he
door hermiko Mar 8, 2018 om 17:34
Winkels & webshops

Beschadiging door Ikea. Ze geven geen gehoor bij deze klacht. Wat nu?

Ikea zou op 27 februari een kast komen installeren in onze nieuwe woning. Dat hebben ze ook gedaan en bij het bevestigen aan de muur, zijn de monteurs door de muur gegaan en in de badkamer aangekomen met een flinke beschadiging tot gevolg. Dit moet natuurlijk hersteld worden.
We hebben dit dezelfde dag nog bij Ikea gemeld en kregen toen een referentienummer 18022701723. Daarna bleef het stil.
Ik heb sindsdien diverse mails gestuurd en uren aan de lijn gehangen bij de klantenservice. Op de mails geen reactie en bij de klantenservice krijg ik niemand te spreken, eindeloze bandjes met muziek. Dat is het...
Inmiddels hebben wij dus schade en heb ik veel telefoonkosten gemaakt.
Onbegrijpelijke en onbehoorlijk dat je Ikea niet te pakken kunt krijgen.
We gaan het ook binnenkort herstellen, want de muur moet ook nog geverfd worden en dat kan niet wachten.
Deze klacht overigens ook ingediend bij klacht.nl en daar ik te horen dat Ikea deze klacht niet accepteert...
Vreemd allemaal

6427 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 8, 2018 om 17:41
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Bij Klacht.nl kan je toch een klacht indienen, daar heeft, denk ik dan, Ikea toch niets in te zeggen?

marita5
door marita5 Mar 8, 2018 om 17:53
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , Ts heeft een klacht ingediend op klacht.nl , waarschijnlijk antwoord gekregen van Ikea via Twitter .https://www.klacht.nl/ikea/klacht/muur-beschadigt-tijdens-montage-kast/

tenormin
door tenormin Mar 8, 2018 om 18:02
16846 Antwoorden / 108 Vragen

En als je nu niet Twittert? Ik zou niet weten hoe, maar de TS schrijft daar ook niet over.@marita5

marita5
door marita5 Mar 8, 2018 om 18:08
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , als je een klacht plaatst op klacht.nl ,  dan plaatst Robin van klacht.nl deze klacht automatisch op Twitter .

edrick3
door edrick3 - Mar 8, 2018 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ikea zou je moeten doorverwijzen naar het bedrijf dat de montage verzorgde:

Wil je hulp bij het monteren van je meubels?

Dan brengen je graag in contact met één van onze partners op het gebied van meubelmontage. De meubelmontageservice boek je telefonisch of direct in de winkel.

Heb je de spullen al in huis en wil je toch dat we je helpen? Dan raden we je aan om telefonisch contact met ons op te nemen. Voorwaarde is dat de producten nog niet zijn uitgepakt.

Lees meer over onze meubelmontageservice

En lees eens hier:
https://nl-nl.customersupport.ikea.com/app/answers/answer_view/a_id/1001020/?cid=a1:iba|a2:nl|a3:faq|a4:services-6|a5:link|a6:dp|id:3520|cc:915

En Contactformulier ingevuld?
https://nl-nl.customersupport.ikea.com/app/ask

Klacht: https://nl-nl.customersupport.ikea.com/app/search/kw/klacht%20indienen/okcsSearchSession/ZlVJbXBtcE5veHNvWEFxVmViYkJqcFVYZFk2eWw2NTkxVzVZQlB1T09yTjNJVUxSYnFSMWJSMElHSnFNUmJVaDZXS0tFdn5ZeG1vYUo5VUJYdVpDOWJOemlVekpVc21uN2xDbHk0R0IzMmV1UDE3TVRUU0toSE9hV3YzQlZ4WkFHQk00V08wU1Q4M01NIQ!!/page/1/priorTransactionID/1410267894/transactionID/1410267894

marita5
door marita5 - Mar 8, 2018 om 18:00
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hermiko ,

Neem eens contact op met consuwijzer / of Juridisch Loket in uw gemeente ,

https://www.consuwijzer.nl/vraag-stellen-aan-consuwijzer

Juridisch Loket , klik op de rode regel en scroll naar beneden ,

https://www.juridischloket.nl/contact/#

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2018 om 18:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op Klacht.nl gaat het over de beschadigde muur. Hier zitten ze al in de badkamer.

Cookies
door Cookies - Mar 8, 2018 om 18:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ikea is helemaal niet actief op klacht.nl dus daar een klacht plaatsen heeft geen enkele zin.

user123
door user123 - Mar 8, 2018 om 20:15
1346 Antwoorden / 3 Vragen

U stelt dat wanneer u belt met de klantenservice van ikea u alleen maar een bandje met muziek hoort en niemand de telefoon aanneemt.

sorry, dat lijkt mij zeer ongeloofwaardig.

aurora1
door aurora1 - Mar 9, 2018 om 00:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de mededeling.
Wat nu? Geen idee, wij van het forum, of in ieder geval ik, gaan dit niet voor u oplossen.  Maar er zijn diverse mogelijkheden hier gemeld.
Als u een rechtbijstandsverzekering heeft kunt u die aan het werk zetten.
Was die muur wel geschikt om een kast aan te bevestigen?

panter22
door panter22 - Mar 9, 2018 om 09:19
6599 Antwoorden / Vragen

Je gaat er vanuit dat Ikea of de monteurs de schade moeten vergoeden. Dat is nog maar de vraag.
Je hebt zelf niet gemeld dat de kast aan een dun wandje bevestigd zou moeten worden en gevraagd of dat zou kunnen.
De monteurs wisten bij het verankeren van de kast niet om wat voor soort muur het ging?
Hebben zij het risico genomen of heb je zelf gezegd dat ze het maar moesten proberen.
Toen zij door die muur gingen, heb je niets afgesproken en zijn de monteurs zo weggegaan of kwam je er pas later achter.
http://www.ikea.com/nl/nl/klantenservice/meubels-veilig-verankeren.html

Em
door Emmap - Mar 9, 2018 om 14:09
162 Antwoorden / 8 Vragen

Ik weet niet hoe ver je van een IKEA-vestiging woont, maar het lijkt me inmiddels meer dan de moeite waard om even naar de klantenservice met echte mensen te gaan.
Neem je documentatie en wat foto's van de schade mee, stel de vraag hoe ze u kunnen helpen want dat je wanhopig wordt van wat je zelf al geprobeerd hebt zonder resultaat te bereiken. Vraag wat je nog kan doen wat je nog niet gedaan hebt, en wat de kans is dat je werkelijk met iemand (een persoon) kan overleggen.

Succes!

simon55
door simon55 - Mar 9, 2018 om 16:47
1556 Antwoorden / 5 Vragen

n Optie zou kunnen zijn : Stap in de auto en rij er naar toe...........its simpel toch ?

he
door henkvdput - Mar 9, 2018 om 20:46
2 Antwoorden / Vragen

Wat ik niet begrijp is dat Kassa dit onderwerp niet eens goed aanpakt.

Op klachtenkompas.nl, een iniatief van de Consumentenbond,staan over de afgelopen 12 maanden 71 klachten geregistreerd.

Ikea reageert nooit. Wat is de slogan "Aandacht maakt alles mooier" dan waard?  Aandacht tot dat je hebt afgerekend?

Ik heb zelf een geen goede ervaring met de "klantenservice" van Ikea:

Zie hieronder:

Vraag 1:

Beste Ikea, we hebben in juli 2013 een Hemnes spiegelkast (artikelnummer 402.176.77) en een Hemnes wastafelkast artikelnummer 202.176.64 bij Ikea in Delft gekocht.

Nu is de onderkant van de spiegelkast door vocht aangetast.

Ook van de onderkant van de onderste lade van de wastafelkast laat de verf los.

Je zou toch kunnen verwachten dat deze badkamermeubels toch wel tegen vocht moeten kunnen.

Ondanks dat de garantietermijn reeds is verstreken wil k toch vragen wat Ikea in deze voor mij kan betekenen.

Met vriendelijke groet,

……

Antwoord 1:

IKEA:

Hej Henk, bedankt voor je bericht. Wat balen dat dit gebeurd is met je HEMNES spiegelkast. Helaas is de garantieperiode inmiddels verlopen. Ik zie dat daarnaast er geen losse onderdelen te bestellen zijn van deze kast. Ik vind het erg jammer maar kan je in deze niet verder helpen. Ik wens je desondanks een fijne dag toe. ^Inge

Opmerking:

Over de wastafelkast wordt niet gesproken en daar heb ik binnen de garantie termijn al twee nieuwe frontjes voor ontvangen omdat deze opgezwollen waren door vocht. Dus daar zijn wel onderdelen voor verkrijgbaar.

Vraag 2:

Hey Inge, kun jij mij vertellen hoe ik een officiële klacht kan indienen.

Het badkamermeubel zou langer mee moeten gaan dan vier jaar.

En mijn rechten houden niet op na een periode van een jaar.

Graag jouw reactie,

Met vriendelijke groet,

…..

Antwoord 2:

IKEA Hej Henk, je kan via de volgende link contact met ons opnemen: https://bit.ly/2wsk59C
Zoals aangegeven kunnen we helaas niks voor je betekenen als de garantieperiode verlopen is.
Ik wens je een fijn weekend toe! ^Inge

De link verwijst naar een telefoonnummer van de klantenservice, als je die probeert te bellen sta je een geruime tijd in de wacht 20 - 30 minuten en komt niet verder.

Wanneer je een mail stuurt krijg je na een aantal weken een mail terug met hetzelfde antwoord als via Facebook.

Nog steeds weet ik niet waar ik een officiële klacht in kan dienen.

Ook op de website www.klacht.nl staan 567!!! Klachten

Dus Kassa ga hier eens aandacht aan besteden!!

Met vriendelijke groet,
Henk van de Put

Cookies
door Cookies Mar 9, 2018 om 21:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

567 klachten is natuurlijk peanuts bij een shop als Ikea.

aurora1
door aurora1 Mar 11, 2018 om 18:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@henkvdput: Ik vermoed dat "Kassa" zelf wel uitmaakt waar ze al dan niet aandacht aan willen besteden...... Wij van het forum gaan daar niet over en wij, althans ik, laten ons ook niet commanderen.
Maar het is erg onbehoorlijk om met uw eigen "problemen" in de vraag van een ander in te breken en dat ook nog met lange lappen kopieer- en plakwerk.
Ikea was overigens erg duidelijk met uw "klacht". Persoonlijk denk ik dat een dergelijke schade te maken kan hebben met hoe spullen onderhouden worden. Dus net zoals muren en vloer steeds drogen. Verder is het natuurlijk helemaal geen badkamer "meubel", maar een kastje dat je ook wel "medicijnkastje in de badkamer" noemt waar je ook je tandenborstels en zo in doet als daar nog genoeg plaats voor is. Ga anders met het kastje bij Ikea langs om te proberen gelijk te krijgen.
Verder heeft @carola.83 natuurlijk gelijk. Verder zullen veel van die "klachten" niet terecht zijn.

mo
door mof - Mar 10, 2018 om 07:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Vreemd, maar ikea is wel aansprakelik te stellen. Aangetekende brief en advocaat in de arm nemen.

panter22
door panter22 - Mar 10, 2018 om 14:41
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt op 27 februari een klacht ingediend.
Over een flinke schade aan de muur in de badkamer die opnieuw gestuct en geverfd moet worden.
Dit gaat zo om een paar honderd euro.
Eerst zal toch uitgezocht moeten worden wie de monteurs waren en hun versie van het verhaal?
Wat zeiden de monteurs toen je hen de schade liet zien. Bel maar met Ikea en het wordt geregeld?
Als je er later achter kwam, dan zul je moeten bewijzen dat de schade door de monteurs veroorzaakt is.
Je kunt in zo'n geval niet verwachten dat binnen een paar dagen dit probleem opgelost is en er een stucadoor en een schilder namens Ikea op de stoep staat.
Een medewerker van de klantenservice kan dit niet zomaar voor je regelen.
Ik denk dat je even geduld moet hebben. De badkamer kun je toch gewoon gebruiken. Mogelijk wordt een expert gestuurd, dus nog maar niet even zelf herstellen.