Ma
door Marleen Robben Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden,
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.

waar kan ik een klacht indienen,zodat de firma Burton de jas vergoeden.

met vriendelijke groet
Marleen Robben

156 6 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 30, 2024 om 21:03
2256 Antwoorden / Vragen

Nergens, als u wettelijke garantie claimt heeft u heeft namelijk niets te maken met de fabrikant of importeur maar enkel met de leverancier. Die wijst uw claim blijkbaar af. Mag ik vragen waarom u denkt dat er sprake is van een gebrek en niet van gebruikschade?

mahadma
door mahadma - Sep 30, 2024 om 21:04
11717 Antwoorden / 52 Vragen

U zult een bewijs moeten aanleveren dat de scheur niet reparabel is door een deskundige. Daarmee gaat u naar de verkoper en verzoekt een nieuwe jas. Als de jas enige tijd gedragen is dan kunnen zij niet volledig vergoeden wegens niet nieuw, dat is logisch.

tricht
door tricht - Sep 30, 2024 om 21:10
8 Antwoorden / 0 Vragen

Vooral kleermakers van onder andere Turkse origine zijn vaak in staat om zulke gebreken tegen veelal schappelijke kosten (bijna) onzichtbaar te repareren. Een beetje stad heeft wel zo'n winkel.

Het voorkomt eindeloos discussieren  en u heeft een niet van nieuw te onderscheiden skijas.

Veel succes toegewenst!

sira
door sira Sep 30, 2024 om 21:30
2533 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb je niet gekopieerd :-)), maar je stond er nog niet toen ik aan mijn verhaal begon.

sira
door sira - Sep 30, 2024 om 21:29
2533 Antwoorden / 24 Vragen

Daar is wel zeker wat aan te repareren.

Er moet spanning op hebben gestaan en naar alle waarschijnlijkheid ergens aan blijven hangen, dat kan zelfs een doorn van een roos of braam zijn geweest. Iets dat de hele zomer in de kast hangt, zal niet scheuren. Het kan winter 2023/2024 misschien al zijn gebeurd.

100% onzichtbaar repareren, zal niet lukken, maar nagenoeg onzichtbaar wel, d.m.v. plakvlieseline. Ga naar een (Turkse) kleermaker en laat het daar repareren. Ik denk dat de prijs niet eens de moeite waard is om naar de winkel te sturen.

ne
door neodutchio - Sep 30, 2024 om 21:40
5247 Antwoorden / 12 Vragen

Wat een geweldige service van de verkoper. Een jas scheurt niet vanzelf, daar zijn krachten van buitenaf voor nodig. De kans dat het een productfout is is niet bepaald groot. Om dan toch zonder te morren reparatie willen vergoeden is heel netjes. Ik zou die kans heel snel aanpakken voordat ze zich bedenken.
Het onderste uit de kan willen hebben kan ook de deksel op de neus geven.

tenormin
door tenormin - Sep 30, 2024 om 23:15
16935 Antwoorden / 108 Vragen

U heeft het kennelijk over de voering van het ski jack/jas? Ik heb n.l. nog nooit in een stoffen jack geskied. Okay, spreek over vroeger, maar materiaal was nooit van stof. Kan me dus niets voorstellen bij een stoffen ski jack. Ik zou zelf dan ingaan op wat de winkel aanbied, gratis laat maken en het gewoon als  jack gebruikt en niet op de skipiste.