Es
door Esmeral Apr 8, 2022 om 18:21
Vrije tijd & tuin

Zijn er meer klachten over Terrama terrasoverkappingen

Zijn er meer mensen die besodemieterd  zijn door Terrama terras overkappingen
?

7259 9 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 8, 2022 om 18:31
7180 Antwoorden / 3 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 8, 2022 om 18:39
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Hier is al eens aan de orde gesteld dat trustpilot teferenties soms te positief blijken of anders gezegd, niet altijd betrouwbaar. https://www.bnnvara.nl/kassa/discussie-trustpilot-wel-te-vertrouwen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 8, 2022 om 18:34
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Op het internet is hier niets over te vinden. Wat is exact uw klacht? Indien u dat nader aangeeft kunnen wij als (vrijwillige) vraagbeantwoorders u mogelijk een advies geven.

Als er sprake is van een wanprestatie zie dan https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dit te benutten voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  Is er echt sprake van 'besodemieteren' kan dat ook als strafrechtelijk worden aangepakt en dan is een aangifte noodzakelijk. Let wel op dat u  deze betiteling over ongeveer de gehele wereld zichtbaar is en indien niet bewijsbaar dat als smaad/laster op een openbaar medium kan worden opgevat.

Zie ook: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 – 8020:    € 0,10 per minuut (met een maximum van € 12,50). Daarnaast betaalt u een starttarief van 4,5 cent en de normale belkosten. Zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl  en kunt u ook nagaan of deze leverancier is aangesloten bij een geschillencommissie.

Correctie/aanvulling: ik zie dat @SJOPPY inmiddels wel een verwijzing vond naar ervaringen die naar mijn mening in meerderheid negatief zijn. Dus.... !

sjjoppy
door sjjoppy Apr 8, 2022 om 18:46
7180 Antwoorden / 3 Vragen

Heb Trustpilot verwijderd.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 8, 2022 om 18:50
16828 Antwoorden / 202 Vragen

:-)

HH
door HHoeven - Jun 25, 2022 om 19:55
1 Antwoorden / Vragen

Bij Terrama terrasoverkapping besteld. 5,5 K betaald, de helft, na afspraak datum verplaatst. Op betreffende datum geen Terrama. Volgens mail geen personeel en materiaal.
In gebreke gesteld. Ze hebben nog een kans anders naar de rechter. Zijn er meerdere die dit hebben ondernomen of beslag laten leggen?
Graag advies, hvdhoeven@zeelandnet.nl.

ne
door neodutchio Jun 25, 2022 om 20:36
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Mijn advies zou zijn om gewoon met Terrama in gesprek te gaan. Gezien de huidige tijd met een zwaar personeelstekort en een zwaar gebrek aan materialen is uitstel echt niet iets geks. Wat geeft Terrama aan wat ze nu verwachten als datum?

U blaast nu erg hoog van de toren. Direct al beginnen met een ultimatum, rechter en beslaglegging is verre van fatsoenlijk.

justmeagain
door justmeagain Jun 25, 2022 om 22:49
623 Antwoorden / 8 Vragen

Niet zo slim om uw mailadres hier openbaar te plaatsen. Vraag de redactie om dat weg te halen.

Ja
door JannyBoe Jun 26, 2022 om 07:57
512 Antwoorden / Vragen

Zonder de voorgeschiedenis is de mening 'U blaast nu erg hoog van de toren. Direct al beginnen met een ultimatum, rechter en beslaglegging is verre van fatsoenlijk.' niet gerechtvaardigd natuurlijk.
Dat hangt ervan af. Gaat het om een paar weken? Maar misschien gaat wel om vele, vele maanden met veel beloftes die niet nagekomen worden?
We weten het niet hè? Zonder die info valt er niets te oordelen.

ne
door neodutchio Jun 26, 2022 om 08:49
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik lees nergens dat er contact is geweest, en ik lees ook niet dat er vele beloftes gedaan zijn. Dan hou ik mij aan wat er staat.

va
door vanlotjegetikt - Jun 26, 2022 om 09:30
809 Antwoorden / Vragen

Zet uw ongenoegen eens op FB. Misschien zijn er mensen die uw mening delen.

Wi
door WimTheo - Jul 31, 2022 om 12:04
1 Antwoorden / Vragen

We hebben een hele slechte ervaring met Terrama. Bij hen een serre besteld en de helft aanbetaald. ze zouden de serre ook plaatsen. Eind november 2021 zou de serre geplaatst worden. Kon niet doorgaan, aldus de eigenaar van Terrama vanwege interne problemen in het bedrijf. Daarna zou het begin januari 2022 gemonteerd worden. Er werd echter geen contact met ons opgenomen. Telefonisch was het bedrijf niet bereikbaar. Ook op mailtjes kregen we meestal geen reactie. Uiteindelijk toch weer een nieuwe datum voor montage ingepland: 2 en 3 februari 2022. Dit stond zelfs zwart op wit op papier. Wij zaten er klaar voor. Helaas geen Terrama dat verscheen. Ook kregen we geen enkel bericht waarom ze niet verschenen. Rechtsbijstand ingeschakeld, nog een laatste kans gegeven tot montage. Dit zou zou 7 en 8 april 2022 gebeuren. Er zou een ploeg van 4 man komen. Op de ochtend van de montage kreeg onze juriste de mededeling dat Terrama niet kon komen, omdat een medewerker zich ziek zou hebben gemeld. Daarop hebben wij voorgesteld zelf voor vervanging te zorgen van deze zieke medewerker. Daarop is nooit een reactie gekomen.
Onze conclusie: we zijn opgelicht! Dit bedrijf moet zo spoedig mogelijk gestopt met dit soort praktijken.
N.B. Inmiddels heeft de eigenaar van Terrama al wel weer een nieuw bedrijf opgericht: Schuifmaximaal. Ga dus ook niet in zee met dit bedrijf, want de kans dat je ook daar opgelicht wordt is zeer aannemelijk.

hutch
door hutch - Jul 31, 2022 om 16:44
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Openbare Kvk-gegevens:

Laat iedereen nu ook voor zijn andere 'bedrijfje' (schuifmaximaal.nl) gewaarschuwd zijn.

Je
door Jella92 - Feb 21, 2023 om 20:51
1 Antwoorden / Vragen

5 januari 2022 akkoord gegaan met offerte , helft aanbetaling gedaan van 4.654 euro en bleven afspraken verzetten en nu krijg ik zelfs geen gehoor meer aan telefoon of reactie op mail.

hutch
door hutch Feb 22, 2023 om 17:37
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Beste Jella92,

Dit is de verkeerde volgorde. U had eerst (!) moeten googelen met de bedrijfsnaam of andere zoekwoorden aangaande dit malafide 'bedrijfje'...... Dan was u (ook) op deze site terechtgekomen. Dat had u een hoop ergernis bespaard.

Succes / sterkte verder. Dit is i.i.g. een leer voor de volgende keer.

Sjaak Matze
door Sjaak Matze - Mar 16, 2023 om 21:55
1 Antwoorden / Vragen

We hebben een hele slechte ervaring met Terrama.
Bedrijfslocatie Handelsweg 37, 6163 AJ Geleen is inmiddels verlaten. Telefoon is afgesloten. Op mail wordt niet meer gereageerd. Mobiel neemt men niet op.
[edit naam, redactie] hanteert de volghende tactiek:

Er wordt offerte uitgebracht, men komt inmeten, afspraak voor montage wordt gemaakt.

Men incasseert de aanbetaling, de afspraak wordt een aantal malen verzet (na heel veel andringen) en daarna wordt het heel erg stil.

Geen veranda en de aanbetaling wordt niet terug betaald.

Incasso bureau ingeschakeld, Dave betaald gewoon niet.

Bij de politie aangifte gedaan van oplichting