el-zorro
door el-zorro Apr 11, 2020 om 22:50
Winkels & webshops

Corona regels

Sinds de grenzen overal dicht zijn door de corona
en iedereen huis moet blijven en alleen na buiten moet gaan voor de noodzakelijkdoelen

en de anderhalve meter afstand overal is ingesteld

bepaalde bedrijven mogen wel open blijven

bij elke mag ook een bepaald hoeveelheid na binnen

de oppervlakte per  kubieke mete hoeveel mensen in een gebouw mag

de overheid heeft deze regels bepaald

als je in een supermarkt of bouwmarkt komt

moet je een mandje hebben of karretje

als er een bord staat dat er 50 mensen in mogen

hebben ze ook 50 maandjes of karretjes

daaraan kun je zien of je na binnen mag

veel mensen kunnen niet zelf meer zelf nadenken

of dit bedenken dat het zo voor iedereen duidelijk is of je wel of niet na binnen mag

dat dit moet uitgelegd worden is eigenlijk onzin

via de tv of op straat waar je ook komt

word je er aan herinnerd waar je aan moet houden

je hoort na een maand nog van mensen dat ze niet van deze regels op de hoogte zijn

net of ze van een andere planeet komen  of onder welke steen zijn ze gekomen

dat is in het wet weekend  veel duidelijker te merken dan doordeweeks

de mensen die thuis werken en in het weekend gaan schoppen

deze mensen houden zich het vaaks van de domme

of vinden het onzin om ook voor 1 ding een mandje of karretje te gebruiken

of proberen steeds als koppel na binnen te gaan terwijl het niet mag

als het heel druk is

zij worden ook het vaaks boos als je ze aanspreekt op de regels

als zij zich er ook aan moeten houden

dan moeten ze opeens nadenken en de praktijk regels zelf na komen

kantoor mensen gedragen zich meestal als robots die kunnen ook niet nadenken

terwijl zij de regels maken waar werknemers zich aan moeten houden

dat geld ook meestal voor mensen die nooit willen werken

de steuntrekkers  deze  mensen weten ook vaak niet de praktijkregels te hanteren

denken ook alleen aan hun zelf

al deze mensen moeten hun gegevens afgeven als het bedrijf een boete krijgt

dat deze mensen dan de boetes betalen die is vrij hoog

deze mensen moeten bij de overheid klagen zij hebben deze regels gemaakt

dan moeten ze ook daar gaan klagen als ze het er niet mee eens zijn

vaak laten mensen ook expres hub mandje of karretje in de winkel liggen

als ze de winkel verlaten waardoor andere mensen onnodig langer moeten wachten

of zetten hun karretje gewoon op de parkeerplaats en gaan weg zonder het terug te brengen

de asociale mensen zijn dit die de corona regels niet serieus nemen

de corona regels die nu gelden daar zijn we voor 80 in december nog niet van af
zeker niet zolang er veel mensen zijn die de huidige regels niet serieus nemen
waardoor er strengere regels moeten komen

1385 9 Rapporteer

Thijs12
door Thijs12 - Apr 11, 2020 om 22:53
538 Antwoorden / Vragen

Bid boek?

diumenge
door diumenge - Apr 11, 2020 om 22:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

te lang; niet gelezen

Magnum007
door Magnum007 - Apr 11, 2020 om 23:14
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Zorro,

Heb je nog een vraag voor ons ?

tenormin
door tenormin - Apr 11, 2020 om 23:48
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@el-zorro, volgens mij ben jij een beetje van het padje: wat een lang verhaal plus: wat je schrijft: is volledig onjuist; De meeste mensen houden zich, juist wel, aan alle voorschriften. Heb je lange verhaal uiteraard niet helemaal doorgelezen maar ben bang dat jij heel bang bent geworden van alles. Niet nodig. De mensen zijn veel "liever" en behulpzamer geworden. Ik, als voorbeeld, kan niet meer online bestellen, ja, dat wel maar 3 á 4 weken wachttijd en mensen doen nu vrijwillig boodschappen voor me. Ik denk dat u teveel alles te dramatisch schrijft, voor zover ik het heb gelezen. En ook, de mensen die thuiswerken gaan niet schoppen, maar winkelen, shoppen. Meestal alleen! En dat gaat alleen over boodschappen doen om te eten. Wees blij dat men nog eten mag kopen!

scherpslijper
door scherpslijper - Apr 11, 2020 om 23:55
70 Antwoorden / Vragen

Heel erg vervelend hoor, allerlei mensen die dingen doen waar ze dat niet behoren te doen.  Bijna net zo vervelend als........(oh wacht)

Geen vragen? Door naar de volgende.

aurora1
door aurora1 - Apr 12, 2020 om 16:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Veel te lang verhaal en ga ik daarom niet lezen.
Maar als u aan het klagen bent kunt u daar beter mee stoppen want dat is voor iedereen enorm vervelend; we zitten immers allen in hetzelfde schuitje.
En als u aan het zeuren bent geldt hetzelfde.
En voor de rest: het is wel lekker rustig zo, de aarde heeft eindelijk eens wat rust en dat geldt ook voor de natuur. Luchtvervuiling is laag etc., wat willen we nog meer?

rj
door rjw - Apr 12, 2020 om 17:28
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Koekoek

ma
door marnix1 Apr 12, 2020 om 18:02
256 Antwoorden / 22 Vragen

Best wel grof.

sw
door swat1500 - Apr 12, 2020 om 23:26
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Is er ook nog een vraag?

Redacteur
door Redacteur - Apr 13, 2020 om 08:47
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Dit forum is voor consumentenvragen en -problemen. Dit topic voldoet hier niet aan en gaat daarom op slot.

De redactie