Woodcutter
door Woodcutter Feb 10, 2023 om 12:37
Vrije tijd & tuin

Vanoca

Begin januari via facebook/internet bij Vanoca een Woodcutter besteld en betaald 34,95. Tot op heden niets ontvangen. Tweemaal eerder contact gehad. Reactie: verzendproblemen bij de douane. 

Op facebook lees ik dat er meerdere klanten wachten op bestellingen, wel betaald hebben.

Iemand een idee om in contact en in actie te komen met Vanoca. Telefoonnummer Vanoca is niet beschikbaar. Berichten werden per mail beantwoord door Kean
E-mailadres: info@vanoca.nl

3265 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sira
door sira - Feb 10, 2023 om 12:42
2320 Antwoorden / 24 Vragen
4

De woodcutter moet uit China komen. Het was ook nog Chinees Nieuwjaar, met een beetje geluk heeft u hem einde deze maand in huis, dan kunt u eindelijk gaan wood cutten.

Koop niets bij adverteerders op Facebook, dat zijn allemaal zolderkamer dropshippers, beter is het rechtstreeks bij AliExress te kopen.
Hoe vaak en hoe lang moet hiervoor nog gewaarschuwd worden?

Is het deze die u heeft besteld: afbeelding is van AliExpress

Be
door Ben22 Jan 23, 2024 om 06:04
57 Antwoorden / 6 Vragen

Chinees Nieuwjaar is pas op 10 februari.

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2023 om 12:45
11533 Antwoorden / 51 Vragen
2

Volgens webshopchecker: Meldingen over deze shop bekend.
PAS OP: Vanoca.nl (voorheen viralu.nl) levert niet!
15 meldingen gedaan door bezoekers. Reviews zonder uitzondering 1 ster van de 5, minder kan niet. Site bestaat 7 maanden 21 dagen, geen gegevens.

Als u met creditcard heeft (kunnen)  betalen kunt u de betaling mogelijk terughalen.

marita5
door marita5 - Feb 10, 2023 om 14:25
11505 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo Woodcutter , 

Deze site is geregistreerd op 20 - 6 - 2022 , is een dropshipper , spullen komen uit China . 
Contact alleen via e-mail / geen tel.nr/  Kvk nr / adres / niks .

Bij veelgestelde vragen , over bestelling en retourneren wordt je dooverwezen naar de site skincomfort.nl , een site die niet bestaat . 

Identiteit van de ondernemer 

E-mailadres: info@vanoca.nl

Kamer van koophandels-nummer: Op aanvraag !!! 

Controleren of een site betrouwbaar is ,  klik op de rode regels . 

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers 

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt 

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/ 

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/ 

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen 

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen 

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html 
 
Lees ook deze klachten , 

https://nl.trustpilot.com/review/vanoca.nl 

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/vanoca.nl/details?companyId=be86ee5a-5fd2-4e32-9e8d-726d4af20d4e

Ja
door JannyBoe - Feb 10, 2023 om 14:42
510 Antwoorden / Vragen
3

Hallo, mocht de webshop niet leveren en zich dus niet aan de afspraken houden dan is er in het geval van betaling met een creditcard misschien mogelijk om de betallng te betwisten en uw geld terug te krijgen. Hopelijk hebt u niet met Ideal betaald want dat kan ook bij die webshop zie ik...
Zie deze link voor voorwaarden.
U moet dat wel binnen 3 maanden doen. Succes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 10, 2023 om 15:28
16818 Antwoorden / 202 Vragen
2

Aanvullend op de verwijzingen die @MARITA5 u al geeft kan ik hier helaas ook niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

 

Zie ook dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

 

Of deze zeer recente https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/malafide-webshop-onduidelijke-dropshipper-of-betrouwbare-webwinkel-zo-word-jij-nooit-meer-genept/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=Nieuwsbrief%20maandag%203%20oktober&at_medium=email&at_emailtype=retention&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=20221003#at_emailtype=retention&at_medium=email&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=Nieuwsbrief+maandag+3+oktober

 

 

U kunt op basis van deze info en die @MARITA5 al gaf overwegen om zelf een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM

Ma
door Max1978_Dorst - Jan 22, 2024 om 22:12
1 Antwoorden / Vragen
0

AS Ecom

  • KVK 82890226
  • Vestigingsnr. 000049098799
  • Prooststraat 19
  • 9406NL
  • Assen
Ook ik heb enorm veel klachten over dit bedrijf. Producten worden niet geleverd en retouren o.g.v. het herroepingsrecht wordt niet opgevolgd.

sira
door sira Jan 22, 2024 om 23:45
2320 Antwoorden / 24 Vragen

Is dit hetzelfde bedrijf als Vanoca?
Indien niet, kunt u beter een nieuw topic openen i.p.v. in een oud topic klagen.

Ook zeker gevonden op Facebook? Waarom niet rechtstreeks besteld bij AliExpress, daar wordt de koper beter beschermd.
Ga volgende keer eerst het artikel bij AliExpress opzoeken. Overigens kunt u dat ook met het door u bestelde artikel en u zult zien dat u er te veel voor heeft betaald.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

tg
tglatzel - Apr 16, 2024 om 10:45
Auto & vervoer

Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?

Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer