Jo
door Joepie Joepie Dec 17, 2016 om 12:46
Winkels & webshops

Altijd de laagste prijs bij de Houtentreinshop.nl?

Ik heb bestelling gedaan en daarna moeten concluderen dat ze niet de goedkoopste zijn.
- verschil was niet groot
- maar reactie teleurstellend (niet eens een sorry (alleen onzinnige smoesen))

Dus heb ik vervolgens gevraagd of ze ten minste de onjuiste stelling van hun site konden verwijderen.
- toen werd het stil...

Wat kan / moet ik doen?
- ik wil best meer bij hen bestellen, maar niet zo...

6472 28 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 17, 2016 om 12:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waarom gaat men iets bestellen en na bestelling en betaling nog verder kijken voor de laagste prijs?
Ik zoek vtv uit bij wie ik ga bestellen en na betaling ga ik dan ook.niet meer verder kijken.
Maar goed het blijkt dus een loze kreet die waarschijnlijk van allerlei voorwaarden aan elkaar hangt.
Ik heb inmiddels de site bezocht en een aantal treinen en sets bekeken maar heb meegemaakt die laagste prijsgarantie zien staan.
Je mag er 100 dagen omruilen dus stuur uw set terug en koop.hem elders
Weinig aan te doen denk ik.

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2016 om 12:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u kunt doen? Bestellen bij die zaak die goedkoper is. Klaar.

reflecs
door reflecs - Dec 17, 2016 om 13:02
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Waar staat dat op de site? Of hebben ze naar u geluisterd ;)?

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Dec 17, 2016 om 13:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U wilt best meer bestellen bij hen, maar niet op deze manier. Waarom? Kennelijk weet u een goedkoper adres, lijkt me dan logisch om daar voortaan te bestellen. Of zit er toch nog meer aan het verhaal?

edrick3
door edrick3 - Dec 17, 2016 om 13:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ik wil best meer bij hen bestellen, maar niet zo...
Beetje onzinnige reactie als je het elders goedkoper kunt krijgen.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Dec 17, 2016 om 13:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Staat bij Google:

Houten Trein - Altijd de laagste prijs bij de Houtentreinshop.nl

www.houtentreinshop.nl/
De grootste houten trein shop van NL. Complete treinsets, uitbreidingssets, accessoires, van alle merken. Volop aanbiedingen en 1 dag levertijd.
(Klik hier)

diumenge
door diumenge Dec 17, 2016 om 13:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat hebben ze dus in de titel van de website opgenomen, maar ik heb het op de site zelf nog niet gevonden. Het ziet er uit als een degelijke webshop op het eerste gezicht, dus die laagste prijs garantie lijkt mij niet zo noodzakelijk.

Jo
door Joepie Joepie Dec 18, 2016 om 08:10
5 Antwoorden / 2 Vragen

Eens, maar hun eigen keuze

me
door mein33 - Dec 17, 2016 om 13:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@joepie joepie,

Dat klinkt niet "joepie de joepie", maar ik kan nergens vinden dat zij de "laagste prijsgarantie" geven of garanderen dat, indien ergens anders goedkoper, onmiddelijk het prijsverschil wordt gecompenceerd.
De prijzen zijn waarschijnlijk "altijd de laagste prijs" waarvoor deze shop zijn producten verantwoord kan leveren.
Alle (website)winkels staan vol met degelijke kreten die een consument niet al te letterlijk moet/kan nemen.
Het is aan de consument om te zoeken waar het gewenste nu echt het goedkoopst wordt aangeboden, maar dat is een ondoenlijke zaak aangezien je moeilijk alle (stenen)winkels kan gaan bezoeken en/of  het internet ongilimiteerd gaan afstruinen. Tegen de tijd dat je daar mee klaar bent heeft er al weer een prijsontwikkeling plaatsgevonden.
Betrouwbaarheid, leverings- en retourvoorwaarden, verzendkosten, service etc. is ook iest wat moet worden meegewogen in de besluitvorming bij wie je wat gaat kopen.

Wat kan / moet ik doen ?

U kunt retourneren en elders kopen  /  u moet niets.

Jo
door Joepie Joepie - Dec 17, 2016 om 17:50
5 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk, dit wordt een leuke discussie ;-)

Ik had daar al eerder iets besteld, ze zijn zeker niet de duurste en bieden in mijn ogen een redelijke service. Dat laatste is natuurlijk gebaseerd op mijn eigen beperkte ervaring, maar dat (en de daarbij behorende onzekerheid) heb je nu eenmaal bij elke voor jou nieuwe internet winkel.

Als zij:
- de prijzen aanpassen (op basis van door mij geleverde bewijs) of
- de misleidende opmerking van hun site verwijderen

En eventueel bijvoorbeeld 5% korting aanbieden bij volgende bestelling (ik hoef niet persee het verschil terug), dan zal ik voor mijn zoon zeker meer trein speelgoed bij hen kopen.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Dec 17, 2016 om 17:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar waarom je bestelling, en dus geld, dan niet aan die andere winkel gunnen die kennelijk goedkoper is en dezelfde service biedt?

Jo
door Joepie Joepie - Dec 17, 2016 om 18:05
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe weet ik dat die andere winkel dezelfde service levert?

Ik kan deze winkel toch ook een kans geven om het goed te maken?
(en voor sommige producten is die andere winkel niet goedkoper)

Cookies
door Cookies Dec 17, 2016 om 19:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Deze winkel heeft helemaal niets goed te maken. Goede service is ook wat waard.

Topantwoord

alfatrion
door alfatrion - Dec 17, 2016 om 19:11
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Als je hiermee een statement wilt maken dan kun je een klacht indien bij de reclame code commissie.

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2016 om 19:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat zou die winkel nou goed moeten maken? U weet dat u elders voor hetzelfde spul goedkoper terecht kunt, koop daar, of neem genoegen met wat u hebt. Wat een onzin gedoe.

newmikey
door newmikey - Dec 17, 2016 om 21:06
830 Antwoorden / 0 Vragen

"- ik wil best meer bij hen bestellen, maar niet zo..."

Hoe dan wel?

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2016 om 21:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar voor elk item de prijs gaan zitten vergelijken. Hier vindt je wat, daar laat je wat. Heel simpel.

Jo
door Joepie Joepie - Dec 17, 2016 om 21:37
5 Antwoorden / 2 Vragen

De winkel heeft inderdaad niet veel goed te maken (sommige producten zijn aldaar ook het goedkoopst) en bovendien is goede service ook wat waard, maar zo'n stelling is gewoon misleiding. En als iemand daar op gewezen wordt, dan vind ik het normaal dat daar naar geluisterd wordt (en vervolgens de stelling danwel prijsstelling wordt aangepast).

Is dat een rare gedachten van mij?

newmikey
door newmikey Dec 17, 2016 om 21:48
830 Antwoorden / 0 Vragen

Wat raar is dat u er weer zo eentje bent die denkt dat hij recht heeft op een bijzondere behandeling ("5% korting bij de volgende bestelling") - ga toch fietsen. Dit is een consumentenforum, niet een "besmeur en belaster een klein bedrijf en dwing zo korting af" forum!

Jo
door Joepie Joepie Dec 18, 2016 om 08:08
5 Antwoorden / 2 Vragen

Jammer dat het zo wordt opgepakt, korting is bijzaak. Het gaat over: - de prijzen aanpassen (op basis van door mij geleverde bewijs) of - de misleidende opmerking van hun site verwijderen

edrick3
door edrick3 - Dec 18, 2016 om 09:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het gaat over: - de prijzen aanpassen (op basis van door mij geleverde bewijs) of - de misleidende opmerking van hun site verwijderen

Maar die staat toch niet (meer?) op de site?!

Jo
door Joepie Joepie - Dec 18, 2016 om 10:00
5 Antwoorden / 2 Vragen

Jawel

edrick3
door edrick3 Dec 18, 2016 om 10:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kun je een link geven, of iets kopiëren en plakken?

edrick3
door edrick3 Dec 18, 2016 om 12:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb de reactie van diumenge al gezien.

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2016 om 10:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dan is er blijkbaar voor u een aparte site, want ik zie het niet staan.

Wi
door Wil_H - Dec 18, 2016 om 10:53
270 Antwoorden / Vragen

@joepie joepie:
Volgens mij ben je gewoon niks meer dan zo'n typische zeurklant die er voor leeft om te zeveren en te klagen.
Als je denkt bij een andere winkel goedkoper uit te zijn dan moet je daar gaan kopen en verder niet zeiken.
Succes met je zielige leventje.

diumenge
door diumenge - Dec 18, 2016 om 11:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

In de titel van de website staat inderdaad (nog steeds) "Altijd de laagste prijs", zo komt dat dan ook in Google te staan. Maar dat is gewoon een reclamekreet en geen laagste prijs garantie.

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2016 om 11:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou zal dan wel compleet kippig zijn, maar ik zie het niet. :-(( Maar zal dan wel de laagste prijs zijn waar zij het voor kunnen leveren.

diumenge
door diumenge Dec 18, 2016 om 11:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het staat in de tab waar de naam de van de internetpagina staat, als je de muiscursor daarboven houdt dan zie je, althans bij mij (Chrome en Edge) de volledige naam van de tab. Er staat daar "Houten Trein - Altijd de laagste prijs bij de Houtentreinshop.nl".

tijger1
door tijger1 Dec 18, 2016 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou niet weten hoe ik dat op mijn I-pad moet doen. Dus ik heb dan gelukkig niet de laagste prijs:-))

Cookies
door Cookies Dec 18, 2016 om 12:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij Google Search zie ik wel die kreet staan, op de site zelf niet.

edrick3
door edrick3 Dec 18, 2016 om 12:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@diumenge, klopt. Ook bij FF

Jo
door Joepie Joepie Dec 19, 2016 om 08:56
5 Antwoorden / 2 Vragen

En moet bij elke prijs staan of het een garantie is of niet?

diumenge
door diumenge Dec 19, 2016 om 10:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je er aanspraak op wenst te maken wel ja. Of neem je alle reclame uitingen klakkeloos als waarheid aan?

gerbera
door gerbera - Dec 18, 2016 om 14:25
7372 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft het steeds over de prijs maar bent u ook wat verder gegaan met uw "onderzoek". Betreft het eenzelfde set van hetzelfde merk en dezelfde kwaliteit. Ook staat er nergens dat het de laagste prijs t.o.v andere zaken is. Het is altijd hun laagste prijs. Verder vindt ik die tekst nergens op hun site dus wat moet er aangepast worden. Wel in de zoekfunctie naar hun site maar dat is een lokkertje om vooral de site te bezoeken.

Jo
door Joepie Joepie Dec 19, 2016 om 08:55
5 Antwoorden / 2 Vragen

Zoals eerder aangegeven, ik had (aan hen) bewijs geleverd dat ze niet altijd de goedkoopste zijn (zelfde stuk rails van zelfde merk - zelfde plaatje en artikel nummer) en kreeg onzinnige smoesen (na 3x waarom heb ik het vooralsnog opgegeven).

th
door thijsvledder - Dec 19, 2016 om 09:22
1 Antwoorden / Vragen

Smoesen???? Haha

Jo
door Joepie Joepie Dec 19, 2016 om 09:25
5 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas kunnen wij momenteel de prijzen niet verder aanpassen.
De marges op deze producten zijn zeer beperkt.

Wellicht hebben ze een oudere voorraad liggen.
De inkoopprijzen kunnen fluctueren, i.v.m. de wisselende dollarkoers.

reflecs
door reflecs - Dec 19, 2016 om 12:27
1859 Antwoorden / 4 Vragen

door gerbera - 18 dec. 2016 om 14:25 s

Jo
door Joepie Joepie 19 dec. 2016 om 08:55
Antwoorden / Vragen
Zoals eerder aangegeven, ik had (aan hen) bewijs geleverd dat ze niet altijd de goedkoopste zijn (zelfde stuk rails van zelfde merk - zelfde plaatje en artikel nummer)
Een stuk rails? Om welk bedrag (verschil) gaat het dan wel niet?

Maar als u zo vasthoudend bent; dien een klacht in bij de Stichting.
Hou er rekening mee dat u verteld wordt dat dit iets is dat een gemiddelde consument wel op waarde kan schatten.

Oh, en u beseft het waarschijnlijk nog niet, al deze aandacht levert de houtentreinshop gratis reclame op ;)

hansje klein
door hansje klein - Dec 19, 2016 om 12:59
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Samenvatting:

1 - De laagste-prijsgarantie is vaak eerst een lokkertje
2 - Je moet het kunnen aantonen en bent dan de oppasser voor zo'n webwinkel
3 - Eerst kopen en dan gaan vergelijken is natuurlijk mostert na de maaltijd
4 - De reclamecodecommissie is de juiste plek om te klagen
5 - Ondanks de oorspronkelijk negatieve insteek is deze topic SPAM

Wat u kunt doen is, vooraf eerst de laagste prijs opzoeken en dàn in discussie met deze winkel gaan.

NB. Leuke nischewinkel voor alléén maar treinen, is echter erg smalsporig! Vaker bestellen?

Jo
door Joepie Joepie Dec 20, 2016 om 21:59
5 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor samenvatting, maar ik (her)ken jouw definitie van SPAM niet helemaal.

Alternatief: http://www.treinen-paradijs.nl/

PS: Ik heb klacht naar reclamecodecommissie gestuurd.

hansje klein
door hansje klein Dec 20, 2016 om 23:25
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Voor diegenen die deze nische-website NIET kenden is het indirecte reclame voor de site, dus Spam. Ik vermoed dat u hier tòch niet zóó vaak zult bestellen en er een pricipiële kwestie van maakt, omdat u niet serieus bent gehoord door de eigenaar. Om grote bedragen zal het ook niet gaan en alternatief-leveranciers zijn er beslist genoeg. Mogelijk wordt dit een wat langer durende kwestie en ik hoop dat u later nog een terugmelding zult doen. Zet de topic voor de zekerheid bij uw favorieten. Suc6 met uw actie! PS. De door u aangegeven tweede website wordt bij mij als onveilige site aangegeven. Vermoedelijk een foutje bij de administrator van de site.

tijger1
door tijger1 Dec 20, 2016 om 23:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En afgezien daarvan heeft de Reclame  code commissie helemaal niets in de  melk te brokkelen.

hansje klein
door hansje klein Dec 21, 2016 om 09:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1. Wanneer de Reclame Code Commissie zichzelf  voor niet competent verklaart, moet ze tenminste doorverwijzen naar een andere authoriteit. ACM misschien?

Jo
door Joepie Joepie Dec 21, 2016 om 20:16
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb brief van SRC ontvangen en hun vragen zo juist beantwoord.

Daarnaast kreeg vandaag ook het aanbod om het verschil terug te storten, daarvoor heb ik uit principe bedankt. Ik wil namelijk dat ze tevens / met name de uiting (= misleiding) verwijderen OF de uiting waarmaken (= indien nodig prijs aanpassen - zonder dat klanten hiervoor moeten dreigen om naar SRC te stappen). Ik heb ze tot eind van deze week gegeven.

Jo
door Joepie Joepie Dec 21, 2016 om 20:18
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb niet veel alternatieve sites met vergebare prijs niveaus gevonden (ik snap niet waarom de link niet werkt).

hansje klein
door hansje klein Dec 21, 2016 om 23:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Joepie joepie. De website die u had meegelinkt is niet betrouwbaar zegt Firefox met de verklaring, dat de site niet juist is geconfigureerd door de eigenaar. Firefox zegt mij hierdoor voor een mogelijke diefstal van mijn gegevens te willen beschutten.Natuurlijk kan ik dat overspringen, maar indien u een contact heeft opgebouwd is dit een goede reden om een nieuwe 'vriend' te kunnen maken. Waarschijnlijk heeft de oude leverancier inmiddels een tip gekregen dat u op het internet actief bent geworden en begint  nu bakzeil te halen.

reflecs
door reflecs Dec 22, 2016 om 13:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Dat de link verhaspeld wordt komt o.a. door een bug op deze site. @hansje klein, als u hem wilt bekijken: https://duckduckgo.com/?q=http%3A%2F%2Fwww.treinen-paradijs.nl&ia=web Tweede resultaat. Of door zelf treinen-paradijs(PUNT)nl in te geven in de adresbalk.

hansje klein
door hansje klein Dec 22, 2016 om 14:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Reflecs, thanks.

reflecs
door reflecs Dec 22, 2016 om 14:32
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Graag gedaan :)

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2016 om 20:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

De reclamecodecommissie kan geen sancties opleggen. Dus wat moet een mens daar met zijn klacht.

Jo
door Joepie Joepie Dec 22, 2016 om 12:25
5 Antwoorden / 2 Vragen

wat kan SRC volgens jou wel?

tijger1
door tijger1 Dec 22, 2016 om 12:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hooguit foei, foei zeggen. Maar u kunt natuurlijk ook hun site eens bezoeken.

hansje klein
door hansje klein Dec 22, 2016 om 14:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Foei, foei kan door TS vervolgens op het internet in de zoekmachines tenminste zichtbaar gemaakt worden. Wie niet luisteren wil, 't ja...die moet het dan maar voelen!

tijger1
door tijger1 Dec 22, 2016 om 14:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kan de Ts dan bijvoorbeeld ook een klacht indienen over bijvoorbeeld Unilever over een reclame dat je met een veegje met een doekje en een drupje schoonmaakmiddel een heel smerig gasfornuis schoon krijgt.

En ga maar door. RECLAME.

Jo
door Joepie Joepie Dec 22, 2016 om 20:46
5 Antwoorden / 2 Vragen

Op de site van SRC:

Effectief

  • Wanneer de (voorzitter van de) Commissie of het College oordeelt dat een reclame-uiting in strijd is met de NRC, wordt door de afdeling Compliance nagegaan of de adverteerder gehoor geeft aan de uitspraak. De adverteerder kan in principe de verboden reclame niet meer gebruiken of dient deze zodanig aanpassen dat die aan de regels voldoet.

tijger1
door tijger1 Dec 22, 2016 om 21:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"In principe" maar dus gewoon wel.

Jo
door Joepie Joepie Dec 28, 2016 om 13:50
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ze gaan 1 euro terugstorten (het prijsverschil op artikel niveau).
Maar ze komen ook met oneigenlijke argumenten, waarmee ze effectief blijven ontkennen dat hun stelling misleidend is.

Het lijkt er dus op dat we SRC om een oordeel gaan vragen (dwz ik zal dat proces doorzetten en zij weigeren dat te voorkomen).
- waarbij ik benieuwd ben of de winkel zich daar iets van gaat aantrekken

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Dec 22, 2016 om 21:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is dit uitgelopen op een zielig geneuzel zeg.

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2016 om 14:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de Ts vindt dit wel een TOP reactie.:-))

reflecs
door reflecs - Dec 28, 2016 om 13:55
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Update:

Jo
door Joepie Joepie 28 dec. 2016 om 13:50
Antwoorden / Vragen

Ze gaan 1 euro terugstorten (het prijsverschil op artikel niveau). Maar ze komen ook met oneigenlijke argumenten, waarmee ze effectief blijven ontkennen dat hun stelling misleidend is.Het lijkt er dus op dat we SRC om een oordeel gaan vragen (dwz ik zal dat proces doorzetten en zij weigeren dat te voorkomen).- waarbij ik benieuwd ben of de winkel zich daar iets van gaat aantrekken

aurora1
door aurora1 - Dec 28, 2016 om 14:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U zeurt over niks. Het is gewoon een reclameslogan, ze zeggen niet dat ze goedkoper dan anderen zijn, de laagste prijs van de hele wereld, of dat ze de laagste prijsgarantie hebben o.i.d..
Bevalt het u niet dan er niet kopen. Tenslotte kunnen ze zulke zeurklanten missen als kiespijn.
Natuurlijk is het onzin dat u beweert dat het u niet om het geld gaat.

Jo
door Joepie Joepie Dec 28, 2016 om 16:26
5 Antwoorden / 2 Vragen

Als ze de in mijn ogen misleidende slogan weghalen, mogen zijn hun euro houden. - wat is verschil voor consument tussen laagste prijs en laagste prijs garantie? - wat is verschil voor consumtent tussen 2 appels voor 1 Euro en gegarandeerd 2 appels voor 1 Euro?

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2016 om 16:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@joepie. U zult dan wel een dagtaak hebben met uw klachten bij de RCC. Kijk maar even om u heen in een winkel of op tv.

U bent een gelukkig mens, als dat uw enige problemen zijn,

Jo
door Joepie Joepie Dec 29, 2016 om 09:25
5 Antwoorden / 2 Vragen

@tijger1: Als niks kunnen (geen sancties opleggen), dan is het misschien juist goed dat ik ze bezig houdt?

Ik zal de uitspraak als bindend aanvaarden ;-)