at
door ataris Aug 15, 2005 om 13:37
Vrije tijd & tuin

Wie heeft ervaring met de 'weedsweeper' (kinzo)

Heeft iemand ervaring met de weedsweeper ? Dit is een apparaat dat met behulp van een roterende staalborstel onkruid tussen terrastegels en stenen uitborstelt. Aangezien zo'n apparaat mij wel handig lijkt ben ik voornemens er één te kopen. Echter, op internet zie ik er verscheidene aangeboden tegen veel lagere dan de aanschafprijs en dat maakt mij wat achterdochtig over het functioneren van het apparaat.

Vast bedankt,

Wim

20774 36 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een liefhebber bent van een schuur met een opslag aan nooit meer gebruikte apparaten, dan raadt ik je zeker aan om een Weedsweeper te kopen, komt daar zeker terecht.

Tip: Wacht even tot koninginnedag 2006, hoog aanbod Weedsweepers voor een paar euro's.

Bassie (zo dom ook weer niet)

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

En zie je Bassie gaan dan komt Adriaan eraan......

Echter, dit was niet de vraag. Ik heb al een schuur vol apparaten maar die worden van tijd toch wel gebruikt. De vraag was of iemand ervaring had met dit apparaat. Bassie dus ook niet ?????

Willempieeeee

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb van horen zeggen dat het apparaat prima werkt,maar dat de borstels vrij snel slijten.

Harry

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Harry,

Hartelijk dank voor je reactie. Hier kan ik tenminste wat mee.....

Wim

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb deze ongeveer een maand geleden gekocht bij de Gamma. Voor een pittige prijs vond ik, maar ik had geen zin om op de knietjes te gaan, bovendien is dat voor mij fysiek moeilijk. Ik zag dan ook veel kaalhoofdige collega's dat ding kopen. Als broodjes van de bakker. Na een uur zwoegen wist ik eindelijk ongeveer hoe je dat ding het beste in je hand kon houden en door de groeven van mijn straatsteentjes kon gaan. Een terrasje van 5x4 met straatsteentjes. Heeft me 2 schijven gekost en ook die dikkere met staalborstel heb ik er maar aan gewaagd. Het terras was schoon, maar of ik het nou echt geweldig vind. Nee, want je bent toch voor zo'n terrasje uren in de weer. Heb ook een terras met grotere tegels geprobeerd, maar als er grote kieren in zitten kan je dat net zo goed met de hand doen. Ook heb ik op een klein stukje geprobeerd om de straatsteentjes schoon te poetsen met de staalborstel. Daar is dat apparaat natuurlijk niet geschikt voor. Inderdaad begin er niet aan, het wordt er lelijker op. Kortom, het is een aardig apparaat, maar hij zal vermoedelijk bij de voorraad weinig gebruikte toestellen in de schuur belanden. Dit apparaat moet eigenlijk "doorontwikkeld" worden naar betere kwaliteit, want het idee is natuurlijk fantastisch.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

voor de gebruikers van deze site dit Weed Sweeperis voor gras en niet voor het oogsten van wiet!! fred

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vrouw en ik hebben bij de plaatselijke tuinwinkel gekeken naar de Weedsweeper.

En daar bleef het ook bij.

Want naast het apparaat hingen de reserve borsteltjes die je er voor moet gebruiken.

Deze kosten +/- € 5.00

De prijs van de Weedsweeper was +/- € 65.00.

Ik heb alleen de borsteltjes gekocht en gebruik deze op mijn boormachine.

Natuurlijk moet je dan nog wel bukken maar ik had in 5 minuten € 60.00 verdient.

Dat kan ik bij geen enkele baas verdienen in die tijd.

Misschien een idee?

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

In tegenstelling tot de vorige schrijvers:onze ervaring met de weedsweeper is juist heel goed!!Wij hebben een grote tuin met veel tegels en klinkers en wij vinden het een geweldig apparaat!Nou hebben we alleen de staalborstel gebruikt,dus niet de lichtere borstels,omdat er nogal veel en hoog onkuid tussen de stenen zat.De borstel is na een paar keer gebruikt te zijn nog niet versleten.Bovendien kan een kind volgens mij de was doen,een bijzondere handigheid is helemaal niet nodig.Voor sommige mensen is het misschien wel een tikje zwaar,je moet hem stevig vasthouden en hij geeft ook aardig wat geluid.

groeten,Ine

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vooral op Zaterdagmorgen als de buren willen uitslapen.Fred

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee hoor,wij sweepen uitsluitend `s avonds  om een uur of 12!:)

Ine

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn antwoord is eigenlijk heel simpel:

De weedsweeper "maait" onkruid en verwijdert deze dus niet. De wortel blijft immers gewoon zitten en het onkruid blijft doorgroeien. Een betere manier van onkruid verwijderen is mijns inziens het onkruid er toch uittrekken (met wortel en al) of als je voor de gemakkelijke manier kiest: overgieten met kokend water. Hierdoor gaat de wortel immers ook kapot zodat je voor langere tijd verlost bent van het onkruid.

Mijns inziens is de weedsweeper HANDEL!!!!!!

Met vriendelijke groet,

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou ine ,in een waterbed nee toch?! fred

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lachen met jou Fred!

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ikheb de originele weedsweeper gekocht voor mijn moeder, en ik heb hem aan meerdere mensen uitgeleend die allemaal zeer enthousiast zijn. Mijn moeder, 72 jaar, is dolgelukkig met het apparaat. Ik heb hem zelf ook gebruikt en het is ideaal.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ding gekocht. Goud! Onkruid verdwijnt als sneeuw voor de zon. Perfect. Met de staalborstel zowel tussen de stenen als er op.

Na 15 minuten: klets!! Borstel muurvast in huis. Nu terug voor garantie.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben hem deze zomer 2x gebruikt en zijn heel blij ermee. Vooral mijn man, die helemaal niet van onkruid wieden houdt, is helemaal verkocht. Inderdaad komt het onkruid snel(ler) terug omdat de wortels niet helemaal verwijderd worden, maar het scheelt zo veel tijd dat wij dàt minder erg vinden.

Succes, want de meningen verschillen enorm!

Anne

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Wim,

Omdat ik geen chemische onkruidbestrijdingsmiddelen wil gebruiken heb ik een simpel apparaat gekocht dat bestaat uit een bus met een brandgas met daaraan een steel waaruit een vlam komt. Het werkt prima: je hoeft niet te bukken, er zit een piezo-onsteking op (drukknop), maakt vrijwel geen geluid, geen snoer achter je aan en mileuvriendelijk. Als het onkruid verschroeit is komt het ook niet snel terug.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben een weedsweeper hij werkt goed maar maakt veel lawaai.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt me dat dit apparaat niet goed funcioneert voor hetgeen waarvoor het bedoeld is.

Waarom koop je geen hogedruk-reiniger.

Deze zijn echt niet meer zo duur.

Succes gegarandeerd.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt me dat dit apparaat niet goed funcioneert voor hetgeen waarvoor het bedoeld is.

Waarom koop je geen hogedruk-reiniger.

Deze zijn echt niet meer zo duur.

Succes gegarandeerd.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb op het punt gestaan om zo'n ding te kopen... Maar toch niet gedaan; wel een soort "staalborstel aan een stok" gekocht voor 8 euro. Werkt perfect, geen lawaai, niet bukken, slijtage valt reuze mee.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Nou, vsr je antwoord is niet alleen heel simpel maar ook nog erg duidelijk. Natuurlijk blijven de wortels zitten en staat het er over een paar weken weer. Er is maar één goede manier en dat is chemische bestrijding,dat word wel moeilijker want dit is belastend voor het milleu.

       Je antwoord was overduidelijk.                       " TREE "

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Newobroco,

Inderdaad is zo`n brander ook erg prettig,wij gebruikten er ook één voordat we de weedsweeper hadden(toen hadden we ook nog een kleinere tuin).Het nadeel is dat de vlam nogal windgevoelig is en als je veel onkruid hebt is je busje brandstof dan wel heel snel leeg.Het ligt er dus ook aan hoeveel tegels e.d. je in je tuin hebt.Een weedsweeper is vooral heel erg fijn als je veel voegen te wieden hebt.Valt dat mee,dan zijn de door anderen genoemde alternatieven ook prima denk ik.

Ine

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Anne,

Jij, maar ook alle anderen, hartelijk dank voor alle reacties. Volgens mij is de stemming ongeveer fifty-fity. Gezien de positieve reacties denk ik dat ik het apparaat toch maar ga aanschaffen. Dat het onkruid weer terugkomt is mij bekend. In de gemeente waar ik woon worden de straten namelijk ook op een soortgelijke wijze met een heel grote staalborstel 'schoongesweept'. Inderdaad staat het onkruid er dan na een weekje weer heel welvarend bij !!!! In deze goede stad is echter de meerderheid van de raad tegen het gebruik van de gifspuit.

De reactie over het gebruik van de staalborstel in combinatie met de elektrische boormachine had ik zelf ook al overwogen.

De suggestie om een hogedrukspuit te gebruiken is ook aardig. Ik heb zo'n ding al jaren, maar als ik het terras met de standaard meegeleverde lans ga afspuiten dan komt de modder van tussen de stenen en tegels ergens achter in mijn nek terecht. Heb wel geprobeerd om er een terrasreiniger bij te kopen maar kan er geen vinden met de goede aansluiting op de spuitslang.(Ik heb een McCullough hogedrukreiniger, ooit bij Aldi gekocht)

Tenslotte, allemaal nogmaals bedank voor de reacties.

Wim

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hij bevalt mij prima, zeker als je de staalborstel gebruikt. Met de kunststofborsteltjes wordt het onkruid alleen platgeslagen.

Tegen de herrie kun je oordopjes gebruiken.

Leo

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een Weed Sweeper gekocht en werkt goed,

1 nadeel hij haalt het onkruid niet weg maar wel het mos, ik gebruik de dunne nylon borstel want de staal of de dikke nylon borstels zijn te dik om tussen de tegels bij ons te komen.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wim, wij hebben enige tijd geleden er ook een aangeschaft en zijn er tevreden over, er is wel eè`n ding je moet het bij droog weer doen en recht over de naad van tegels of steen, ik heb het met zowel de fiber als de koperborstel gedaan en nog steeds geen grote slijtage, als je het regelmatig doet kost het ook veel minder tijd, als je rugklachten hebt is schrappen met de hand echt geen optie

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

de weed sweeper werkt prima. De staalborstels gaan vrij lang mee en zijn ook los te koop als een standaard staal borstel.

De steel moet zo kort mogelijk worden ingesteld zodat de sweeper horizontaal komt te staan anders sleept de achterkant over de tegels.

Het beste resultaat wordt bereikt met lange tegelnaden dus kleine versprongen voegen gaan wat moeilijker.

Wij gebruiken hem nu reeds vele maanden met een prima resultaat.

Jdietrich@zonnet.nl

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er inderdaad ervaring mee. Het is een prima produkt als je niet kunt bukken, zoals ik. Je moet er zorg voor dragen, dat het onkruid tussen de stenen drrog is, ander lopen je borstels vol met klei.

Veel plezier ermee.

Klaas

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb de weedsweeper aangeschaft, en vind het een fantastisch apparaat.  Waar ik vorig jaar nog enkele avonden over deed, deed ik met de weedsweeper in ca. drie kwartier.  bovendien had ik geen pijnlijke knieen en rug. Het staalborsteltje vond ik het beste werken, deze slijt bijna niet.  Maar voor een paar euro heb je een nieuw borsteltje. Die paar euro heb ik er graag voor over in plaats van enkele avonden op m'n knieen over de stenen te kruipen. Uiteraard heb je ook de kosten van het aanschaffen van de weedsweeper, maar dit is eenmalig

 Koos

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is toch mooi!! fred

ve
door verwijderd - Aug 18, 2005 om 02:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fred, jij bent wel heel erg lang op vakantie geweest.......

ve
door verwijderd - Aug 19, 2005 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op braderieen kun je heel simpel een steel met daaraan een klein stalenborsteltje dat precies in de voeg past, het leek te weken. Prijs 10 euro.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kort en goed.

Principe = vrij aardig

Werking = vrij goed

Kwaliteit en duurzaamheid = zeer slecht

Service Kinzo = zeer slecht.

Dit verdient enige uitleg.

De weedsweeper werkt op zich prima maar kan absoluut niet tegen iets hoger en steviger  onkruid (hoger dan 5 cm) tussen grindtegels. De as waar de borstel op zit wordt aangedreven door een wormas en de lagers van de as zitten gewoon in plastic verankerd. Bij belasting zoals hierboven beschreven smelten de lagers gewoon door het plastic heen en kun je weer een apparaat op de hoop goien. Ditzelfde overkwam mijn buurman.

Ik heb tot 2 maal Kinzo hierover gemaild maar hier heeft men niet eens het fatsoen om een reactie te geven.

Ik zal dit product (en misschien wel elk ander product van kinzo) nooit aan iemand aanraden.

Zijn er andere mensen met dezefde ervaring?

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

U krijgt ook een weedsweeper van het merk kinzo cadeau als u een abonnement neemt op de panorama.Zie deze site www.zester.nl of www.panorama.nl.

groeten Pascal

ve
door verwijderd - May 17, 2012 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

2007, Inderdaad een machine die waardeloos is (zonder waarde). Ik dacht laat ik hem eens gebruiken, ben ongeveer 45 minuten bezig hielt de sweeper er mee op, naar de winkel terug geweest, zij zouden een andere bestellen. 6 weken later had Kinzo nog niet gereageerd op het opgestuurde apparaat volgens de winkelier, heb toen wel een nieuwe ontvangen van de winkelier. Nu 2012 kwam ik het apparaat tegen en dacht zal het maar weer eens proberen, zelfde verhaal, hoop geratel. Heb de sweeper uit elkaar gehaald, wat bleek, het draaiende gedeelte (metalen as) werd geborcht door een plastiek ring of dop (niet meer te herkennen) helemaal weggesmolten.
Laat u dus niet (meer) beet nemen door Kinzo (of bestaat dit bedrijf niet meer?).