ma
door marcelleboogaard May 4, 2017 om 15:32
Winkels & webshops

Belbus inschakelen

Goedemiddag, ik heb een belbuskwestie denk ik. Het gaat absuluut niet om een groot bedrag (eur90). Meer om het feit dat een bedrijf de consument in zijn macht lijkt te hebben.

Ik heb en set lingerie gekocht. Na 1 x wassen in de bh verkleurd. Broekje niet, terwijl die bij elkaar in de was zaten en het dezelfde stoffen uiteraard, anders is het geen setje. Nu claimt de leverancier o.a. dat ik verkeerd heb gewassen en dat het broekje ook andere stof is. Ik krijg dus geen nieuwe bh. Ik koop overigens al 20 jaar lingerie van hun merken en ik heb nooit problemen met wassen.

Jullie hebben het uiteraard druk met de belbusaanvragen, maar is er naast de belbus nog een actie die ik kan ondernemen? Ik voel me niet serieus genomen en buiten dat voelt het dat me onrecht wordt aangedaan.

Alvast dank

3177 9 Rapporteer

Topantwoord

boppe1943
door boppe1943 - May 5, 2017 om 10:41
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Zat er geen wasvoorschrift in de lingerie? Staat erin van welk materiaal het is gemaakt? Als dat van beide delen hetzelfde materiaal is kunt u proberen hiermee nog eens de klacht aan te kaarten, maar eigenlijk geef ik u weinig hoop. Als uw klacht niet gehonoreerd wordt, kunt u eventueel de lingerie verven of, als het witte lingerie is, bleken. In voorkomende gevallen nieuwe kleding in een emmer met azijn zetten om verkleuren in de was te voorkomen.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - May 5, 2017 om 19:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voortaan bij wassen in het laatste spoelwater een flinke scheut azijn doen.

sjjoppy
door sjjoppy - May 6, 2017 om 06:36
7246 Antwoorden / 3 Vragen

Belbus

Heb jij een probleem met een bedrijf of instantie en kom je niet verder? Schrijf naar: Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum Of mail ons: Belbus@vara.nl Tip: stuur een kopie mee van de kassabon, of een filmpje (bijv. van je ondeugdelijke product) om je probleem te verduidelijken. Uit de link:

https://kassa.vara.nl/rubrieken/belbus

panter22
door panter22 - May 6, 2017 om 08:11
6599 Antwoorden / Vragen

Voortaan een wolwasmiddel voor handwas gebruiken. En met de hand wassen, zo'n dure lingerieset.

Cookies
door Cookies May 6, 2017 om 10:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Duur???

panter22
door panter22 May 6, 2017 om 16:22
6599 Antwoorden / Vragen

Ja, voor die prijs shop ik een hele gaderobe bij elkaar.

tijger1
door tijger1 - May 6, 2017 om 08:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het lijkt me volkomen logisch dat een bh (deels) van ander materiaal gemaakt is dan een onderbroek. Ook al lijkt het op het eerste gezicht hetzelfde.

Maar in principe doet dat er niet toe. Ook al is die bh van ander materiaal, dan mag hij nog niet verkleuren. Ik zou me dat verkleuren ook nog alleen kunnen voorstellen als het materiaal overwegend katoen is en dan nog een felle kleur bij te heet en vaak wassen.

Maar om uw recht te halen, is moeilijk. Hoewel de leverancier moet bewijzen dat u iets fout gedaan hebt.

U zou ook nog de fabrikant kunnen aanschrijven en daar het probleem voorleggen. Niet dat de fabrikant tot iets verplicht is tegenover u.

Po
door Pontiac - May 6, 2017 om 10:35
131 Antwoorden / 5 Vragen

ligt het niet aan uw wasmachine of heeft u een ander wasmiddel gebruikt of het leverende bedrijf heeft een fabriek in China want alles moet goedkoper niet dan ?

Cookies
door Cookies - May 6, 2017 om 10:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op hoeveel graden heb je gewassen? Wat voor kleur heeft de b.h.? Zwart? Felle kleur?

fa
door familyman - May 6, 2017 om 11:02
888 Antwoorden / 1 Vragen

Na navraag bij mijn bh draagster thuis: de eerste keer altijd handwassen in lauw sopje.

hansje klein
door hansje klein - May 6, 2017 om 11:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Uit het zicht van een man ... (die natuurlijk geen setje heeft)

Bij de serieze poging om te onderzoeken of er niet in ieder deel een eigen wasvoorschrift moet zitten om daarmee de verkoper van het lingerie-setje te kunnen confronteren, kom ik langs een setjes-keuvel-site van dames onder elkaar met allerlei problemen en praktische oplossingen rond het thema setjes.

Eén van de 72 dames zegt al in het begin, dat haar partner hier niet op let ... en ik vond óók, dat dit vooral een dames-thema tussen de oren is. Volg de vele ideeën en voorstellen, ik ben met meelezen gestopt, heb duidelijk wat andere problemen, maar er is dus verschil tussen dames die praktisch en romantisch denken. Heren komen HIER niet aan het woord en twee verschillende wasvoorschriften bij een setje? Ik heb hierover niets gevonden.

PS. Het lijkt mij overigens wèl een leuk thema voor de belbuscameraploeg.