Me
door Melles Jun 3, 2024 om 17:56
Vrije tijd & tuin

Webshop vidaxl

Ik heb voor de eerste keer iets besteld bij vidaXl. Ik heb er spijt van dat ik niet eerst de reviews heb gelezen. Het zij zo. Maar wanneer je deze wel leest is er weinig positiefs te lezen. Ikzelf heb ook een slechte ervaring maar ik vraag mij af of dit gewoon zo kan doorgaan? Als jij een slechte ervaring hebt gehad bestel jij niet nog eens bij deze webshop maar er zijn meer mensen zoals ik. Geen reviews lezen en bestellen. En dan moet jij het net treffen. Ik vraag mij af of zulke webshops een waarschuwing of zoiets krijgen.

2878 10 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jun 3, 2024 om 18:04
11623 Antwoorden / 51 Vragen

Revieuws zijn uitgevonden om anderen te vertellen hoe een bedrijf/verkoper is. Als u het niet leest, tja, dan heeft u toch wat vergeten.

mamamama
door mamamama Jun 6, 2024 om 13:31
68 Antwoorden / 7 Vragen

Niet iedereen weet dat, vooral als het een eerst keer is dat je via internet iets koopt!! mensen zijn soms erg naief en van goeder trouw.

ju
door juliomariner - Jun 3, 2024 om 18:24
1352 Antwoorden / 2 Vragen

Tja dit is nou typisch HET voorbeeld van een dozenschuiver. Enorm assortiment, extreem goedkoop maar 0 service en discutabele kwaliteit van de producten.

Zolang mensen hier nog blijven kopen blijven dit soort bedrijven bestaan.
Slechte reviews op internet worden geneutraliseerd door de lage prijzen.  Seats en Sofa's bestaat ook al meer dan 25 jaar terwijl eigenlijk wel iedereen een persoon kent met een slechte ervarng met dit bedrijf.

Mabelle
door Mabelle Jun 3, 2024 om 18:46
507 Antwoorden / 1 Vragen

Maar als je naar de reviews kijkt van S&S op Trustpilot is het zo'n slechte shop nog niet  https://nl.trustpilot.com/review/seatsandsofas.nl
Mensen zijn nou eenmaal eerder geneigd een review te plaatsen als ze ontevreden zijn. Doe ik zelf ook.

ju
door juliomariner Jun 3, 2024 om 18:49
1352 Antwoorden / 2 Vragen

Dat klopt. Daarom kijk ik altijd waarom een shop een negatieve review krijgt om zo de notoire zeikers eruit te filteren.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 3, 2024 om 18:30
7256 Antwoorden / 3 Vragen

Bij de reviews van Trustpilot reageert vidaxl.

https://nl.trustpilot.com/review/vidaxl.nl

tj
door tjits Jun 6, 2024 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Thnx!

Mabelle
door Mabelle - Jun 3, 2024 om 18:48
507 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn ook mensen die wel tevreden zijn over VidaXL, enkelen daarvan ken ik persoonlijk.

Wat is die slechte ervaring van jou dan?

ju
door juliomariner Jun 3, 2024 om 18:51
1352 Antwoorden / 2 Vragen

Zeker voor dit soort shops geldt kwaliteitnaar geld. lAls je daar van bewust bent en niet de allerbeste kwaliteit verwacht kun je daar prima kopen.

Mabelle
door Mabelle Jun 3, 2024 om 18:54
507 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt wat je schrijft. Voor weinig geld, moet je niet veel verwachten. Daar kan het dus mis mee gaan, de verwachting.

Me
door Melles Jun 3, 2024 om 19:08
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb het niet eens over kwaliteit. Totaal geen communicatie wanneer artikel wordt bezorgd. Uiteindelijk wel bezorgd maar helaas te laat Wanneer pakket weer opgehaald moet worden thuis blijven van 8.00 tot 17.00 uur en niemand verschijnt om het op te halen. En de communicatie rond dit allemaal is ronduit slecht.

ju
door juliomariner Jun 3, 2024 om 19:22
1352 Antwoorden / 2 Vragen

Ook communicatie maakt deel uit van de prijs.

pi
door piet limburg Jun 5, 2024 om 17:37
232 Antwoorden / 15 Vragen

Bureautje besteld.
Alles keurig,netjes en op tijd geleverd.

sira
door sira - Jun 3, 2024 om 19:37
2426 Antwoorden / 24 Vragen

Toevallig heb ik vorige maand een ligbed voor in de tuin bij VidaXL gekocht. Wel betaald met CreditCard.

Ik ben tevreden. Had hem de volgende dag al in huis, moest hem zelf in elkaar zetten, geen schroefjes, moertjes of boutjes tekort en het bed is van prima kwaliteit.

Ik had dat bed op internet gezien en ben eerst bij andere winkels gaan zoeken. Ik kwam er achter dat er verscheidene winkels zijn die spullen van VidaXL verkopen (ook onder de naam VidaXL), als ik mij goed kan herinneren waren dat o.a. Praxis, Leen Bakker en nog een paar, maar wel duurder dan VidaXL.

Mabelle
door Mabelle Jun 3, 2024 om 20:34
507 Antwoorden / 1 Vragen

En heb jij ook geen bericht gekregen wanneer geleverd ging worden? Dat is nl de klacht van TS. Ik heb van degenen die ik ken, die klacht trouwens niet gehoord. Je vergeet de grootste te noemen, nl. Bol.;-))

sira
door sira Jun 3, 2024 om 21:01
2426 Antwoorden / 24 Vragen

Dat klopt, Bol verkoopt het ook.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen van de aankoop, maar wel een mail van de vervoerder met tijdstip van bezorging.

ne
door neodutchio - Jun 3, 2024 om 19:56
5192 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, een webshop zal niet gewaarschuwd worden bij negatieve revieuws. Wie zou die waarschuwing ook moeten geven? Het is de klant die zijn/haar ervaring kan delen waar anderen weer hun voordeel mee kunnen doen. Maar als die anderen niet eerst kijken is het water naar de zee dragen.
Kijkshop, V&D, BCC, Duthler, enz. Allemaal winkelketens die failliet zijn gegaan. Huilende klanten voor de deur, wat het waren zo fijne winkels. En maar wel bestellen bij vage dropshippers, dozenschuivers, doorverkoopsites en ander soort bedrijven waarvan al jarenlang bekend is dat de kans op problemen groot is.
Eerst kijken, dan pas doen.

Me
door Melles Jun 3, 2024 om 20:11
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dank je. Op zo'n antwoord zat ik eigenlijk te wachten. Niet wie wel wat besteld heeft dat wel goed was, prijs/kwaliteit verhouding enz. Ik geef zelf ook toe dat ik er spijt van heb dat ik de reviews niet eerst heb gelezen en heb wat dat betreft ook van geleerd. En zal hoe aantrekkelijk de prijs ook is, hier ook niets meer bestellen. Dus toch ergens goed voor geweest.

fe
door fera - Jun 5, 2024 om 15:25
23 Antwoorden / 5 Vragen

Had al slechte ervaring met VidaXL. Ooit iets gekocht wat niet goed functioneerde. Pas na heel veel ellende en dreigen met incasso eindelijk geld terug gekregen.
Verzendkosten bleven zeer onterecht wel voor eigen rekening. Maar dat uiteindelijk maar als verlies genomen. Nooit meer VidaXL
Wilde later een zandbak kopen die bij de Praxis te koop stond. Maar de verkoper vertelde mij dat het via VidaXL geleverd zou worden en zelfs hij raadde het mij af om daar iets te kopen. Geen kwaliteit, geen garantie. Maar dat wist ik al dus geen bestelling gedaan

il
door iljaha - Jun 5, 2024 om 17:10
181 Antwoorden / 3 Vragen

Nou moet ik toch echt zeggen dat ik 2 jaar geleden super-service heb ontvangen van VidaXL. Een buis van een zonneschermconstructie had een kras. Ik mocht kiezen tussen een geheel nieuwe constructie (dan had ik de oude weer uit elkaar moeten halen) of een gedeelte van het geld terug. Ik heb het laatste gekozen. Netjes en snel geholpen.

Misschien de toon die ik bezigde, misschien had de medewerker/ster een goede bui. Maar een klacht hoor je niet van mij.

stefvn
door stefvn - Jun 7, 2024 om 14:02
5 Antwoorden / Vragen

Helaas ook verschrikkelijke ervaringen met vidaXL. Die laten je zelfs vallen als klant voor 1 euro.....

na
door nammko - Jun 7, 2024 om 22:38
30 Antwoorden / 3 Vragen

Ikzelf heb ook goede ervaring met VidaXL. Had een TV-muurbeugel gekocht, maar bleek niet te passen. Ik kreeg mijn geld teruggestort en hoefde de muurbeugel niet terug te sturen. Heb 'm toen maar op Marktplaats voor een zacht prijsje verkocht. Iedereen happy!