ke
door keesbakels Sep 5, 2023 om 18:34
Vrije tijd & tuin

Wat zijn de verschillen?

Beste forumleden,

Op de webside van Lidl staat een vlak- en dikte schaafmachine van 239,00 (Artikelnummer: 100351266)

en een vlak- en vandiktebank van 249,00 (Artikelnummer: 100364841)

Volgens de technische gegevens zijn ze vrijwel identiek, ik heb geen significante verschillen kunnen ontdekken maar wellicht iemand anders wel?

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil tussen deze machines is?

Dus de vraag is: wat kan de ene wel en de andere niet, en andersom?

Alvast dank voor de antwoorden.

Uiteraard heb ik deze vraag eerst bij Lidl neergelegd, maar tot op heden geen bruikbare reactie.

Groeten, Kees Bakels.

2241 10 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Sep 5, 2023 om 18:38
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Volgens mij is het verschil rekenkundig € 10,00. Maar ik ben ook geen timmerman/houtbewerker.

tenormin
door tenormin Sep 5, 2023 om 18:51
16835 Antwoorden / 108 Vragen

☺, ;-)

atlas1302
door atlas1302 - Sep 5, 2023 om 18:59
341 Antwoorden / 13 Vragen

Het verschil is dat ze in werkelijkheid 229 kost.

229 euro.

ju
door juliomariner Sep 5, 2023 om 19:08
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Bij de Duitse Lidl wel echter in Nederland kosten ze gewoon een stuk meer.

ju
door juliomariner - Sep 5, 2023 om 19:06
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zie alleen de machine vsn €249,00 staan.
Is een echte hobby machine. Voor gebruik af en toe prima maar als u hem vaak gaat gebtuiken geef dan wat meer geld uir. Kijk anders dan ook eens naar een oudere gebruikte profi machine.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 5, 2023 om 19:15
7193 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt uw vraag beter bij Lidl stellen.

Artikelnummer: 100351266

ke
door keesbakels Sep 6, 2023 om 13:42
54 Antwoorden / 20 Vragen

Dat heb ik dus al gedaan zoals in mijn vraag te lezen is: Uiteraard heb ik deze vraag eerst bij Lidl neergelegd, maar tot op heden geen bruikbare reactie.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 6, 2023 om 14:16
7193 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry,
over het hoofd gezien.

sira
door sira - Sep 5, 2023 om 20:30
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Naar mijn gevoel is het een foutje. Degenen die de folders maken, weten alles van folders, maar niets van schaafmachines en vandiktebanken.
Vlak- en dikte schaafmachine lijkt bijzonder veel op vlak- en vandiktebank.
Denk dat er iets fout zit in de benamingen.

Zou het geen fout zijn, ga dan voor die van € 249,-

Koop hem uitsluitend als je er zeker van bent dat de machine veelvuldig wordt gebruikt, anders kun je beter even naar een timmerbedrijf gaan en vragen of ze de balk door de vandiktebank halen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 5, 2023 om 21:10
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Kees,

Ik raad u aan om dit soort gereedschap eerst goed te bekijken en om zich goed te laten informeren bij een kleine bouwmarkt/ ijzerwinkel , zoals "Enorm".

Ik zou liever iets meer geld uitgeven voor de service en uitleg ,maar nog belangrijker de garantie.

Als u gereedschap koopt bij Lidl moet u weten hoe het werkt.

Goedkoop is duurkoop.

ju
door juliomariner Sep 6, 2023 om 11:57
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het met de service bij garantie bij Lidl wel goed zit. Voor de rest ben ik het met u eens. Besteed liever iets meer voor een betere machine of een goede 2e hands profi machine die misschien wat ouder is maar veel degelijker.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 6, 2023 om 12:06
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Juliomariner,

Ik geef u gelijk: het is gewoon makkelijker om bij een stenen winkel jouw gekocht gereedschap terug te brengen als er iets mis mee is.

Maar als je goed kijkt welk merk bouwvakkers het meest gebruiken ,dan is dat "Makita" : daar hangt echter wel een stevig prijskaartje aan.

Van boormachines weet ik dat de afwerking van een Makita boormachine beter is dan die van Lidl.

sira
door sira - Sep 5, 2023 om 21:50
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Ik kan overigens de vlak- en dikte schaafmachine van 239,00 (Artikelnummer: 100351266) niet vinden op de website.

Kan het dezelfde machine zijn, maar dat de ene op poten staat en de ander een tafelmodel is?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 6, 2023 om 10:30
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Probeer na te gaan wie de fabrikant is (of zijn) en daaarna kan een zoekmachine 'een goede vriend zijn'.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 6, 2023 om 10:36
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Ps: normaliter levert Lidll 'Parkside' en na nu zelf even zoeken zie ik dat het allebeid ook zaagbladen betreft maar de grootte (afmeting) verschillend is.
Simpel te vinden met zoeknaam 'Parkside artikelnummer'.

ju
door juliomariner Sep 6, 2023 om 12:01
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Parkside wordt volgens mij in China gemaakt. Ik heb een Parkside compressor gekocht die behalve de kleur identiek is aan Gude.
Daarnaast zijn er nog wel maar van dit soort private label merken die qua bouw gelijk zijn.
Voor een doe het zelver die zo'n machine af en toe nodig hebben is de prijs/kwaliteitverhouding perfect. Ben je profi of een bijna professionele DHZ-er besteed dan iets meer en ga voor een profi A-merk als Makita etc.

ke
door keesbakels - Sep 6, 2023 om 13:50
54 Antwoorden / 20 Vragen

Allen bedankt voor de reacties, al was geen enkele bruikbaar. Inmiddels is de goedkoopste versie van de Lidl website verdwenen. Ik denk dat ze het zelf ook niet wisten. Verder ben ik al jaren, als klusser, een blije gebruiker van Parkside gereedschap. En ik heb al mijn vingers nog. Ik krijg wel eens de opmerking dat het geen professioneel gereedschap is. Dat komt dan mooi uit. Ik ben ook niet professioneel bezig. Een bestand van beide apparaten heb ik nog toegevoegd. Hoop dat het een beetje te lezen is.

Met vriendelijke groeten,

Kees

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 6, 2023 om 14:09
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Bij deze kom ik nog even terug op deze vraag: zoals ik al eerder aangaf hebben de genoemde artikelnummeres betrekking op twee soorten zaagbladen. Dus geen zaagmachines.