iammaria
door iammaria Mar 11, 2022 om 23:25
Winkels & webshops

Absurd hoge Kosten retour zending

Ik heb per ongeluk de verkeerde kleur hockey (poef) besteld bij Sissy boy.

Nu moet ik €250 voor de retourzending betalen, zelfs als ik het zelf terugbreng.
Ze beroepen zich op hun regels, die ik niet heb gelezen.
De kosten zijn absurd hoog en staan niet in verhouding tot de prijs van de poef. Mag een bedrijf zulke hoge kosten in rekening brengen?

2604 10 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Mar 11, 2022 om 23:51
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind het een fikse prijs, zeker voor een hocker. Het staat wel duidelijk vermeld als je verder kijkt onder 'ruilen-retourneren', maar op de homepage staat 'gratis retourneren', daar had dan een * voor moeten staan, zodat de koper weet dat er uitzonderingen zijn.

Leg daarom je vraag voor aan https://www.consuwijzer.nl

A
nders de hocker toch maar houden of verkopen op Marktplaats.

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2022 om 00:02
11569 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft dus (schrijft uzelf) NIET de regels gelezen. Dus zal het een en ander van de voorwaarden afhangen. Wat is de prijs van de poef die u besteld heeft en betaald heeft? Is het speciaal besteld op kleur of model of op maat?

Donuts
door Donuts Mar 12, 2022 om 00:33
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Prijs en kleur doen hebben met retourkosten niets te maken. Dat kun je zien door even de moeite te nemen op betreffende site te kijken voordat je antwoord geeft.

tenormin
door tenormin - Mar 12, 2022 om 00:52
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Heb geen idee wat een hockey poef is. Wat men stelt: zal een hocker zijn. Maar het algemene advies is toch: vooraf lezen en dan pas bestellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 12, 2022 om 10:29
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, toch maar even zoeken op het i-net met  zoeknaam  'hockey poef' en 'Eureka!'. (Dus een poef en geen hocker). Dit met een knipoog naar een bekend gezegde.

1paul
door 1paul - Mar 12, 2022 om 08:01
3173 Antwoorden / 0 Vragen

de werkelijke kosten mogen zij berekenen van het retourneren, als u deze zelf terugbrengtmogen zij dus geen extra kosten in rekening brengen!

https://www.charlotteslaw.nl/webwinkelrecht-welke-retourkosten-mag-ik-in-rekening-brengen/#:~:text=De%20consument%20heeft%20juist%20het,het%20terugsturen%20van%20het%20product.

panter22
door panter22 - Mar 12, 2022 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen

Niet bij elke winkel kun je gratis retourneren als je iets koopt.

Artikelen kunnen niet geretourneerd worden in de winkel of via ons distributiecentrum.
https://www.sissy-boy.com/klantenservice/faq-ruilen-retourneren-annuleren/#

Lees hier alles over de mogelijkheid van herroepen.
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd

ro
door ronny530 - Mar 12, 2022 om 09:54
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Er staat bij meubels e.d. die niet door DHL bezorgd kunnen worden wel bij elk product dat er voor retourneren kosten in rekening gebracht worden met ook ook een verwijzing naar de betreffende pagina. 250 euro lijkt absurd hoog maar vervoer van meubels e.d. is niet goedkoop. De webshop bezorgd gratis thuis maar mag voor retournering kosten in rekening brengen als de klant van die kosten op de hoogte is gesteld en dat lijkt me gezien de tekst bij het product en de verwijzing naar de betreffende pagina voldoende helder gemaakt te zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 12, 2022 om 10:16
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Hoewel retopurneren niet gratis behoeft te zijn op basis van leveringsvoorwaarden is het m.i. wel uitermate vreemd dat u een dergelijk bedrag dient te betalen indien u het product zelf terugbrengt. U kreeg hier al verwijzing naar   https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren waarin o.a. dit is vermeld maar dat kan m.i. in redelijkheid geen betrekking hebben indien u het zelf terugbrengt. In ieder geval indien dat plaats vindt binnen de bedenktijd.

Het lijkt mij daarom zinnig dat u in ieder geval schriftelijk, aangetekend, bezwaar maakten is hier https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/ mogelijk wel een geschikte brief te vinden en wacht op het antwoord.  Evdentueel verder procederen zal meer moeite en ook mogelijk geld kosten en kan de procedure lang duren.

Hoe dan ook is het zinvol om uw klacht/ervaring te melden bij www.klachtenkompas.nl en ook bij https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/16915/Melden-bij-ConsuWijzer-loont en opnieuw, naar mijn mening vooral op basis van de onredelijkheid van het gevraagde/gewenste bedrag! M.a.w onredelijkheid van de voorwaarden/regels die zijn gesteld

 Mogelijk is deze https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/voorbeeldbrief-ongeldig-maken-van-onredelijke-algemene-voorwaarden nog veel beter te benutten.

rj
door rjw Mar 13, 2022 om 08:26
3280 Antwoorden / 5 Vragen

De producten worden op bestelling gemaakt. Logisch dat de kosten dan hoger zijn dan de kosten van DHL.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 13, 2022 om 09:47
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb inmiddels uw reactie op ook een ander antwoord gezien. In de verwijzing van dat antwoord staat niets over poefs en na kijken op de site heb ik niet de indruk dat zij de poefs die zij aanbieden op maat maken. Ik geef de verwijzing naar de link apart omdat dat nu hier niet meer lukt. Het kan dus wel zo zijn dat er geen sprake is van een poef maar van een ander meubel met een groter formaat dan waarbinnen volgens de voorwaarden retourneren via DHL niet kan.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 13, 2022 om 09:52
16885 Antwoorden / 202 Vragen
ma
door malty - Mar 12, 2022 om 10:41
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Een bedrijf mag voor kosten retourzending niet eigen regels maken.
Lees eens https://www.charlotteslaw.nl/webwinkelrecht-welke-retourkosten-mag-ik-in-rekening-brengen/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 12, 2022 om 12:56
2095 Antwoorden / Vragen

Dat bedrag slaat nergens op en volgens mij mag dit niet. U kunt de kosten van een dergelijke zending gewoon opvragen en een kleine afwijking is natuurlijk mogelijk maar hier wordt het recht op retourneren slinks ondermijnt met een soort retourboete en dat mag niet.

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2022 om 18:45
11569 Antwoorden / 51 Vragen

voorwaarden retour: Klik Hier

RETOURNEREN

Indien je een aankoop hebt gedaan via de online store, kun je artikelen retourneren binnen de zichttermijn van 14 dagen. Een retour is gratis*.
*Aan het retourneren van meubels zoals banken en fauteuils zijn in sommige gevallen kosten verbonden:

  • Bank: €350,-
  • Fauteuil, loveseat, hocker, kast: €250,-
  • Egg chair: €45,-

Is het artikel groter dan de afmetingen L 80 x B 50 x H 35 cm? Dan is retourneren via een DHL Servicepoint niet mogelijk. Neem voor het retourneren contact op met onze Customer Service afdeling.

Artikelen kunnen niet geretourneerd worden in de winkel.

rj
door rjw Mar 13, 2022 om 08:25
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Op de de website staat voor de tekst die jij hebt neergezet nog een belangrijke passage:

Artikelen uit onze bankenseries worden speciaal op bestelling gemaakt. Neem contact op met onze Customer Service voor het ruilen van een artikel uit onze bankenseries. Let op: hier zitten retourkosten aan verbonden.

Omdat het op bestelling wordt gemaakt zijn die 250 euro niet alleen de verzendkosten voor de retourzending.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 13, 2022 om 09:55
16885 Antwoorden / 202 Vragen

https://www.sissy-boy.com/homeland/meubels/hockers-en-poefjes  Als al aangegeven op uw reactie op mijn antwoord lijkt het mij dat de poefs die zij aanbieden 'uit voorraafd leverbaar zijn'. Er kan dus sprake zijn van een artikel anders en/of groter dan een poef.