Bankstel scheurt op naden
Hallo
Wij hebben eind november 2016 een hoekbank gekocht.
Nu begon de stof op twee naden te scheuren
Verkoper binnen een jaar benaderd en hij geeft als antwoord geen garantie en hreng hem zelf naar een stoffeerder.
Vanaf die tijd negeert hij ons compleet.
Nu is het zo erg dat je op de vulling van de bank kijkt en het hele ding er niet uit ziet.
Hebbrn hem meerdere malen gemaild en een aangetekende brief verstuurd.
Maar helaas ook geen reactie.
Nu heb ik hem dinsdag gebeld en hij zou me vrijdag terug bellen.
Heeft hij ook niet gedaan.
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.
Topantwoord
De bank is ouder dan 6 maanden, dan ligt de bewijslast bij u. U moet aantonen dat het scheuren van de naad een productklacht is en dat het niet door verkeerd gebruik gedaan is (door bv teveel krachten).
Als u het bewijs hebt en er komt geen reactie kunt u een klacht indienen bij een overkoepelende organisatie, mits deze ergens bij aangesloten is. Anders zit alleen een rechtzaak er in.
Beste NEODUTCHIO
Normaal gesproken zit op een nieuw product een jaar garantie toch.
En bij deze bank vertonen bij twee zittingen deze klachten omdat deze aan breide zijden zijn gestikt en de rest afzondelijk
Bij mij dus degelijk een productie fabrieks fout
Binnen de 6 maanden moet de verkoper aantonen waar de klacht vandaan komt, na de 6 maanden moet de koper dat. Dat u vindt dat het een poductklacht is, is natuurlijk geen onderbouwing.
Ja, er zit langer garantie op dan 6 maanden (hoeveel precies hangt af van de afspraken), maar er is ook vastgelegd dat de koper na 6 maanden moet aantonen dat het een productfout is. Als het binnen 6 maanden kapot gaat hoeft dat niet. Dan is het de verkoper die moet aantonen dat de koper er slecht mee om is gegaan. [edit] tegelijk geantwoord....
Ik ga er dan maar vanuit dat dat bedrijf niet CBW erkend is, en ook dat u geen rechtsbijstandverzekering hebt. Anders had u die wel ingeschakeld.
Zet dan uw klacht maar overal neer. Klacht.nl, Klachtenkompas, Facebook, Radar enzovoort.
Wat is de naam van dat bedrijf? Kunnen we dat bedrijf in voorkomende gevallen mijden.
Koop een grandfoulard en leg die er overheen. Hoeft u zich in ieder geval niet meer te ergeren.
Hallo
Ik ben wel lid van cnv en die heloen ook prive.
Maar ik dacht het zo met hem op te kunnen lossen.
Want de bank koste ook niet de hoofdprijs 1200.00.
Maar gaat ook nog om principe.
Hij is idd niet aan gesloten bij dergelijke .
Het bedrijf heet Sofa Trade
Schakel dan het CNV maar in.
Sofa trade, 2 revieuws en beide slecht. Is een bedrijf dat vooral via Facebook adverteerd en verkoopt showroom modellen en afgekeurde bankstellen. Heeft geen algemene voorwaarden en is nergens bij aangesloten dus dat wordt moeilijk om je gelijk te krijgen.
U geeft aan dat de bank 1200 euro koste en dus niet de hoofdprijs maar als ik op hun website kijk hebben ze al leren hoekbanken van amper 600 euro.
Voor 1200euro had u zelfs bij een goede woonwinkel nog wel een hoekbank kunnen kopen en anders wel bij Seats and sofa’s (ook niet de beste maar die hebben nog wel algemene voorwaarden en verkopen nieuwe banken).
S&S is een regelrecht drama, daar moet je werkelijk nooit kopen. Voor 1200 euro kun je prima / beter terecht bij Ikea of Leen Bakker.
Het was een nieuwe bank..
Achteraf gezien ook beter daar niet kunnen kopen.
Maar dit wist ik ook niet.
S en S is wel het slechtste advies wat men kan geven.
Ik weet ook wel dat S en S heel slecht is maar altijd nog beter dan Sofa trade.
het is een drama bij hem een hij wil dat je via ideal betaalt of cash.
en hij neem oude banken mee terug hij vraagt dit gelijk en zegt dit gelijk ik neem gratis je oude bank mee terug om vervolgens bij te werken dat ie weer glimt en dan als showmodel en bijna nieuw weer aan te bieden hij vraagt voor tweedehands hoekbank rustig 1000 tot 1200 euro en dan nog is 75 euro bezorgen . en als je hem vragen steld webshop met binnen 14 dagen retour europees vast gelegt zegt ie doe ik niet aan verkocht is verkocht
Topantwoord
Misschien nog eens via contactformulier benaderen, staat rechts boven in deze link:
http://www.sofatrade.nl/?p=pagina&id=98
Helaas, dat was dus een miskoop bij een nergens bij aangesloten 'verkoper'.
En zie dan maar eens een vergoeding te krijgen.
Staat er iets over garantie in de koopovereenkomst?
Ter info: https://www.consuwijzer.nl/vervoer/garantie-op-vervoermiddel/europese-garantie-en-nederlands-recht-op-deugdelijk-product
Nee hij zegt glashard geen garantie
't Gaat dan ook om showroommodellen etc.
Zelf heeft hij een webshop en zegt glashard verkocht is verkocht ik doe niet mee aan die geintjes dus als ik de hoekbank via zijn webshop koop en ik krijg em thuis wil hij hem niet retour nemen ik koop dus niets bij hem. hij heeft geen garantie voorwaarden en geen algemene voorwaarden en hij neemt bijna nooit de telefoon op en doet alleen alles op afspraak is een zeer rare firma en hij verkoopt alleen maar gebruikte opgeknapte banken.
Deze meneer liegt u voor ik ben hier ook geweest en achter heeft ie allemaal bussen leer verf staan hij knapt bankstellen en hoekbanken op en probeerd ze te verkopen als showroom model of bijna nieuw ik was er ook bijna ingetrapt .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer