yv
door yvonstaartjes Nov 4, 2019 om 16:43
Winkels & webshops

Boxspring online kopen?

Hallo allemaal

Mijn dochter heeft in Duitsland een slaapbank van het merk Brunobed gekocht die een boxspringtechnologie heeft. Mijn man en ik slapen daar heel lekker op en willen daarom misschien een boxspring van Bruno kopen. Dit kan alleen via het internet en waar wij wel moeite mee hebben opdat het testen niet gaat. Ze hebben wel een testperiode en gratis ophaalservice maar alsnog geeft dit veel gedoe. echter zeggen ze door het weghalen van een tussenpersoon hoge kwaliteit voor een scherpe prijs (cq 1800 euro) kunnen aanbieden. Heeft iemand ervaring met het online kopen van boxspringen o.i.d.?
Ik hoor graag jullie ervaringen!

MVG,
Yvon

5641 9 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2019 om 16:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Boxsprintechnologie? Er zijn heel veel verschillende boxspings. De bak met pocketveren of bonell veren. De matras idem, of schuim,of latex, de topper kan ook weer verschillend zijn.

Dus de term boxspringtechnologie zegt helemaal niets.

yv
door yvonstaartjes Nov 4, 2019 om 17:05
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je snelle reactie en scherpe blik. Volgens mij combinatie pocketveren en schuim, het staat wel beter aangegeven op de website

tijger1
door tijger1 Nov 4, 2019 om 17:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de vraag is ook of u weet wat er in die bedbank zit, dus of u op die bixspring net zo lekker zal slapen.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Nov 4, 2019 om 16:56
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, geen ervaring met online überhaupt een bed kopen. Zijn die bedbanken dan niet in Nederland te koop? Lijkt me inderdaad een gedoe om, als het niet bevalt het weer terug te krijgen bij dat bedrijf, ondanks dat ze adverteren met een gratis ophaalservice.
Heeft u het over onderstaande zaak?

https://www.brunobed.nl/slaapbank

yv
door yvonstaartjes Nov 4, 2019 om 17:09
5 Antwoorden / 1 Vragen

dank voor je snelle reactie. Inderdaad brunobed.nl
Het bedrijf levert wel naar nederland met dezelfde service dus dat is heel fijn. maar het brengen en ophalen is veel gedoe, aan de andere kant is een boxspring halen bij ikea (of een andere winkel) ook geen feestje (m.u.v. de lekkere zweedse gehaktballetjes natuurlijk!!)

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 4, 2019 om 17:10
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Een slaapbank en boxspring??

tenormin
door tenormin Nov 4, 2019 om 17:13
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@yvonne, off topic: ik kom niet bij IKEA: fobie voor hoe je door de zaak moet lopen. Kan er niet rechtstreeks uit. Dus weet niet hoe de zweedse gehaktballetjes smaken. ♫ ♫

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 4, 2019 om 17:04
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik heb hier geen ervaring mee maar u zou nu u twijfelt en er geen goed gevoel bij hebt het beslist niet op deze manier bestellen.

yv
door yvonstaartjes Nov 4, 2019 om 17:10
5 Antwoorden / 1 Vragen

dankjewel voor de snelle reactie. Onderbuikgevoel is inderdaad goed om naar te luisteren, misschien moet ik er gewoon nog een nachtje op mijn oude bed over slapen ha-ha!!

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 4, 2019 om 17:07
16867 Antwoorden / 202 Vragen

https://www.brunobed.nl/ en https://www.brunobett.de/boxspringbett  volgens de laatse zijn ze 'winnaar' . Wat is het gedoe als u bij brunobed.nl bestelt? Hoe dan ook geldt dan de wetgeving m.b.t. on-line levering. Zie dit m.b.t. uw rechten https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen/koop-aan-de-deur-colportage. Als u echter twijfelt, dan is het mogelijk een beter idee om bij een slaapspecialist 'uw licht op te steken' die dan eventueel zelfs het door u gewenste bed kan bestellen en leveren.

yv
door yvonstaartjes Nov 4, 2019 om 17:14
5 Antwoorden / 1 Vragen

dankjewel voor de inhoudelijke reactie! Dit helpt me een stuk verder. Volgens mijn dochter zijn ze in duitsland, oostenrijk en zwitserland flink aan het groeien en is de service ook echt hoe ze het adverteren. De kwaliteit lijkt ook goed tot hoeverre ik het getest heb. Toch ben ik een beetje terughoudender t.o.v. mijn dochter als het om online winkelen gaat. Generatiekloof wellicht!!

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 4, 2019 om 17:21
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Graag gedaan.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Nov 4, 2019 om 18:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Boxspringtechnologie? Nooit van gehoord en kijkt mij een verkooppraatje. Immers een bed met latten bodem en dun logeermatrasje is beslist geen boxspring en ook geen boxspringtechnologie. Een slaapbank is evenmin een boxspring. Ik zou ook van zijn leven geen bed via internet kopen. En als mijn bed prima is, dan koop ik ook geen ander bed.
Wilt u toch een ander bed kijk dan bij beddenwinkels en probeer het e.e.a., of kijk eens bij Ikea. En beslis niet direct in de winkel, ga eerst naar huis, denk er goed over na, en slaap er in ieder geval wat nachtjes over “in uw oude bedje”. Een keertje ergens op een logeerbed slapen maakt nog niet dat dat bed voor de langere termijn lekker slaapt.

yv
door yvonstaartjes Nov 5, 2019 om 08:57
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reactie Aurora1
Het klinkt wel te goed om waar te zijn inderdaad maar het slapen gaat zeer goed af. Ik weet er natuurlijk het fijne niet van en een bed voor langere tijd uitzoeken is ook wel lastiger vergeleken met een logeerbed. Ik zal eens rondkijken en mocht ik voor bruno kiezen dan deel ik ook mijn ervaring. Heel erg bedankt in ieder geval voor het advies.

aurora1
door aurora1 Nov 5, 2019 om 17:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan. Ik denk dat ook geldt dat als je veel onderneemt omdat je ergens bent en je dus misschien na een dag rondbanjeren en sightseeing bekaf bent, dat elk logeerbed wel goed zal slapen.....

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Nov 4, 2019 om 18:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen
yv
door yvonstaartjes Nov 5, 2019 om 08:59
5 Antwoorden / 1 Vragen

goh.. hier had ik gelijk op moeten kijken!!
Bruno heeft wel de beste voorwaarden volgens de consumentenbond. ik zal eens in de test kijken. Dank Edrick3!!

marita5
door marita5 - Nov 5, 2019 om 09:23
11519 Antwoorden / 15 Vragen
yv
door yvonstaartjes Nov 5, 2019 om 11:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Maritas bedankt voor de reactie en tips!!
Deze website heb ik ook gezien. heel informatief en inhoudelijk. vooral het kopje 'het lag zo lekker op vakantie' klopt hierbij. wel zeggen ze dat testen in een winkel niet zo veel zin heeft en dat is wel fijn aan bruno waar je 30 dagen kan testen.
toch ben ik altijd bang voor een soort van 'de slager keurt zijn eigen vlees' want zij bieden zelf ook boxsprings aan.. lastig lastig.. heel erg bedankt!

yv
door yvonstaartjes - Nov 6, 2019 om 09:21
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dag iedereen..
Ik heb nog niet voor de boxspring gekozen maar wel de slaapbank aangeschaft van het bedrijf.. ook even om te testen hoe de service is.
dank voor jullie goede tips!!

tijger1
door tijger1 Nov 6, 2019 om 09:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan slapen de loge's in ueder geval prima. :-))

yv
door yvonstaartjes - Nov 17, 2019 om 17:30
5 Antwoorden / 1 Vragen

Even een update.. Slaapbank is gisteren geleverd.. Zeer snelle verzending en alles verliep soepel. Handleiding werd in duits geleverd door een fout maar is in het nederlands via een mail van hen ontvangen.. top!
Slaapbank zelf ook heel blij mee.. wij hebben hem in donkerblauw en de kleur is prachtig.

Service is dus super en kwaliteit oook.. voor een boxspring ga ik zelf nog wel langs een winkel.. dat is nog te belangrijk om online te kopen!! :-)

Nogmaals dank jullie wel voor jullie kennis en ingeving..

fijne zondagavond!!

sjjoppy
door sjjoppy Nov 17, 2019 om 18:06
7195 Antwoorden / 3 Vragen

U ook een fijne zondagavond en bedankt voor de update.

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2019 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi en fijn voor de loge's.

aurora1
door aurora1 Nov 17, 2019 om 23:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank en ook een fijne zondagavond gewenst. Straks staan de loge’s in een rij te wachten tot ze aan de beurt zijn voor een logeerpartij. Dat kan druk worden dus.