poohhey
door poohhey Feb 28, 2007 om 15:07
Vrije tijd & tuin

Titel van een Marquez film

Ik ben op zoek naar de titel van een film die dacht ik was naar een boek / verhaal van Gabriel Garcia Marquez.

Het verhaal speelt in n stad (Caracas?) n rijkeluiskindje loopt weg, belt verschillende keren op om te zeggen dat hij ontvoerd is, klampt zich vast aan een jazz saxofonist die in cafes schamele centen verdient. De muzikant weet niks van de ontvoering en gaat nietsvermoedend met het kind naar de afgesproken plaats waar het jochie de overdracht van het losgeld heeft geregeld. Daar wordt hij door een overmacht politie neergeschoten terwijl de dolgelukkige ouders hun kindje weer omarmen.

Wie kent deze film en de titel ervan?

271 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 28, 2007 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via google 11 romans/verhalen gevonden maar niet een komt over een meet uw vraag?

ve
door verwijderd - Feb 28, 2007 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat u de film "Un Domingo Feliz" (a happy sunday) bedoelt

zie: http://www.moviemeter.nl/film/32932

groet louisa2

ve
door verwijderd - Feb 28, 2007 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan me geen film herinneren van Gabriel Garcia Marquez, maar ik ben ook niet omniscient. Wellicht kun je vinden wat je zoekt via onderstaande site, die vrij uitgebreid (in de breedte althans) op 's mans oeuvre ingaat?

Gabriel García Márquez

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Feb 28, 2007 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Louisa,

BINGO!

Gabriel García Márquez heeft hier inderdaad aan meegeschreven. Kan niet missen.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Feb 28, 2007 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Prima speurwerk, nu de volgende vraag, waar zou je de dvd kunnen bestellen?

ve
door verwijderd - Feb 28, 2007 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier nog een linkje naar de volledige crew en cast.

http://movies.yahoo.com/movie/1809383059/cast

ve
door verwijderd - Feb 28, 2007 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oef, dat is even wat pittiger. De film stamt alweer uit 1987 en het is goed mogelijk dat deze (nog) niet op DVD is uitgebracht. Althans de reguliere internetwinkels hebben heb niet in het assortiment.

De Spaanse publieke omroep TVE schijnt de distributie op zich te hebben genomen destijds, maar mijn Spaans is van een dermate belabberd niveau dat mijn zoektocht hier staakt. Wellicht dat hij via TVE is te bestellen?

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Feb 28, 2007 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een "filmhuis" film en ik heb niet kunnen vinden dat hij in Nederland op DVD is uitgebracht.  Volgens de gegevens van onderstaande videotheek hebben zij nog een VHS :) versie.

http://www.cinematheek.nl/

groet louisa2

ve
door verwijderd - Feb 28, 2007 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

VHS? Voorhistorisch Systeem? :-)

ve
door verwijderd - Feb 28, 2007 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Miss P quote Prima speurwerk, nu de volgende vraag, waar zou je de dvd kunnen bestellen. Ik zou zeggen speurwerk op internte b