Bol.com
5 weken geleden heb ik een Zippo -electrische USB aansteker kleur mat zwart gekocht voor de verjaardag van mijn man bij Bol.com
Mijn man is een Zippo fan en zag direct dat het geen originele Zippo aansteker was. (elke Zippo heeft een uniek nummer). Evenmin was de kleur en
uitvoering niet zoals op de aanbieding is aangeven. Ik heb de aansteker teruggestuurd en hiervan een bevestiging gekregen. Nu ben ik 4 weken en
4 verzoeken om teruggave van het aankoopbedrag verder en er wordt niet terugbetaald. Volgens de briefwisseling is Bol.com niet aansprakelijk.
Ik moet mijn geld terugkrijgen van de leverancier. Vervolgens heb ik Bol.com erop geattendeerd dat hier sprake is van misleiding omdat Zippo een merknaam is en hier mogelijk sprake is van slaafse nabootsing en/of merkenvervalsing. Bol.com heeft tot dusver geen contact kunnen krijgen met hun leverancier. Mijn vraag is of Bol.com de verantwoordelijke is of de leverancier? Als klant ga je er toch vanuit dat Bol.com een solide bedrijf is.
Mijn tweede vraag is kan ik aangifte doen van merkenvervalsing of slaafse nabootsing bij Zippo. Wie kan mij helpen?
Altijd lastig als je via Bol bij een externe verkoper koopt.
Misschien heb je hier wat aan: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/externe-verkoop-via-bol-com
1 van de weinige acties die u nog kunt doen is de Verkoper aanklagen.
https://www.juridischloket.nl/
Daarnaast als de winkel/verkoper nog bestaat kunt u hier een melding van maken bij Zippo zelf.
Zij zullen die verkoper maar al te graag een Rechtzaak geven, voor het verkopen van namaak Zippo's.
Heel mischien Krijgt u dan van hun een aansteker als bedankje voor het melden. {Geef hier geen garantie op, maar vaak als er namaak producten zijn en Klanten melden dit naar het bedrijf krijgen ze vaak een Kleinigheidje als dank voor de melding}
Topantwoord
Hallo Boenken ,
Bij welke externe verkoper heeft u deze aansteker gekocht ?
Hoi Maritas, Bol.com bij monde van de service afdeling Sabine, geeft op geen enkele wijze hun leveranciers prijs.
Boenken, bij elk product op de site van Bol staat de leverancier. Hebt u anders een link naar de pagina?
Bij wie heeft u het besteld en aan wie hebt u het terug gestuurd?
Bol laat zich steeds meer blijken als platform en het lijkt er op dat de klant niet meer het belangrijkste is. Er komen steeds meer klachten over vreemde eenden die proberen hun waar aan de man te brengen.
U kunt natuurlijk altijd aangifte doen. Als er een Zippo aangeboden is en u krijgt namaak is dat strafbaar.
Quote TS "Bol.com bij monde van de service afdeling Sabine, geeft op geen enkele wijze hun leveranciers prijs."
U begrijpt de vraag van @Marita5 niet. U heeft gekocht bij een externe leverancier van Bol.com. Bij de aankoop stond duidelijk vermeld bij wie u besteld, dus door wie geleverd gaat worden. Bol.com zelf verkoopt geen Zippo aanstekers.
Bol.com weigert mij de naam van de leverancier door te geven. De woordvoeder beweert dat deze firma nog moet worden opgespoord!?!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer