Beschadiging door Ikea. Ze geven geen gehoor bij deze klacht. Wat nu?
Ikea zou op 27 februari een kast komen installeren in onze nieuwe woning. Dat hebben ze ook gedaan en bij het bevestigen aan de muur, zijn de monteurs door de muur gegaan en in de badkamer aangekomen met een flinke beschadiging tot gevolg. Dit moet natuurlijk hersteld worden.
We hebben dit dezelfde dag nog bij Ikea gemeld en kregen toen een referentienummer 18022701723. Daarna bleef het stil.
Ik heb sindsdien diverse mails gestuurd en uren aan de lijn gehangen bij de klantenservice. Op de mails geen reactie en bij de klantenservice krijg ik niemand te spreken, eindeloze bandjes met muziek. Dat is het...
Inmiddels hebben wij dus schade en heb ik veel telefoonkosten gemaakt.
Onbegrijpelijke en onbehoorlijk dat je Ikea niet te pakken kunt krijgen.
We gaan het ook binnenkort herstellen, want de muur moet ook nog geverfd worden en dat kan niet wachten.
Deze klacht overigens ook ingediend bij klacht.nl en daar ik te horen dat Ikea deze klacht niet accepteert...
Vreemd allemaal
Bij Klacht.nl kan je toch een klacht indienen, daar heeft, denk ik dan, Ikea toch niets in te zeggen?
@tenormin , Ts heeft een klacht ingediend op klacht.nl , waarschijnlijk antwoord gekregen van Ikea via Twitter .https://www.klacht.nl/ikea/klacht/muur-beschadigt-tijdens-montage-kast/
En als je nu niet Twittert? Ik zou niet weten hoe, maar de TS schrijft daar ook niet over.@marita5
@tenormin , als je een klacht plaatst op klacht.nl , dan plaatst Robin van klacht.nl deze klacht automatisch op Twitter .
Ikea zou je moeten doorverwijzen naar het bedrijf dat de montage verzorgde:
Wil je hulp bij het monteren van je meubels?
Dan brengen je graag in contact met één van onze partners op het gebied van meubelmontage. De meubelmontageservice boek je telefonisch of direct in de winkel.Heb je de spullen al in huis en wil je toch dat we je helpen? Dan raden we je aan om telefonisch contact met ons op te nemen. Voorwaarde is dat de producten nog niet zijn uitgepakt.
Lees meer over onze meubelmontageservice
En lees eens hier:
https://nl-nl.customersupport.ikea.com/app/answers/answer_view/a_id/1001020/?cid=a1:iba|a2:nl|a3:faq|a4:services-6|a5:link|a6:dp|id:3520|cc:915
En Contactformulier ingevuld?
https://nl-nl.customersupport.ikea.com/app/ask
Klacht: https://nl-nl.customersupport.ikea.com/app/search/kw/klacht%20indienen/okcsSearchSession/ZlVJbXBtcE5veHNvWEFxVmViYkJqcFVYZFk2eWw2NTkxVzVZQlB1T09yTjNJVUxSYnFSMWJSMElHSnFNUmJVaDZXS0tFdn5ZeG1vYUo5VUJYdVpDOWJOemlVekpVc21uN2xDbHk0R0IzMmV1UDE3TVRUU0toSE9hV3YzQlZ4WkFHQk00V08wU1Q4M01NIQ!!/page/1/priorTransactionID/1410267894/transactionID/1410267894
Hallo Hermiko ,
Neem eens contact op met consuwijzer / of Juridisch Loket in uw gemeente ,
https://www.consuwijzer.nl/vraag-stellen-aan-consuwijzer
Juridisch Loket , klik op de rode regel en scroll naar beneden ,
https://www.juridischloket.nl/contact/#
U stelt dat wanneer u belt met de klantenservice van ikea u alleen maar een bandje met muziek hoort en niemand de telefoon aanneemt.
sorry, dat lijkt mij zeer ongeloofwaardig.
Dank voor de mededeling.
Wat nu? Geen idee, wij van het forum, of in ieder geval ik, gaan dit niet voor u oplossen. Maar er zijn diverse mogelijkheden hier gemeld.
Als u een rechtbijstandsverzekering heeft kunt u die aan het werk zetten.
Was die muur wel geschikt om een kast aan te bevestigen?
Je gaat er vanuit dat Ikea of de monteurs de schade moeten vergoeden. Dat is nog maar de vraag.
Je hebt zelf niet gemeld dat de kast aan een dun wandje bevestigd zou moeten worden en gevraagd of dat zou kunnen.
De monteurs wisten bij het verankeren van de kast niet om wat voor soort muur het ging?
Hebben zij het risico genomen of heb je zelf gezegd dat ze het maar moesten proberen.
Toen zij door die muur gingen, heb je niets afgesproken en zijn de monteurs zo weggegaan of kwam je er pas later achter.
http://www.ikea.com/nl/nl/klantenservice/meubels-veilig-verankeren.html
Ik weet niet hoe ver je van een IKEA-vestiging woont, maar het lijkt me inmiddels meer dan de moeite waard om even naar de klantenservice met echte mensen te gaan.
Neem je documentatie en wat foto's van de schade mee, stel de vraag hoe ze u kunnen helpen want dat je wanhopig wordt van wat je zelf al geprobeerd hebt zonder resultaat te bereiken. Vraag wat je nog kan doen wat je nog niet gedaan hebt, en wat de kans is dat je werkelijk met iemand (een persoon) kan overleggen.
Succes!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
LOQED slim slot
Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt.
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer