ca
door carel kuitenbrouwer Dec 8, 2015 om 14:06
Vrije tijd & tuin

Wat is goed fotopapier?

Ik heb een Canon Pixma 600, een goede multifunctional. Ik druk graag mijn eigen foto's af, vanaf mijn Apple MacPro maar vind het moeilijk om het juiste (glanzende en matglanzende) papier te vinden en de beste bijbehorende printinstellingen kiezen. Wie heeft er tips?

7326 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 8, 2015 om 14:09
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Een eenvoudig antwoord is: probeer eens een paar merken in kleine verpakkingen, of vraag aan vrienden, collega's, familie welk papier ze gebruiken en kijk zelf kritisch naar de rersultaten. Hier zal ook een kwestie van smaak in zijn.

me
door mein33 - Dec 8, 2015 om 14:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Gebruik zelf al jaren het "huismerk" van 123INKT.nl , zowel mat als glanzend en met prima resutaat.

gerbera
door gerbera - Dec 8, 2015 om 15:48
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Gebruik al jaren papier van Blokker eigen merk. Foto's blijven kleurecht.

lo
door lomdelo - Dec 9, 2015 om 11:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vindt Advanced Photo Paper (Glossy) van HP zeer goed. (4*papier)

aquamarijne
door aquamarijne - Dec 9, 2015 om 13:23
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik gebruik al jaren het fotopapier van Blokker eigen merk.

Zowel matglanzend als glanzend en de kleuren zijn na jaren nog steeds mooi.

De prijs is ook 'mooi'.......Mat 1,99 per 20 vel en glanzend 2,25 per 20 vel.

jg
door jgmhes - Dec 9, 2015 om 13:34
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een Pixma pro-10. Ik heb allerlei soorten papier geprobeerd. Het hangt ervan af welke kwaliteit je wilt. Daar betaal je dan ook voor. Glans gebruik ik voor optimale kwaliteit Canon Pro Platinum. Daar kan niets tegenop. Je kunt ook Glossy nemen, maar dat is weer een nuance minder. Mat kun je van Canon MP-101 gebruiken. De kwaliteit van de afdruk hangt natuurlijk ook van de printer af!

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 9, 2015 om 13:40
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik gebruik voor 3 printers ander foto papier, dit is mede afhankelijk gebruikte inkt en welke printer.

frenja
door frenja - Dec 9, 2015 om 16:14
44 Antwoorden / 13 Vragen

Ik gebruik al jaren fotopapier van de Aldi als het in de aanbieding is. Niet duur en prima resultaat. Hangt ook van de printer af.

Eerst had ik een canonprinter met 5 cardridges en nu een met 2. Er is een klein verschil in de afdrukken. Achter glas blijven jaren goed van kleur.

frenja
door frenja - Dec 9, 2015 om 16:14
44 Antwoorden / 13 Vragen

Ik gebruik al jaren fotopapier van de Aldi als het in de aanbieding is. Niet duur en prima resultaat. Hangt ook van de printer af.

Eerst had ik een canonprinter met 5 cardridges en nu een met 2. Er is een klein verschil in de afdrukken. Achter glas blijven jaren goed van kleur.

fr
door fritshilvaren - Dec 9, 2015 om 23:26
3 Antwoorden / 0 Vragen

Of nog beter, vraag van je bekenden of vrienden enkele blaadjes en probeer op elk blaadje dezelfde foto te zetten.

Vergelijk deze met elkaar en die je het meeste aanstaat of die je het mooiste vindt ga je gebruiken

Zet op de achterkant even het merk en de datum. Elke andere datum (batch) geeft een beetje verschil.

pi
door pieterwolters - Dec 11, 2015 om 08:09
3610 Antwoorden / 0 Vragen

In geval van twijfel: gewoon Canon fotopapier kopen. Hun kleurmanagement systeem (in de printer) is helemaal afgestemd op Canon papier en Canon inkt. Je hoeft dan ook niet moeilijk te doen voor de juist printinstelling: gewoon het soort papier selecteren in de printer GUI en je hebt het best mogelijk resultaat. Kost misschien wat meer, maar lang experimenteren met verschillende soorten papier is ook niet goedkoop uiteindelijk.