door willem- Feb 21, 2020 om 17:56
Winkels & webshops

Catawiki

Ik heb een kavel gewonnen bij Catawiki maar dat moet dan bezorgd worden dat gebeurt ook maar niet bij mijn dus bellen dan wordt er gezegd je moet de verkopende partij meldendat gebeurt ook, die doet ook niks dan bel je weer naar Catawiki maar die zegt maar zo gebeuren dan weer contact op nemen vervolgens bel ik ook nog DHL maar die doen ook niks weer Catawiki bel en wordt er gezegd bel de politie en ga aangifte doen maar ik wordt er gefrustreerd van het gaat over kavel van 303.74 euro  ik zit in een rolstoel dat.moet ik dat allemaal onder nemen wat voor mijn niet zo makkelijk is zouden jullie mijn kunnen helpen aub.m.v.g. w.van wijngaarden

3189 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2020 om 18:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

 Nee, wij kunnen u daarbij niet helpen. U hebt blijkbaar het hoogste bod uitgebracht op een kavel.

De verkoper moet zorgen dat die kavel bij u komt. DHL kan niets voor u doen. U bent de opdrachtgever niet. Aangifte bij de politie is zinloos.

Kijk de voorwaarden van Catawaki nog eens door of u daar een klacht kunt indienen.

Ik lees ook dat uw geld bij Catawaki staat. Eis dat terug.

Beveiligde betalingen
Alle betalingen op Catawiki gaan via onze betalingsprovider Stripe, een van de meest gerenommeerde en betrouwbare betalingsproviders ter wereld. Als u een kavel heeft betaald, wordt uw betaling vastgehouden totdat de verkoper bevestigt dat hij het kavel heeft verzonden of klaar heeft gemaakt voor afhaling. Dit zorgt ervoor dat uw betaling te allen tijde wordt beschermd

ju
door juliomariner - Feb 21, 2020 om 18:17
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Dus als verkoper zegt dat artikel is verzonden of klaar staat om af te halen betaald Catawiki uit? Hoe controleren ze dat?. Lijkt me dat de kopersbescherming echt een wassen neus is.

ne
door neodutchio - Feb 21, 2020 om 18:25
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Kunt u uw relaas opnieuw schrijven, maar dan met interpuncties. Er is schijnbaar iets niet bezorgd. Is dat omdat de verkoper niets opgestuurd heeft, iets simpelweg niet gewoon afgeleverd is, ergens anders afgeleverd is of kwijt is?
Geen idee wat uw rolstoel er mee te maken heeft, maar dat zal een mogelijke oplossing niet verspoedigen. Zo lang niet begrijpbaar is wat nu het probleem is zal niemand u van tips kunnen voorzien.

panter22
door panter22 - Feb 21, 2020 om 18:33
6599 Antwoorden / Vragen

Waarom wil de verkopende partij de kavel niet verzenden?
Kijk onder artkel 3:

Catawiki kan transacties annuleren als de Verkoper het kavel niet levert. Als de Verkoper het Kavel niet aflevert in overeenstemming met zijn verplichtingen onder de Verkopersvoorwaarden of de Kavelbeschrijving, sturen we de Verkoper meerdere herinneringen. Als de Verkoper niet handelt in overeenstemming met onze instructies, stemt u ermee in en accepteert u dat we de transactie in ons systeem kunnen annuleren. Annulering van de transactie is niet hetzelfde als een ontbinding van het Verkoopcontract. Als we de transactie hebben geannuleerd, staat het u vrij om u rechtstreeks bij de Verkoper op uw rechten onder het Verkoopcontract te beroepen.

Is de kavel zoek geraakt:
Als er problemen zijn met de verzending vragen we u om rechtstreeks met de Verkoper naar een oplossing te zoeken. Catawiki heeft het recht om de handtekening van ontvangst en/of Track & Trace afleverbevestiging op de afleverlocatie als bewijs te beschouwen dat u het Kavel heeft ontvangen. Als er een probleem is met de levering van een Kavel en u komt niet tot een oplossing met de Verkoper, vragen we u samen te werken met de Verkoper aan een onderzoek door het verzendbedrijf. Een lopend onderzoek doet geen afbreuk aan ons recht om te beslissen of de Koopsom aan u zal worden terugbetaald of aan de Verkoper zal worden betaald.
https://catawiki.zendesk.com/hc/nl/articles/360009934179

Ta
door Tarzanhond - Feb 21, 2020 om 18:40
15 Antwoorden / 4 Vragen

En waarom niet bij u als ik vragen mag.
Heeft u een verkeerd adres opgegeven?
Als het al verzonden is zal het retour gaan naar de afzender.
Ik zal zeggen bel eerst de afzender bij een verkeerd opgegeven adres.
Bij een verkeerd overgenomen adres door DHL zijn zij verandwoordelijk.
Ik zal dan gewoon even DHL bellen met het opgegeven pakketnummer en vragen hoe verder te gaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 21, 2020 om 21:39
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Catawiki is een https://veiling.catawiki.nl/ en dan bent u, als al gezegd, afhankelijk van de voorwaarden.  U heeft kennelijk eerst gebeld met DHL en daar kan men inderdaad niets doen omdat in beginsel de verzender verantwoordelijk is. Het zou best eens zo kunnen zijn dat de verzender niet eens Catawiki is maar een partij die de kavel bij Catawiki heeft laten veilen. U zou dan bij die verkoper moeten zijn.
Het lijkt mij zinvol dat u, indien levering uitblijft, raad vraagt bij www.juridischloket.nl maar verduidelijk uw verhaal dan wel.