Woodcutter
door Woodcutter Feb 10, 2023 om 12:37
Vrije tijd & tuin

Vanoca

Begin januari via facebook/internet bij Vanoca een Woodcutter besteld en betaald 34,95. Tot op heden niets ontvangen. Tweemaal eerder contact gehad. Reactie: verzendproblemen bij de douane. 

Op facebook lees ik dat er meerdere klanten wachten op bestellingen, wel betaald hebben.

Iemand een idee om in contact en in actie te komen met Vanoca. Telefoonnummer Vanoca is niet beschikbaar. Berichten werden per mail beantwoord door Kean
E-mailadres: info@vanoca.nl

3303 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sira
door sira - Feb 10, 2023 om 12:42
2348 Antwoorden / 24 Vragen
4

De woodcutter moet uit China komen. Het was ook nog Chinees Nieuwjaar, met een beetje geluk heeft u hem einde deze maand in huis, dan kunt u eindelijk gaan wood cutten.

Koop niets bij adverteerders op Facebook, dat zijn allemaal zolderkamer dropshippers, beter is het rechtstreeks bij AliExress te kopen.
Hoe vaak en hoe lang moet hiervoor nog gewaarschuwd worden?

Is het deze die u heeft besteld: afbeelding is van AliExpress

Be
door Ben22 Jan 23, 2024 om 06:04
57 Antwoorden / 6 Vragen

Chinees Nieuwjaar is pas op 10 februari.

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2023 om 12:45
11547 Antwoorden / 51 Vragen
2

Volgens webshopchecker: Meldingen over deze shop bekend.
PAS OP: Vanoca.nl (voorheen viralu.nl) levert niet!
15 meldingen gedaan door bezoekers. Reviews zonder uitzondering 1 ster van de 5, minder kan niet. Site bestaat 7 maanden 21 dagen, geen gegevens.

Als u met creditcard heeft (kunnen)  betalen kunt u de betaling mogelijk terughalen.

marita5
door marita5 - Feb 10, 2023 om 14:25
11519 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo Woodcutter , 

Deze site is geregistreerd op 20 - 6 - 2022 , is een dropshipper , spullen komen uit China . 
Contact alleen via e-mail / geen tel.nr/  Kvk nr / adres / niks .

Bij veelgestelde vragen , over bestelling en retourneren wordt je dooverwezen naar de site skincomfort.nl , een site die niet bestaat . 

Identiteit van de ondernemer 

E-mailadres: info@vanoca.nl

Kamer van koophandels-nummer: Op aanvraag !!! 

Controleren of een site betrouwbaar is ,  klik op de rode regels . 

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers 

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt 

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/ 

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/ 

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen 

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen 

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html 
 
Lees ook deze klachten , 

https://nl.trustpilot.com/review/vanoca.nl 

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/vanoca.nl/details?companyId=be86ee5a-5fd2-4e32-9e8d-726d4af20d4e

Ja
door JannyBoe - Feb 10, 2023 om 14:42
520 Antwoorden / Vragen
3

Hallo, mocht de webshop niet leveren en zich dus niet aan de afspraken houden dan is er in het geval van betaling met een creditcard misschien mogelijk om de betallng te betwisten en uw geld terug te krijgen. Hopelijk hebt u niet met Ideal betaald want dat kan ook bij die webshop zie ik...
Zie deze link voor voorwaarden.
U moet dat wel binnen 3 maanden doen. Succes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 10, 2023 om 15:28
16865 Antwoorden / 202 Vragen
2

Aanvullend op de verwijzingen die @MARITA5 u al geeft kan ik hier helaas ook niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

 

Zie ook dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

 

Of deze zeer recente https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/malafide-webshop-onduidelijke-dropshipper-of-betrouwbare-webwinkel-zo-word-jij-nooit-meer-genept/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=Nieuwsbrief%20maandag%203%20oktober&at_medium=email&at_emailtype=retention&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=20221003#at_emailtype=retention&at_medium=email&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=Nieuwsbrief+maandag+3+oktober

 

 

U kunt op basis van deze info en die @MARITA5 al gaf overwegen om zelf een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM

Ma
door Max1978_Dorst - Jan 22, 2024 om 22:12
1 Antwoorden / Vragen
0

AS Ecom

  • KVK 82890226
  • Vestigingsnr. 000049098799
  • Prooststraat 19
  • 9406NL
  • Assen
Ook ik heb enorm veel klachten over dit bedrijf. Producten worden niet geleverd en retouren o.g.v. het herroepingsrecht wordt niet opgevolgd.

sira
door sira Jan 22, 2024 om 23:45
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Is dit hetzelfde bedrijf als Vanoca?
Indien niet, kunt u beter een nieuw topic openen i.p.v. in een oud topic klagen.

Ook zeker gevonden op Facebook? Waarom niet rechtstreeks besteld bij AliExpress, daar wordt de koper beter beschermd.
Ga volgende keer eerst het artikel bij AliExpress opzoeken. Overigens kunt u dat ook met het door u bestelde artikel en u zult zien dat u er te veel voor heeft betaald.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Ke
Kees Velker - May 3, 2024 om 17:47
Auto & vervoer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer

Pe
Pedro Harmsen - May 3, 2024 om 17:16
Garantie & verzekeringen

Niet geïndexeerde begrafenisverzekering

Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer