om 18:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u ook andere data geprobeerd? Ik zie op de site dat er op verschillende data tickets verkrijgbaar zijn.
Als er uiteindelijk geen staanplaatsen meer zijn kunt u zitplaatsen proberen.
Probeer het anders ook eens met een andere browser. Bijv. met Firefox of Google Chrome mocht u IE gebruiken.
Verder is het met tickets kopen een zaak van volhouden is mijn ervaring, anders eerst 1 kaart proberen.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 22, 2014 om 19:17
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat is dan wel een teleurstelling voor u, maar u zult dan niet de niet alleen zin. En wat ik vroeger al horde van mijn ouders, volgend keer beter. Gedeelte smart is halve smart.

mi
door mikebrouwer87 - Dec 23, 2014 om 20:50
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 22 dec 2014, 19:17]Ja dat is dan wel een teleurstelling voor u, maar u zult dan niet de niet alleen zin. En wat ik vroeger al horde van mijn ouders, volgend keer beter. Gedeelte smart is halve smart.

Dat is dus heel het eieren eten. Doordat van alle "mensen" die een kaartje willen kopen op Ticketmaster.nl 60% bestuurd wordt door Robots ( pc's die zo afgesteld staan dat die automatisch kaarten kopen ) kun je de volgende keer weer misgrijpen. Ticketmaster weet hier van en die doen niks, zolang hun de kaarten maar verkopen en of dat nu aan fans is of louche zwart handelaren dat zul hun een zorg zijn. Daar gaat het hier om!

mi
door mikebrouwer87 - Dec 23, 2014 om 20:52
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 22 dec 2014, 18:33]Heeft u ook andere data geprobeerd? Ik zie op de site dat er op verschillende data tickets verkrijgbaar zijn.
Als er uiteindelijk geen staanplaatsen meer zijn kunt u zitplaatsen proberen.
Probeer het anders ook eens met een andere browser. Bijv. met Firefox of Google Chrome mocht u IE gebruiken.
Verder is het met tickets kopen een zaak van volhouden is mijn ervaring, anders eerst 1 kaart proberen.

De andere Data's zijn in Duitsland, en ja met meerdere browsers geprobeerd.
Zoals ik in mijn verhaal zette, stinkt het systeem aan alle kanten.
Zie het als in een winkel: Je staat aan de kassa om spullen te betalen, op het moment dat je wilt pinnen wordt je de rij uitgetrokken en moet je achteraan gaan staan. Tegen de tijd dat je dan weer vooraan staat is alles uitverkocht.

Daarbij is 60% van de verkopen op Ticketmaster aan PC's, die bestuurd worden door zwart handelaren en uit zichzelf kaarten kopen. Ticketmaster vind dit prima maar doet hier niets aan omdat ze van alle kaarten afkomen. En of dit nu aan fans of handelaren is zal hun een zorg zijn. Elke lege stoel tijdens concerten zijn immers betaald, dus lachen ze in hun vuistje.

aurora1
door aurora1 - Dec 24, 2014 om 00:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Toen ik keek zag ik dat andere data in Nederland niet uitverkocht waren.
Zoals ik al zei, het is een kwestie van volhouden. Staanplaatsen zijn meestal het snelst uitverkocht.
Ik heb dergelijke problemen nog nooit gehad, wij spreiden met een ploegje het kopen van kaarten en bellen mekaar erover wie wat gelukt is en we houden vol.
De vergelijking met een winkelkassa gaat niet op.
Verder wordt er door Mojo c.s. veel gedaan om de zwarte handel te beperken o.a. doordat van handelaren gekochte kaarten vaak niet geldig zijn en veelal dat een maximum gesteld is aan in 1 x te kopen kaarten.
Mojo bepaalt de regels over deze concerten dus dan kunt u maar beter daar aan de bel trekken met uw klachten.
Zoals al gezegd, 1 losse kaart kopen lukt vaak.
In het verleden "lag" je in alle vroegte of de nacht voor de start van de verkoop met een groep op de stoep van het postkantoor. Vaak kwamen de laatsten ook daadwerkelijk te laat.
U wilt kennelijk geen zitplaatsen, dus dan heeft u helemaal pech en beperkt u uw eigen mogelijkheden. Als je erg graag naar bepaalde concerten wilt gaan dan neem je ook genoegen met een kaart die niet je eerste keuze is. Dan ben je er in ieder geval bij.

mi
door mikebrouwer87 - Dec 29, 2014 om 20:09
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 24 dec 2014, 00:39]Toen ik keek zag ik dat andere data in Nederland niet uitverkocht waren.
Zoals ik al zei, het is een kwestie van volhouden. Staanplaatsen zijn meestal het snelst uitverkocht.
Ik heb dergelijke problemen nog nooit gehad, wij spreiden met een ploegje het kopen van kaarten en bellen mekaar erover wie wat gelukt is en we houden vol.
De vergelijking met een winkelkassa gaat niet op.
Verder wordt er door Mojo c.s. veel gedaan om de zwarte handel te beperken o.a. doordat van handelaren gekochte kaarten vaak niet geldig zijn en veelal dat een maximum gesteld is aan in 1 x te kopen kaarten.
Mojo bepaalt de regels over deze concerten dus dan kunt u maar beter daar aan de bel trekken met uw klachten.
Zoals al gezegd, 1 losse kaart kopen lukt vaak.
In het verleden "lag" je in alle vroegte of de nacht voor de start van de verkoop met een groep op de stoep van het postkantoor. Vaak kwamen de laatsten ook daadwerkelijk te laat.
U wilt kennelijk geen zitplaatsen, dus dan heeft u helemaal pech en beperkt u uw eigen mogelijkheden. Als je erg graag naar bepaalde concerten wilt gaan dan neem je ook genoegen met een kaart die niet je eerste keuze is. Dan ben je er in ieder geval bij.

Mijn excuses ivm de feestdagen een late reactie. In mijn verhaal niet volledig geweest, dus nog even ter volledigheid. Ook wij waren met een groepje, 2 gingen voor staanplaatsen en 2 gingen voor zitplaatsen. Geen van allen is het gelukt.
Ja 1 losse kaart kopen dat kon inderdaad, handig als je met zn 4e bent. Daarbij waren de kaarten die wij konden bestellen bovenin met beperkt zicht. Als je naar ACDC gaat is dat niet de plek waar je moet/ wilt zitten, en ja dat is een keuze.
Betreft Mojo, die geven Ticketmaster de schuld. Ticketmaster geeft op hun beurt Mojo, ING, RABOBANK, VISA, het internet etc. de schuld. Eigenlijk alles en iedereen behalve hun zelf.
Mojo en Ticketmaster doen niets aan de zwarte handel in kaarten. Achteraf kaarten blokkeren die door eventuele handelaren gekocht zijn is namelijk geen oplossing. Handelaren hebben de kaarten in handen, en niet de fans. Daarbij moet je wel erg op je achterhoofd gevallen zijn als je voor een concert van ACDC een max van 6 kaarten instelt, hoe bedoel je zwart handelaren in de hand werken.
Het maakt Ticketmaster namelijk ook geen bal uit wie die kaarten koopt, fans of handelaren, als ze maar betaalt worden.
Waarom gaat een vergelijking met een winkelrij of een digitale rij niet op? Een wachtrij is toch een wachtrij? Of ik nu snachts voor een postkantoor lig, of in de ochtend inlog op hun site, je moet bij allebei wachten in een rij.
De hele handel stinkt en er is niemand die er iets aan doet. Het dat frustreert enorm.

pl
door plock - Dec 30, 2014 om 09:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels getracht met Mojo en Ticketmaster in discussie te treden, maar daar zijn ze niet zo happig op. Ook ik heb eenzelfde probleem gehad, kaarten stonden gereserveerd, maar toen ik wilde betalen werd ik uit het systeem gegooid. Vele mensen noemen dat dikke pech, maar er is iets dat niet klopt in dit verhaal.

In 2010 heeft Mojo een samenwerkingsverband met Seatwave opgezegd, omdat zij zich naar eigen zeggen niet meer konden vereenzelvigen met het feit dat ze strijden tegen zwarthandelaren maar deze wel een podium geven om via Seatwave hun kaarten te verkopen. In november 2014 is Seatwave overgenomen door ...Ticketmaster. Ticketmaster geeft zwarthandelaren zo eenzelfe podium om hun kaarten tegen een veelvoud te verkopen van de normale verkoopprijs. Aan die normale verkoopprijs verdiend Ticketmaster geld, maar zij strijken ook een percentage op van de verkoop van tickets via Seatwave! Zo heeft Ticketmaster er dus alle belang bij om deze zwarte verkoop in leven te houden. Volgens Seatwave/Ticketmaster ben je verzekerd van een plaatsbewijs als je je ticket via Seatwave koopt, maar als je de algemene voorwaarden leest zitten ook hier weer een heleboel mitsen en maren aan vast, de enige zekerheid die er is is dat Seatwave/Ticketmaster nooit enige financiele schade zal lijden, daarvoor zijn de voorwaarden volledig dichtgetimmerd door Seatwave/Ticketmaster. Aangezien Ticketmaster ook onderdeel is van Live Nation, evenals Mojo, riekt dit naar de puurste oplichting, en ik begrijp werkelijk niet dat dit wettelijk is toegestaan.

Zolang de concerten nog steeds uitverkocht raken zal zowel Mojo als Ticketmaster zich echt niet geroepen voelen om iets aan het ticketsysteem te verbeteren, die tientallen die de moeite nemen om te klagen worden standaard afgescheept met een nietszeggend antwoord en moeten het daar maar mee doen.

ni
door nikkimcbn - Dec 30, 2014 om 15:28
12 Antwoorden / 0 Vragen

Heb dit probleem nog niet met ticketmaster gehad, maar wel met andere sites waar je eerst in een virtuele wachtrij moet staan om vervolgens binnen beperkte tijd alles te regelen. Gaat er 1 dingetje fout bij het laden van een pagina, kun je meteen weer opnieuw beginnen! Wat ik altijd doe is constant screenshots maken van elk nieuw scherm, om aan te tonen dat ik wel degelijk netjes in de wachtrij heb gewacht en alle stappen netjes heb gevolgd tot het moment dat ik er buiten mijn macht om wordt uitgeknikkerd. Dan stuur ik een klacht naar de betreffende instantie met de screenshots erbij om mijn gelijk te halen. Misschien kun je dan eisen als er dan toch nog ergens kaartjes zijn, dat jij die dan krijgt/koopt, omdat door een fout van hen de kaartjes door je neus zijn geboord.

pi
door pieterwolters - Dec 31, 2014 om 00:22
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mikebrouwer87 schreef op dinsdag 23 dec 2014, 20:50]

Dat is dus heel het eieren eten. Doordat van alle "mensen" die een kaartje willen kopen op Ticketmaster.nl 60% bestuurd wordt door Robots ( pc's die zo afgesteld staan dat die automatisch kaarten kopen ) kun je de volgende keer weer misgrijpen. Ticketmaster weet hier van en die doen niks, zolang hun de kaarten maar verkopen en of dat nu aan fans is of louche zwart handelaren dat zul hun een zorg zijn. Daar gaat het hier om!

Ik betwijfel of er robots zijn die de tickets kopen. Als dat zo zou zijn zouden er bij de meeste concerten flink wat lege stoelen moeten zijn door uiteindelijk niet verkochte tickets. Je maakt mij niet wijs dat 60% van de concertgangers zo dom is om via handelaren voor een veelvoud van het originele bedrag tickets te kopen.

aurora1
door aurora1 - Dec 31, 2014 om 18:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wij kopen als ploegje vaak eventueel 1 losse kaart (een paar keer) als meerdere tegelijk niet wil lukken. Onderling valt er dan soms nog iets te ruilen. Indien dat niet lukt dan zit je desnoods niet bij elkaar, maar je bent wél bij het concert. Het duurt immers in de regel maar ca 2 uren en je kunt ervóór en erna bij mekaar rondhangen. Bovendien is het met dergelijke concerten meestal zo dat je ook lol hebt met de mensen om je heen, "vrienden" maken voor 2 uurtjes, waar je soms zelfs jarenlang leuke contacten aan overhoudt.
Of met zijn allen naar een concert in het buitenland gaan als het daar wel lukt w.b. tickets.
Erover pruilen en gefrustreerd zijn schiet u niets mee op.

mi
door mikebrouwer87 - Dec 31, 2014 om 19:40
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=plock schreef op dinsdag 30 dec 2014, 09:54]Ik heb inmiddels getracht met Mojo en Ticketmaster in discussie te treden, maar daar zijn ze niet zo happig op. Ook ik heb eenzelfde probleem gehad, kaarten stonden gereserveerd, maar toen ik wilde betalen werd ik uit het systeem gegooid. Vele mensen noemen dat dikke pech, maar er is iets dat niet klopt in dit verhaal.

In 2010 heeft Mojo een samenwerkingsverband met Seatwave opgezegd, omdat zij zich naar eigen zeggen niet meer konden vereenzelvigen met het feit dat ze strijden tegen zwarthandelaren maar deze wel een podium geven om via Seatwave hun kaarten te verkopen. In november 2014 is Seatwave overgenomen door ...Ticketmaster. Ticketmaster geeft zwarthandelaren zo eenzelfe podium om hun kaarten tegen een veelvoud te verkopen van de normale verkoopprijs. Aan die normale verkoopprijs verdiend Ticketmaster geld, maar zij strijken ook een percentage op van de verkoop van tickets via Seatwave! Zo heeft Ticketmaster er dus alle belang bij om deze zwarte verkoop in leven te houden. Volgens Seatwave/Ticketmaster ben je verzekerd van een plaatsbewijs als je je ticket via Seatwave koopt, maar als je de algemene voorwaarden leest zitten ook hier weer een heleboel mitsen en maren aan vast, de enige zekerheid die er is is dat Seatwave/Ticketmaster nooit enige financiele schade zal lijden, daarvoor zijn de voorwaarden volledig dichtgetimmerd door Seatwave/Ticketmaster. Aangezien Ticketmaster ook onderdeel is van Live Nation, evenals Mojo, riekt dit naar de puurste oplichting, en ik begrijp werkelijk niet dat dit wettelijk is toegestaan.

Zolang de concerten nog steeds uitverkocht raken zal zowel Mojo als Ticketmaster zich echt niet geroepen voelen om iets aan het ticketsysteem te verbeteren, die tientallen die de moeite nemen om te klagen worden standaard afgescheept met een nietszeggend antwoord en moeten het daar maar mee doen.

Klopt en daarom ben ik deze topic begonnen. Er moet toch iets kunnen zijn wat we kunnen doen, als mensen zich kunnen en durven te verenigen. Dat wetsvoorstel waar ontzettende dikke lagen stof op ligt, daar gebeurt ook maar niks mee.
Je laatste alinea is helaas de conclussie van het hele verhaal, zolang alles binnen 10 minuten uitverkocht raakt, vinden Mojo en Ticketmaster het prima.

mi
door mikebrouwer87 - Dec 31, 2014 om 19:42
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=nikkimcbn schreef op dinsdag 30 dec 2014, 15:28]Heb dit probleem nog niet met ticketmaster gehad, maar wel met andere sites waar je eerst in een virtuele wachtrij moet staan om vervolgens binnen beperkte tijd alles te regelen. Gaat er 1 dingetje fout bij het laden van een pagina, kun je meteen weer opnieuw beginnen! Wat ik altijd doe is constant screenshots maken van elk nieuw scherm, om aan te tonen dat ik wel degelijk netjes in de wachtrij heb gewacht en alle stappen netjes heb gevolgd tot het moment dat ik er buiten mijn macht om wordt uitgeknikkerd. Dan stuur ik een klacht naar de betreffende instantie met de screenshots erbij om mijn gelijk te halen. Misschien kun je dan eisen als er dan toch nog ergens kaartjes zijn, dat jij die dan krijgt/koopt, omdat door een fout van hen de kaartjes door je neus zijn geboord.

Helaas werkt dit niet bij Ticketmaster op deze manier. Ja ze sturen een mailtje met excuses en de reden waarom het niet gelukt is om kaartjes te kopen. Ze geven altijd een ander de schuld maar nooit zichzelf.
Klachten sturen heeft geen zin, de kaarten zijn op. Heb in al die jaren nog nooit een mailtje achteraf gehad dat er nog kaarten voor me beschikbaar waren.

mi
door mikebrouwer87 - Dec 31, 2014 om 19:59
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 31 dec 2014, 18:04]Wij kopen als ploegje vaak eventueel 1 losse kaart (een paar keer) als meerdere tegelijk niet wil lukken. Onderling valt er dan soms nog iets te ruilen. Indien dat niet lukt dan zit je desnoods niet bij elkaar, maar je bent wél bij het concert. Het duurt immers in de regel maar ca 2 uren en je kunt ervóór en erna bij mekaar rondhangen. Bovendien is het met dergelijke concerten meestal zo dat je ook lol hebt met de mensen om je heen, "vrienden" maken voor 2 uurtjes, waar je soms zelfs jarenlang leuke contacten aan overhoudt.
Of met zijn allen naar een concert in het buitenland gaan als het daar wel lukt w.b. tickets.
Erover pruilen en gefrustreerd zijn schiet u niets mee op.

Ben ik hier gefrustreerd over? Ja! Ben ik er verdrietig over? Ja!
Het gaat ermee om dat het hele systeem niet eerlijk is en moet veranderen. Ik val in herhaling want ik heb dit al een aantal keer gezegd.
Ik snap wat je bedoelt met 1 losse kaart, en vrienden maken etc. ACDC daarbij sta je tussen de massa, en niet op de laatste rij op 2 hoog en bijna schuin achter het podium. De "lol" is dan een stuk minder helaas, je denkt hier namelijk een beetje simpel over. Misschien dat dit voor jullie wel geldt, dat kan.
Daarbij zeggen zowel Ticketmaster als Mojo dat het niet mogelijk is om kaarten op naam te verkopen. Maar dat is wel zo want er zijn een paar artiesten waarbij dit alleen maar mogelijk is. Juist om de zwart handelaar te slim af te zijn. Van elk persoon die gaat staat naam op t kaartje en moet diegene zich legitimeren anders geen entree! Ze liegen dus dat dit niet mogelijk is, en wat plock ook al zegt ze hebben baat bij de zwart handelaren.
Er is onderzoek gedaan door een vooraanstaand bureau in Amerika over wie of beter gezegd welke IP adressen kaarten kopen. 60% wordt gekocht door bots, ingestelde servers met wisselende IP adressen. 40% gaat dus maar naar fans, dat wil zeggen 40% na aftrek van sponsorkaarten en andere kaarten die voor VIP mensen bestemd zijn. Het aanbod is gering, en daar helpt deze manier van verkopen niet aan mee.
Ticketmaster en MOJO zijn niet van plan om met je in discussie te gaan. Geven geen reet om fans, alleen maar om geld te verdienen. Daarom ben ik gefrustreerd.

aurora1
door aurora1 - Jan 1, 2015 om 02:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb ook weleens bij een concert een plaats met beperkt zicht gehad, maar ik was toch blij dat ik erbij was en het gezien heb. Met die herrie met rock e.d. kun je en wil je toch niet tijdens het concert kletsen? Dan spring en zing je gewoon mee en heb je daar toch geen tijd voor?
Wat je misschien zou kunnen doen is dit bij TrosRadar eens aankaarten. Sinds vele jaren schenken ze aandacht aan het zwart doorverkopen e.d.
Dat was nog voordat de site "Weet waar je koopt" opgericht werd.
klik hier.
Als je lid bent van een fanclub kun je de fanclub daarin mogelijk activeren dat zij dan contact erover zoeken met TrosRadar en aandacht ervoor vragen. Verder meer mensen daarvoor optrommelen die dan ook bij TrosRadar er aandacht voor vragen.
Op forums van TrosRadar is er ook om de paar jaar aandacht voor.
De grootste oorzaak ligt bij degenen die toch alsmaar bij die handelaren tickets kopen. Als ze dat niet zouden doen dan kopen die bureaus ook niet meer (zoveel) in. Bij mijn weten wordt dat massaal inkopen door groepjes voor die handelaren gedaan. Vroeger stonden knapen met kaarten te wapperen bij de concerten.

aurora1
door aurora1 - Jan 1, 2015 om 02:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

P.s. Als het meezit heb je het concert van AC/DC op rtl7 nog gezien (als troost).

mi
door mikebrouwer87 - Jan 4, 2015 om 19:58
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 1 jan 2015, 02:13]P.s. Als het meezit heb je het concert van AC/DC op rtl7 nog gezien (als troost).

Heb ik inderdaad gezien ja haha!
Je idee over Tros Radar is zo gek nog niet inderdaad. Nu de drukke feestdagen voorbij zijn ga ik eens bekijken welke mogelijkheden er allemaal zijn. Inderdaad zou het beter zijn om mensen te verzamelen zodat we als groep iets kunnen doen.
Tegenwoordig gebeurt kaarten inkopen veelal digitaal, en daar zitten allemaal computers achter die voorgeprogrammeerd zijn. Ze werken met verschillende servers, ip adressen noem maar op. 1 pc kan voor tientallen zogenaamde klanten staan. En probeer daar als fan maar eens tegen op te vechten.
Vroeger inderdaad stonden er mensen voor t postkantoor die dan kaartjes kochten voor handelaren.
Helaas blijven fans bij de handelaren kopen, omdat ze anders niet aan kaarten kunnen komen. Ik ( wij ) als jong gezin kunnen ons geen kaarten veroorloven 4-5 keer boven de normale verkoopprijs.
Zolang het juridisch allemaal mag zal de handel niet stoppen. Zoals al gezegd vinden Ticketmaster en MOJO alles prima zolang zij de kaarten maar kwijt raken, en of dat nou aan handelaren of fans is hun zal het een worst wezen.