limbo1
door limbo1 Sep 7, 2007 om 19:33
Winkels & webshops

3 halen 2 betalen/1+1 gratis/ 2e halve prijs.....????

Heb vandaag boodschappen gedaan bij  C100 en kocht een pak vaatwastabletten die in de aktie waren (1+1 gratis).

Nou heb ik altijd gedacht dat "bulk"-akties niet mogen omdat ik ooit heb gehoord dat daarom in folders e.d. overal bv een liter- of kiloprijs bij vermeld staat. Zo kan bv. een kilo kipfilet in de reclame zijn maar geldt dezelfde aktieprijs ook voor een ponds-verpakking.

Hiervan uitgaande kocht ik dus maar 1 pak (heb er niet zoveel nodig) in de veronderstelling dat ik deze dus voor de helft van de prijs zou krijgen. Mooi niet dus... De enige keuze was 1 pak voor de volle mep of 2 pakken voor deze zelfde prijs. Tja, wat doe je dan? Toch maar 2 pakken mee.

Op deze manier zijn kleine huishoudens vaak "verplicht" om hun huishoudbudget van een week te overschrijden omdat ze alleen op die manier gebruik kunnen maken van reclames........

Wie kan me nu eens uitleggen hoe dit zit en waar je als consument nou recht op hebt?

Alvast bedankt. Gr. Alex

19227 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat maakt het uit dat je het budget van deze week overschrijdt? Je hebt dan volgende week toch geld over, kwestie van investeren.

Uiteindelijk ga je er dan toch op vooruit.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er zelf nog nooit van gehoord dat de winkelier dan verplicht is om 1 pak dan voor de halve prijs is.

Ik had er wel last van als cassiere dat mensen dachten als er 2 puddingjes aan elkaar zaten ze er ook best 1 konden kopen(en dus 1 afscheurde). Net zoiets als 10 sigaretten in een doosje en je wilt maar 3 sigaretten hebben.......

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het huishoudbudget niet zo groot is dan kan je beter, buiten de acties om, een flesje afwasmiddel kopen.
Ben je dan niet nog voordeliger uit dan een afwasmachine te laten draaien?

Punky

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alex,

Volgens mij wordt het budget niet overschreden. Het is toch één plus één gratis? Je betaald dan toch één artikel? En volgens mij krijg je wel één pak met 50% korting. Op de folder staat immers citaat;"U krijgt 50% korting op de totaalprijs. De korting wordt procentueel aan de kassa verrekend. "einde citaat. Ik kreeg van de week gewoon de korting bij de C1000. En niet omdat ik gematst ben maar omdat het matsweken zijn.

Vr.gr. Poltol

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oké Poltol,

Dit heb ik de desbetreffende medewerkster ook uit proberen te leggen ( 50 procent korting op de totaalprijs) maar dit was volgens haar alleen geldig voor 2 stuks. Vreemd....

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is de aanbieding;

-------*** Vaatwastabletten
diverse soorten

2 pakken naar keuze*
*U krijgt 50% korting op de totaalprijs (*=bij 2 pakken dus). De korting wordt procentueel aan de kassa verrekend.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grappig zeg Punky,

Ik denk dat je een beetje het moraal van het verhaal mist. Het gaat mij vooral om de manier van reclame maken en niet zo zeer over de vaatwastabletten.. Als onderschrift van de reclame staat duidelijk te lezen dat je 50 procenrtkorting krijgt op de totaalprijs. In mijn geval was de totaalprijs de prijs van 1 pak!

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is de aanbieding;

-------*** Vaatwastabletten
diverse soorten

2 pakken naar keuze*
*U krijgt 50% korting op de totaalprijs (*=bij 2 pakken dus). De korting wordt procentueel aan de kassa verrekend.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zal het even anders proberen uit te leggen. Mij gaat het hier niet expliciet om déze actie van bv. de vaatwastabletten maar over de manier van reclame maken in het algemeen.

Als een kilo appels €1,- kosten in een actie en je koopt een halve kilo dan gaat iedereen ervan uit dat je die halve kilo voor 50 cent krijgt, toch....?

Wat is het verschil met hetgeen ik eerder uit probeerde te leggen. Waarom staat er een kilo- of literprijs vermeld als die genegeerd wordt als je niet het aantal kilo's, liters of stuks koopt die de winkelier wil dat je koopt?

Je kan ook iets per pallet gaan aanbieden........

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Snap ik maar we hebben het hier niet over verpakkingen openen. Ik koop gewoon een product zoals het in de winkel verpakt staat.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stacy,

Je voegt zelf wel iets toe aan de aktie!

(*=bij 2 pakken dus). Dit staat er dus NIET bij.

De aktie is:

SUN VAATWASTABLETTEN diverse soorten.

2 pakken naar keuze*

BIJVOORBEELD: pak 26 stuks all in 1 extra power en pak 26 stuks magic shine. Geen 12,38 maar 6,19.

Maar dan komt in kleine letters;

*U krijgt 50 procent korting op de totaalprijs. De korting wordt procentueel aan de kassa verrekend

Nogmaals; míjn totaalprijs was de prijs van 1 pak

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het verschilt per actie, dus altijd goed lezen,

hier was het 1 + 1 gratis voor de vaatwastablet,

(zijn de appels per kilo dan is een halve kilo E 0,50 tenzij ze allen per kilozak te krijgen zouden zijn)

Hier is vaak actie kattenvoer bv 10 blikken voor E 5,00/ 0,50 per stuk (staat er dan bij) , neem ik er maar 5 dan betaal ik ook maar E 2,50.

Bij de vaatwastabletten staat dat er 50% korting wordt verrekend per 2, dus geen korting per stuk.

Veelal als er kilo/liter of stuks prijzen bij vermeld staan kun je wel minder nemen (als artikel zo leverbaar is).

Dit zijn andere aanbiedingen dan de 1+1 gratis aanbiedingen.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zal trouwens maar een einde maken aan de discussie en gewoon de boodschappen bij Jan Linders gaan doen want daar rekenen ze wel alles terug.

3 halen=2betalen is daar gewoon 33 procent korting per stuk. 1+1 gratis is 50 procent korting per stuk etc. etc. etc.

Zo hoort het ook!!

Toch bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om te reageren al worden we het niet allemaal eens.

Gr. Alex

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is de orginele;

-------*** Vaatwastabletten
diverse soorten

2 pakken naar keuze*
*U krijgt 50% korting op de totaalprijs .De korting wordt procentueel aan de kassa verrekend.

Wat ik er tussen toevoegde was ter verduidelijking, het sterretje staat er niet voor de sier ;-)

Betekend dat de 50% korting (alleen)geldt als je 2 pakken koopt, of 4 , zolang het maar in 2 tallen is, de totaalprijs per 2-50%korting

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag limbo1,

Maatschappelijk gezien praat je pas over een totaalprijs als er sprake is van een optelsom van 2 of meer artikelen. Het is dus jouw "eigenzinnige" interpretatie tegenover die van C1000. Als ik zo'n reclame lees dan is mij dat echt wel duidelijk en niet voor tweeërlei uitleg vatbaar.

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sun Vaatwastabletten
diverse soorten
*U krijgt 50% korting op de totaalprijs. De korting wordt procentueel aan de kassa verrekend.
2 pakken naar keuze*

Toevoegen
bijvoorbeeld: pak 26 stuks all in 1 extra power en pak 26 stuks magic shine

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een actie genaamd "1+1 gratis" doet toch de nietsvermoedende winkelende medemens toch wel vermoeden dat het hier om een actie gaat waarbij er 2 stuks betrokken zijn. 2 appels, 2 pakken vla, 2 pakken vaatwastabletten, zoiets.

Als het de bedoeling was van de C1000 om simpelweg 50% korting te geven op elke hoeveelheid, dan had de actie vast wel "50% korting" geheten. C1000 wilde kennelijk 50% korting geven, maar dan wel een dubbele hoeveelheid goederen omzetten. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?

Je hebt als consument recht op wat er beloofd wordt. Dat is 1 betalen, 1 gratis meenemen. Helderder kan het bijna niet.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2007 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ons bent zunnig drie halen twee betalen betekent niets meer of minder dat u voor 2 onzin producten de derde gratis mee krijgt. Punt.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nakomertje:

U verwart stuksartikelen met artikelen die per gewichtseenheid worden verkocht. Uw redenatie gaat inderdaad op voor kipfilet, gehakt of een krop andijvie, artikelen die doorgaans per gewicht worden verkocht, maar deze gaat niet op bij stuksartikelen zoals een pot pindakaas, een fles cola of een pas wasmiddel.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Sep 20, 2007 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze week gaat C1000 wél in de fout. Actie: Boer'n vla of -yoghurt: 1+1 gratis. 2 emmertjes vla, €1.79 per stuk, samen €2.07. Cassière vraagt na bij bedrijfsleider, nee hoor sorry meneer, het is echt €2.07. Ik heb verder maar geen stampei gemaakt, maar vind het wel bedenkelijk. Andere keer als ik daardoor geen trek meer heb in vla laat ik het op de kassa staan.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2007 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S. het waren 2 identieke emmertjes, beide €1.79. Niks 50% korting of 1+1 gratis dus.

De Zuivelhoeve Boer'n vla of yoghurt
diverse soorten
*U krijgt 50% korting op de totaalprijs. De korting wordt procentueel aan de kassa verrekend.
Bijvoorbeeld; 2 emmers Boer'n yoghurt aardbei à 800 gram

kilo 2.59

ve
door verwijderd - Sep 20, 2007 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

beide €1.79 ??

Bij de de aanbieding staat dat hij 2,07 per stuk/à 800 gram zou zijn.

Had je niet de verkeerde te pakken ? (minder gram verpakking ?)

Of hadden ze de prijs speciaal voor deze aanbieding van 1,79 verhoogd naar 2,07 ? ;-)

ve
door verwijderd - Sep 20, 2007 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze waren identiek, dus beide €1.79. Dat had ik vooraf ook gecontroleerd op het scanapparaat en de kassa gaf dat ook aan. De prijs van de verschillende soorten is verschillend, dus vandaar dat er bij staat dat je 50% korting krijgt. Die €2.07 is als voorbeeld genoemd van 2 emmertjes yoghurt met aardbeien, de vanillevla is €1.79. Men heeft blijkbaar de eigen advertentie met genoemd voorbeeld als vaste actie-prijs in de kassa geprogrammeerd. Zelfs als je ze op hun eigen fout wijst blijven ze voet bij stuk houden.

Rare fratsen van C1000.

Okee, het gaat om een verschil van €0.28 dus ik ga vannacht toch maar niet liggen woelen over dit onderwerp. Maar als je dat maal zoveel-tig-duizend doet worden we met z'n allen wel genaaid en zoals je van me weet wil ik dan ook zoenen.