BW
door BWMS Mar 3, 2018 om 08:04
Winkels & webshops

Bankstel scheurt op naden

Hallo
Wij hebben eind november 2016 een hoekbank gekocht.
Nu begon de stof op twee naden te scheuren
Verkoper binnen een jaar benaderd en hij geeft als antwoord geen garantie en hreng hem zelf naar een stoffeerder.
Vanaf die tijd negeert hij ons compleet.
Nu is het zo erg dat je op de vulling van de bank kijkt en het hele ding er niet uit ziet.
Hebbrn hem meerdere malen gemaild en een aangetekende brief verstuurd.
Maar helaas ook geen reactie.
Nu heb ik hem dinsdag gebeld en hij zou me vrijdag terug bellen.
Heeft hij ook niet gedaan.
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.

3100 7 Rapporteer

Topantwoord

ne
door neodutchio - Mar 3, 2018 om 08:16
5165 Antwoorden / 12 Vragen

De bank is ouder dan 6 maanden, dan ligt de bewijslast bij u. U moet aantonen dat het scheuren van de naad een productklacht is en dat het niet door verkeerd gebruik gedaan is (door bv teveel krachten).
Als u het bewijs hebt en er komt geen reactie kunt u een klacht indienen bij een overkoepelende organisatie, mits deze ergens bij aangesloten is. Anders zit alleen een rechtzaak er in.

BW
door BWMS Mar 3, 2018 om 08:25
Antwoorden / 1 Vragen

Beste NEODUTCHIO
Normaal gesproken zit op een nieuw product een jaar garantie toch.
En bij deze bank vertonen bij twee zittingen deze klachten omdat deze aan breide zijden zijn gestikt en de rest afzondelijk
Bij mij dus degelijk een productie fabrieks fout

ne
door neodutchio Mar 3, 2018 om 09:40
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Binnen de 6 maanden moet de verkoper aantonen waar de klacht vandaan komt, na de 6 maanden moet de koper dat. Dat u vindt dat het een poductklacht is, is natuurlijk geen onderbouwing.

jo
door jorisw Mar 3, 2018 om 09:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, er zit langer garantie op dan 6 maanden (hoeveel precies hangt af van de afspraken), maar er is ook vastgelegd dat de koper na 6 maanden moet aantonen dat het een productfout is. Als het binnen 6 maanden kapot gaat hoeft dat niet. Dan is het de verkoper die moet aantonen dat de koper er slecht mee om is gegaan. [edit] tegelijk geantwoord....

tijger1
door tijger1 - Mar 3, 2018 om 08:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ga er dan maar vanuit dat dat bedrijf niet CBW erkend is, en ook dat u geen rechtsbijstandverzekering hebt. Anders had u die wel ingeschakeld.

Zet dan uw klacht maar overal neer. Klacht.nl, Klachtenkompas, Facebook, Radar enzovoort.

Wat is de naam van dat bedrijf? Kunnen we dat bedrijf in voorkomende gevallen mijden.

Koop een grandfoulard en leg die er overheen. Hoeft u zich in ieder geval niet meer te ergeren.

BW
door BWMS Mar 3, 2018 om 08:54
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo
Ik ben wel lid van cnv en die heloen ook prive.
Maar ik dacht het zo met hem op te kunnen lossen.
Want de bank koste ook niet de hoofdprijs 1200.00.
Maar gaat ook nog om principe.
Hij is idd niet aan gesloten bij dergelijke .
Het bedrijf heet Sofa Trade

tijger1
door tijger1 Mar 3, 2018 om 09:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schakel dan het CNV maar in.

Gr
door Grunn1 - Mar 3, 2018 om 09:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Sofa trade, 2 revieuws en beide slecht. Is een bedrijf dat vooral via Facebook adverteerd en verkoopt showroom modellen en afgekeurde bankstellen. Heeft geen algemene voorwaarden en is nergens bij aangesloten dus dat wordt moeilijk om je gelijk te krijgen.
U geeft aan dat de bank 1200 euro koste en dus niet de hoofdprijs maar als ik op hun website kijk hebben ze al leren hoekbanken van amper 600 euro.
Voor 1200euro had u zelfs bij een goede woonwinkel nog wel een hoekbank kunnen kopen en anders wel bij Seats and sofa’s (ook niet de beste maar die hebben nog wel algemene voorwaarden en verkopen nieuwe banken).

Cookies
door Cookies Mar 3, 2018 om 10:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

S&S is een regelrecht drama, daar moet je werkelijk nooit kopen. Voor 1200 euro kun je prima / beter terecht bij Ikea of Leen Bakker.

BW
door BWMS Mar 3, 2018 om 11:11
Antwoorden / 1 Vragen

Het was een nieuwe bank..
Achteraf gezien ook beter daar niet kunnen kopen.
Maar dit wist ik ook niet.

tijger1
door tijger1 Mar 3, 2018 om 11:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

S en S is wel het slechtste advies wat men kan geven.

Gr
door Grunn1 Mar 3, 2018 om 12:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik weet ook wel dat S en S heel slecht is maar altijd nog beter dan Sofa trade.

an
door andrea1984 Mar 10, 2018 om 17:12
2 Antwoorden / Vragen

het is een drama  bij hem een hij wil dat je via ideal betaalt of cash.
en hij neem oude banken mee terug hij vraagt dit gelijk   en zegt dit  gelijk ik neem gratis je oude bank mee terug om vervolgens  bij te werken dat ie weer glimt  en dan als showmodel en bijna nieuw weer aan te bieden  hij vraagt voor tweedehands  hoekbank rustig 1000  tot 1200 euro  en dan nog is 75 euro  bezorgen . en als je hem vragen steld webshop  met binnen 14 dagen retour  europees  vast gelegt   zegt ie  doe ik niet aan verkocht is verkocht

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 3, 2018 om 09:44
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien nog eens via contactformulier benaderen, staat rechts boven in deze link:
http://www.sofatrade.nl/?p=pagina&id=98

edrick3
door edrick3 - Mar 3, 2018 om 11:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Helaas, dat was dus een miskoop bij een nergens bij aangesloten 'verkoper'.
En zie dan maar eens een vergoeding te krijgen.
Staat er iets over garantie in de koopovereenkomst?
Ter info: https://www.consuwijzer.nl/vervoer/garantie-op-vervoermiddel/europese-garantie-en-nederlands-recht-op-deugdelijk-product

BW
door BWMS Mar 3, 2018 om 11:57
Antwoorden / 1 Vragen

Nee hij zegt glashard geen garantie

edrick3
door edrick3 Mar 3, 2018 om 13:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

't Gaat dan ook om showroommodellen etc.

an
door andrea1984 Mar 10, 2018 om 17:16
2 Antwoorden / Vragen

Zelf  heeft hij een webshop   en zegt glashard  verkocht is verkocht ik doe niet mee aan die geintjes   dus als ik de hoekbank via zijn webshop koop  en ik krijg em thuis  wil hij hem niet retour nemen  ik koop dus niets bij hem.  hij heeft geen garantie voorwaarden en geen algemene voorwaarden en hij neemt bijna nooit de telefoon op   en doet alleen alles op afspraak  is een zeer rare  firma  en hij verkoopt alleen maar gebruikte opgeknapte banken.

an
door andrea1984 - Mar 10, 2018 om 17:08
2 Antwoorden / Vragen

Deze meneer liegt u voor ik ben hier ook geweest  en achter heeft ie allemaal bussen leer verf staan   hij knapt bankstellen en hoekbanken op   en probeerd ze te verkopen als showroom model of bijna nieuw  ik was er ook bijna ingetrapt  .

an
door andrea1984 - Mar 10, 2018 om 18:00
2 Antwoorden / Vragen

je rechtsbijstand inschakelen of advocaat  wand ook zijn webshop deugt ook niet .