re
door resel Jun 12, 2020 om 15:33
Winkels & webshops

Albert Heijn in coronatijd

Albert Heijn heeft altijd bonusaanbiedingen die van maandag t/m zondag gelden. Maar sinds kort nu ook weekendaanbiedingen! Deze gelden op vrijdag zaterdag en zondag. En wat raadt onze regering nu de oudere en kwetsbare mensen aan? Mijdt grote drukte! Kom alleen en kom als het rustig is. Als je dus in deze tijd "weekendaanbiedingen" maakt, dan zou je bijna denken dat AH dat in 2019 heeft bedacht en vergeten heeft te annuleren. Ik geloof nooit dat AH die aanbieding aan de ouderen misgunt, al lijkt het er nu wel op.

2197 12 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Jun 12, 2020 om 15:49
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Van maandag t/m vrijdag heeft AH een ouderenuurtje tussen 7 en 8 uur 's morgens. U zou dus op vrijdagochtend kunnen gaan.

Het is ook echt niet de hele dag door druk in de winkel. Vaak is het redelijk rustig rond het avondeten, zeg tussen 18 en 19.30 uur.

mi
door miennaamishaaz Jun 12, 2020 om 16:51
725 Antwoorden / 1 Vragen

Niet te vergeten tijdens Kantoor-uren is er vaak ook bijna niemand in de winkel.

Omdat veel mensen thuis werken

gerbera
door gerbera - Jun 12, 2020 om 15:51
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Zal ik u eens wat vertellen, AH had zijn openingstijden naar 07.00u gebracht speciaal voor de oudere en zorgpersoneel. Nou dat was gezellig, heel veel ouderen hadden moeite met de afstand inschatten en zaten zowat in je winkelwagen, liepen te hamsteren en te mopperen dat het zo druk was. Inmiddels zijn de tijden teruggebracht naar normaal dus om 8.00u open en tussen 8 en 10 uur is het nog vrij rustig en hebben de "ouderen" genoeg tijd ook voor de weekend aanbiedingen. Dus maakt u zich over de "ouderen" maar geen zorg, die redden zich wel. En weet u toevallig een "oudere" die van de weekenaanbieding gebruik wil maken neem u het toch ff mee. Overigens is het niet alleen bij AH weekendaanbiedingen kan er zo nog wel een paar noemen.

re
door resel Jun 12, 2020 om 15:58
6 Antwoorden / 6 Vragen

Er zal best een goede reden zijn voor AH om weekendaanbiedingen te maken,maar waarom niet even wachten tot bv na een vaccin?

gerbera
door gerbera Jun 12, 2020 om 16:10
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Een vaccin dat kan nog jaren duren en ik behoor zelf ook tot de "ouderen" en risicogroep maar hoort u mij klagen. Nee hoor, ben wat voorzichtiger dan de meeste winkelende ouderen. En waarom moet AH wachten terwijl bv de Aldi, Dekamarkt, Vomar enz. al jaren met weekendaanbiedingen komen. Nogmaals "ouderen" zijn niet zielig en zeker onder de "ouderen" bevinden zich zéér verstandige mensen die redden zich wel, dus zit daar maar niet over in.

aurora1
door aurora1 Jun 12, 2020 om 18:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@resel, waarom doet u zo zielig en blijft u maar klagen? Laat boodschappen anders thuis bezorgen. Ik ga nooit naar die "speciaal voor ouderen" openingstijden omdat ik niet geschept wil worden door hun winkelkarren, scooters en looprekjes, levensgevaarlijk, die bejaarden, en omdat ik niets van al dat geklaag moet hebben. Sneu ook voor al dat welwillende personeel. Net verwende kleine kinderen, vreselijk.

gerbera
door gerbera Jun 12, 2020 om 22:15
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@aurora1 +10

tijger1
door tijger1 - Jun 12, 2020 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien zijn die ouderen wel zo verstandig om naar een andere winkel te gaan ivm alle prijsverhogingen die AH doorgevoerd zou hebben.

Maar willen ze toch naar AH, het is daar echt niet de hele dag stampvol.

Donuts
door Donuts Jun 12, 2020 om 17:30
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind AH (en tegenwoordig ook de Hoogvliet) nog steeds de prettigste winkel. Voor een paar centen minder ga ik echt niet naar die goedkopere prijsvechters. En ongetwijfeld zijn er ook ouderen die er net zo over denken.

tijger1
door tijger1 Jun 12, 2020 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Van mij mag u hoor. Ik heb hier vlakbij een heel plezierige Jumbo.

bussy02
door bussy02 - Jun 12, 2020 om 16:38
145 Antwoorden / 37 Vragen

Het is net uit welke hoek u het bekijk.
Het mag, maar u hoeft niet.
AH wil gewoon scoren.

me
door mein33 - Jun 12, 2020 om 16:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik ga, in een naburig dorp, s'avonds zo rond de klok van achten naar AH en dat op maandag en donderdag.
Heerlijk rustig, de meeste aanwezigen zijn jongeren die de vakken aan het bijvullen zijn en die je graag terwile zijn als ze iets voor je kunnen doen.

Trouwens, voor dat seniorenuurtje  s'morgens daarvoor kom ik toch echt geen minuut eerder tussen de lakens vandaan.
Moet er niet aan denken, al die leeftijdgenoten die de 'maat' niet kunnen,willen of weten te respecteren ;-))

Tr
door Trostomaat - Jun 12, 2020 om 16:54
239 Antwoorden / Vragen

Dit is inderdaad wat er mis is in Nederland.

ne
door neodutchio - Jun 12, 2020 om 17:17
5165 Antwoorden / 12 Vragen

De tijd dat een klant in de rij gaat staan voor een actie in de supermarkt ligt alweer een tijdje achter ons. En ondanks wat drukkere momenten heb ik het nog niet meegemaakt dat ze met de benen buiten hingen. Nu ga ik natuurlijk niet elke dag voor de supermarkt liggen, maar het lijkt mij vreemd dat het vrijdag van 7:00u tot 22u en zaterdag en zondag van 8:00 tot 21:00 constant druk zou zijn.

Overigens belachelijke openingstijden als ik het zo zie. 7 dagen in de week in 2 ploegen moeten werken omdat je de klant wil afsnoepen van de andere AH die bijna op loopafstand ligt en de andere 4 supermarkten.

Donuts
door Donuts - Jun 12, 2020 om 17:27
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@gerbera: hier zijn de AH winkels nog steeds geopend om 7 uur, zelfs op zaterdag zie ik. Waarschijnlijk verschilt het dan per locatie.

lo
door lovewinnie - Jun 12, 2020 om 17:32
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Die weekend aanbiedingen zijn er al jaren vaste klant bij de ah. Naast weekend acties ook regelmatig dagactie.
Oudjes kunnen toch prima vrijdag ochtend hun boodschap doen???. Het is niet enkel zaterdag en zondag. Daarmee prima opgelost.
Of het slim is nu met corona is wat anders. Zelf ga ik maandag altijd grote boodschappen doen maar bij extra actie nu straks ook in het drukke weekend ( waar het in de ochtend trouwens ook altijd heerlijk rustig is )
Heeft niks met misgunnen te maken. Je kunt of je kunt niet. Zijn er wel meer die in het weekend niet kunnen omdat bijv de kinderen dan mee moeten en dat afgeraden wordt nu met corona .

aurora1
door aurora1 - Jun 12, 2020 om 18:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Sommige mensen zijn nooit tevreden te stellen en weten altijd wel iets te vinden om over te klagen.
AH heeft met vele andere supermarkten eigenlijk veel te lange openingstijden. Een groot deel van die tijd is er haast geen hond (klant) in de winkel te vinden.

Speciaal voor u en de weekendaanbiedingen kunt u vrijdagmorgen vroeg met andere ouderen en zeker niet-misgund die ozo voordelige koopjes kopen.

Doen zou ik denken, en stoppen met klagen.
AH heeft n.b. speciaal voor mensen als u die vroege ochtendtijden ingesteld.
Maar weet u wat nu zo leuk en prettig is? Niemand verplicht u om bij AH te kopen, dus kies dan liever een andere supermarkt die zelfs mogelijk vele malen voordeliger is dan AH.

En, nog een keuze die u heeft en ook nog speciaal in deze coronatijden: u kunt boodschappen laten bezorgen. Mooi toch?

rj
door rjw - Jun 12, 2020 om 19:46
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Ik snap dat geklaag over overvolle winkels echt niet. Ik denk dat het vooral mensen zijn die klagen om het klagen en teleurgesteld zijn als ze niet kunnen klagen. Ik doe op alle dag op verschillende tijden boodschappen en altijd staat er een forse rij winkelwagentjes klaar, hetgeen betekent dat er ruimte genoeg is. Maar uitgerekend ouderen douwen gewoon door, wellicht omdat ze "altijd" die route lopen terwijl het een kleine moeite is om even om te lopen als een bepaald pad voller is.

ne
door neodutchio - Jun 12, 2020 om 20:38
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Dat geloof je toch niet, ga ik op vrijdagochtend na het ouderen uurtje boodschappen doen, hebben al die bejaarden de weekendaanbieden opgekocht. Nu wordt ik gediscrimineerd als niet bejaarde.
Of valt dit in de catagorie klagen om te klagen? Als je goed kijkt heb je dus altijd een reden om te klagen. Wanneer de actie in gaat, wie wanneer mag kopen, tot hoe laat de winkel open gaat, enz enz.