Absurd hoge Kosten retour zending
Ik heb per ongeluk de verkeerde kleur hockey (poef) besteld bij Sissy boy.
Nu moet ik €250 voor de retourzending betalen, zelfs als ik het zelf terugbreng.
Ze beroepen zich op hun regels, die ik niet heb gelezen.
De kosten zijn absurd hoog en staan niet in verhouding tot de prijs van de poef. Mag een bedrijf zulke hoge kosten in rekening brengen?
Ik vind het een fikse prijs, zeker voor een hocker. Het staat wel duidelijk vermeld als je verder kijkt onder 'ruilen-retourneren', maar op de homepage staat 'gratis retourneren', daar had dan een * voor moeten staan, zodat de koper weet dat er uitzonderingen zijn.
Leg daarom je vraag voor aan https://www.consuwijzer.nl
Anders de hocker toch maar houden of verkopen op Marktplaats.
U heeft dus (schrijft uzelf) NIET de regels gelezen. Dus zal het een en ander van de voorwaarden afhangen. Wat is de prijs van de poef die u besteld heeft en betaald heeft? Is het speciaal besteld op kleur of model of op maat?
Prijs en kleur doen hebben met retourkosten niets te maken. Dat kun je zien door even de moeite te nemen op betreffende site te kijken voordat je antwoord geeft.
Heb geen idee wat een hockey poef is. Wat men stelt: zal een hocker zijn. Maar het algemene advies is toch: vooraf lezen en dan pas bestellen.
Tja, toch maar even zoeken op het i-net met zoeknaam 'hockey poef' en 'Eureka!'. (Dus een poef en geen hocker). Dit met een knipoog naar een bekend gezegde.
de werkelijke kosten mogen zij berekenen van het retourneren, als u deze zelf terugbrengtmogen zij dus geen extra kosten in rekening brengen!
https://www.charlotteslaw.nl/webwinkelrecht-welke-retourkosten-mag-ik-in-rekening-brengen/#:~:text=De%20consument%20heeft%20juist%20het,het%20terugsturen%20van%20het%20product.
Niet bij elke winkel kun je gratis retourneren als je iets koopt.
Artikelen kunnen niet geretourneerd worden in de winkel of via ons distributiecentrum.
https://www.sissy-boy.com/klantenservice/faq-ruilen-retourneren-annuleren/#
Lees hier alles over de mogelijkheid van herroepen.
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd
Er staat bij meubels e.d. die niet door DHL bezorgd kunnen worden wel bij elk product dat er voor retourneren kosten in rekening gebracht worden met ook ook een verwijzing naar de betreffende pagina. 250 euro lijkt absurd hoog maar vervoer van meubels e.d. is niet goedkoop. De webshop bezorgd gratis thuis maar mag voor retournering kosten in rekening brengen als de klant van die kosten op de hoogte is gesteld en dat lijkt me gezien de tekst bij het product en de verwijzing naar de betreffende pagina voldoende helder gemaakt te zijn.
Hoewel retopurneren niet gratis behoeft te zijn op basis van leveringsvoorwaarden is het m.i. wel uitermate vreemd dat u een dergelijk bedrag dient te betalen indien u het product zelf terugbrengt. U kreeg hier al verwijzing naar https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren waarin o.a. dit is vermeld maar dat kan m.i. in redelijkheid geen betrekking hebben indien u het zelf terugbrengt. In ieder geval indien dat plaats vindt binnen de bedenktijd.
Het lijkt mij daarom zinnig dat u in ieder geval schriftelijk, aangetekend, bezwaar maakten is hier https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/ mogelijk wel een geschikte brief te vinden en wacht op het antwoord. Evdentueel verder procederen zal meer moeite en ook mogelijk geld kosten en kan de procedure lang duren.
Hoe dan ook is het zinvol om uw klacht/ervaring te melden bij www.klachtenkompas.nl en ook bij https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/16915/Melden-bij-ConsuWijzer-loont en opnieuw, naar mijn mening vooral op basis van de onredelijkheid van het gevraagde/gewenste bedrag! M.a.w onredelijkheid van de voorwaarden/regels die zijn gesteld
Mogelijk is deze https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/voorbeeldbrief-ongeldig-maken-van-onredelijke-algemene-voorwaarden nog veel beter te benutten.
De producten worden op bestelling gemaakt. Logisch dat de kosten dan hoger zijn dan de kosten van DHL.
Ik heb inmiddels uw reactie op ook een ander antwoord gezien. In de verwijzing van dat antwoord staat niets over poefs en na kijken op de site heb ik niet de indruk dat zij de poefs die zij aanbieden op maat maken. Ik geef de verwijzing naar de link apart omdat dat nu hier niet meer lukt. Het kan dus wel zo zijn dat er geen sprake is van een poef maar van een ander meubel met een groter formaat dan waarbinnen volgens de voorwaarden retourneren via DHL niet kan.
Een bedrijf mag voor kosten retourzending niet eigen regels maken.
Lees eens https://www.charlotteslaw.nl/webwinkelrecht-welke-retourkosten-mag-ik-in-rekening-brengen/
Dat bedrag slaat nergens op en volgens mij mag dit niet. U kunt de kosten van een dergelijke zending gewoon opvragen en een kleine afwijking is natuurlijk mogelijk maar hier wordt het recht op retourneren slinks ondermijnt met een soort retourboete en dat mag niet.
RETOURNEREN
Indien je een aankoop hebt gedaan via de online store, kun je artikelen retourneren binnen de zichttermijn van 14 dagen. Een retour is gratis*.
*Aan het retourneren van meubels zoals banken en fauteuils zijn in sommige gevallen kosten verbonden:
- Bank: €350,-
- Fauteuil, loveseat, hocker, kast: €250,-
- Egg chair: €45,-
Is het artikel groter dan de afmetingen L 80 x B 50 x H 35 cm? Dan is retourneren via een DHL Servicepoint niet mogelijk. Neem voor het retourneren contact op met onze Customer Service afdeling.
Artikelen kunnen niet geretourneerd worden in de winkel.
Op de de website staat voor de tekst die jij hebt neergezet nog een belangrijke passage:
Artikelen uit onze bankenseries worden speciaal op bestelling gemaakt. Neem contact op met onze Customer Service voor het ruilen van een artikel uit onze bankenseries. Let op: hier zitten retourkosten aan verbonden.
Omdat het op bestelling wordt gemaakt zijn die 250 euro niet alleen de verzendkosten voor de retourzending.
https://www.sissy-boy.com/homeland/meubels/hockers-en-poefjes Als al aangegeven op uw reactie op mijn antwoord lijkt het mij dat de poefs die zij aanbieden 'uit voorraafd leverbaar zijn'. Er kan dus sprake zijn van een artikel anders en/of groter dan een poef.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer