rh
door rhvl Apr 23, 2020 om 13:29
Winkels & webshops

DIT KAN IKEA TOCH NIET MAKEN ??????

Vorige week een bestelling geplaatst bij IKEA, die vandaag op 23-04-2020 rond 09.30 uur geleverd zou worden. Dinsdag 21 april stuurt zowel IKEA als het bezorgingsbedrijf, VLOT LOGISTICS, dat de spullen bij elkaar verzameld zijn en klaar staan om op 23-04-2020 bezorgd te worden. Op 23 april rond 13.00 uur krijg ik (na de hele ochtend wachten op de transporteur) een mail van IKEA dat de transporteur de producten nog niet heeft ontvangen (!) en dat de levering maar liefst een week opgeschoven wordt.
Producten zijn al betaald, dus de order intrekken heeft weinig zin. Daarnaast 2 dagen voor niks vrij genomen om de spullen in elkaar te zetten. DIT KAN IKEA TOCH NIET MAKEN ??????

15213 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 23, 2020 om 13:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zoals je gemerkt hebt kan dat wel.
Er kan altijd iets tussen komen.

marita5
door marita5 - Apr 23, 2020 om 14:01
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rhvl ,

Ik heb een levering per vrachtwagen besteld.  Zal die plaatsvinden?

We leveren momenteel een beperkte selectie van IKEA producten.

Vrachtwagenleveringen worden uitsluitend gedaan met één bezorger. Daardoor kunnen we tijdelijk alleen artikelen leveren die door één persoon behandeld kunnen worden.

We kunnen ons niet binden aan de leveringsdatum voor bestellingen waarbij meer dan één persoon nodig is om de artikelen te leveren. Van zodra wij meer duidelijkheid hebben over een precieze leveringsdatum, zullen wij contact met je opnemen om een nieuwe afspraak in te plannen.

panter22
door panter22 Apr 23, 2020 om 18:28
6599 Antwoorden / Vragen

1,5 meter van elkaar afzitten in een vrachtwagencabine gaat wat moeilijk,

ne
door neodutchio - Apr 23, 2020 om 14:01
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Gelukkig, er werken toch nog mensen bij Ikea. Mensen maken wel eens een foutje of er gaat ergens wel eens wat mis. Wellicht de chauffeur ziek geworden, is er schade ontstaan aan uw levering, is het simpelweg verkeerd neergezet, heeft de bus een ongeluk gehad. Zoveel zaken die van invloed kunnen zijn.

Maar gelukkig bent u heel begripvol.

Tr
door Trostomaat - Apr 23, 2020 om 16:21
239 Antwoorden / Vragen

De wereld vergaat niet, al lijkt het er voor u wel op zo te zien.
Volgend keer pas vrijnemen als de spullen binnen zijn.

gerbera
door gerbera - Apr 23, 2020 om 16:29
7373 Antwoorden / 14 Vragen

DIT KAN IKEA TOCH NIET MAKEN ??????
U weet nog niet half wat IKEA allemaal kan maken maar daarom hoeft u nog niet zo te schreewen met al die vette hoofdletters.

En wist u dat IKEA geen eigen vervoer heeft maar deze aan een transporteur en dan zijn ze afhankelijk van de transporteur.
En in deze periode weet je het maar nooit hoe het loopt.

rj
door rjw - Apr 23, 2020 om 16:30
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Belachelijk dat mensen fouten mogen maken. Allemaal op staande voet ontslaan. Is dit het antwoord wat je wilt horen?

En wachten op de transporteur is in tijden van binnen moeten blijven geen probleem....

getty
door getty - Apr 23, 2020 om 16:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Gevalletje jammer, en weer door.

ma
door malty - Apr 23, 2020 om 17:05
1112 Antwoorden / 1 Vragen

ik ben het met u eens, geen manier van doen.
Wanneer de schuld bij Vlot logistics ligt moet ikea het maar met hun oplossen.
En dat ze de levering zomaar een week opschuiven is helemaal zot.
Bezorgen ze maar eens per week in uw regio, maar dan nog, ze hebben u een bezorgdatum gegeven.
Er kan altijd wat mis gaan maar ruim 3 uur na de afgesproken bezorgtijd pas een bericht sturen?
Klacht indienen, zie
https://nl-nl.customersupport.ikea.com/app/answers/answer_view/a_id/1001020/~/wat-doe-ik-als-ik-niet-tevreden-ben-over-een-van-de-services-van-ikea%3F

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2020 om 18:17
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, zeker op dit moment in deze bijzondere COVID19 situatie is niet alleen IKEA een bedrijf dat wordt geconfronteerd met latere bezorgingsmogelijkheden dan aanvankelijk afgesproken. Zelfs PostNl maakt melding dat men mogelijk via dat bedrijf niet op afgesproken tijdstippen kan leveren.
Bovendien is er helaas ook niets onmenselijks aan mogelijk een fout maken (als men dan wel van fouten lering trekt).

Is het een idee dat u de vrije dagen dan iets kunt verzetten?

MisterrMix
door MisterrMix - Apr 24, 2020 om 10:48
18 Antwoorden / Vragen

Waarom neemt u 2 dagen vrij om spullen in elkaar te zetten? Dat kan toch ook in de vrije uurtjes of t weekend wanneer u die heeft?

Die 2 dagen zijn uw eigen domme schuld hoor.

En tja, nu in deze tijd is een langere levertijd geen gek iets. Had u ook rekening mee kunnen houden.

En ook in dit geval: Waar mensen werken kunnen fouten gemaakt worden.

sy
door sylviamaria - Jun 13, 2020 om 13:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil hier even toch nog graag op reageren ook al is het 1,5 maand geleden.....

dit kan ikea zeker niet maken!!!

Ongeveer hetzelfde probleem, besteld gelijk betaald, week om af te leveren, vrije dag, bestelling volgen werkt niet, bellen ,mailen , constant hetzelfde antwoord via een bandje, onze lijnen zijn overbezet! chatten, werkt ook voor geen meter kortom ellende.
Eindelijk gistermiddag iemand te spreken, wat blijkt, volgens ikea hadden we nog niet betaald, huh nou wel degelijk hoor, zit iemand te slapen daar!

Meneer zou mij intern doorverbinden met Financiën dit was toch wel een foutje niet bestemd voor de klantenservice, want ik wil compensatie sowieso.

Wachten.... Krijg ik de Servicebalie!!!  weer het hele verhaal uitgelegd, mevrouw foutje in het systeem, ja zou ik ook zeggen!
Mevrouw zou het melden en binnen 48 uur zou er iemand contact opnemen Pardon???

 Zit hier met een planning, wil graag snel geholpen worden, nou ze moet nog bellen, heb alles op sociaal media gezet klachten .nl stuurt mail dat Ikea niet wenst te antwoorden Pardon???
0900 nummers bellen en dan nog geen antwoord net weer gebeld, weer overbelast, dus ik begrijp je woede !!

Mensen die gereageerd hebben op jouw probleem, wat een domme antwoorden, zeggen hoeveel dagen heb je nodig en maken je
belachelijk en mens waar maak je je druk om kan gebeuren! Het antwoord van Malty daar heb je wat aan, levert geen commentaar maar geeft je een goed
antwoord!!  en geen afzeik antwoorden!

tijger1
door tijger1 Jun 13, 2020 om 13:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stampvoeten wil ook weleens helpen.

ne
door neodutchio Jun 13, 2020 om 13:35
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Als u met een planning zit, haal dan zelf de meubelen op. Overal kan iets fout gaan. Dat is geen opzet. Iets zegt mij dat u ook wel eens een fout maakt.

Dat callcenters overbelast zijn blijft voor een aantal een bron van ergernis. Vreemd, want het mag ondertussen toch wel duidelijk zijn waarom. En kunt u dat niet accepteren dat er minder mensen op een werkplek mogen zitten en dat er meer online bestellingen binnenkomen dan wat een verkoper aan kan, dan moet u vooral niets gaan bestellen.

va
door vanlotjegetikt Jun 13, 2020 om 13:44
809 Antwoorden / Vragen

Keulen en Aken zijn ook niet op een dag gebouwd. En helaas het is overal druk met online bestllingen. Dus ipv 24 uur zomaar 5 werkdagen. Even geduld aub.

aurora1
door aurora1 Jun 13, 2020 om 16:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou het raam open doen en luid gillen, stijl zoals peuters wel in winkels doen door gillend en krijsend op de grond te gaan liggen. Dat helpt. Evenals uw opjuttende reactie, erg over tijd, op de schreeuwpersoon die dit topic startte. Heerlijk voor al die mensen die, met dat extra risico nu, door blijven werken. En.... gelukkig bent u foutloos.
Ga maar een wandelingetje maken, daar kunt u erg van opknappen.

sy
door sylviamaria Jun 14, 2020 om 08:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Er kan ook nooit eens normaal gereageerd op een mening, uiting of probleem, zegt alweer genoeg.

en dan deze, UW OPJUTTENDE REACTIE, ERG OVER TIJD, haha

Wat een onzin antwoorden, kom op zeg, kijken hoe jullie zelf reageren als je iets betaald hebt en niets ontvangt, als jou het niet gebeurd is het altijd een ver van mijn bed show.....
Jullie lezen gewoon niet wat er staat.

Het is normaal lijkt mij, dat een bedrijf laat weten wanneer er iets niet goed gaat of later geleverd wordt ja of nee?
Ja

Tot op de dag van de bezorging, een week na de bestelling, is er geen mail of telefoon geweest dat er iets niet goed zat, normaal?
Nee

Heb ik er moeite mee wanneer een bestelling later geleverd wordt door de huidige omstandigheden ?
Nee

Ik heb mijn bestelling betaald en daar stond hij als niet betaald, dus wie zit daar te slapen bij Ikea?

Nogmaals het gaat mij om het uitblijven van informatie dat mijn bestelling niet geleverd is!!!

En dan die opmerkingen dat iemand er twee dagen voor neemt om een kast in elkaar te zetten,  die mevrouw heeft twee dagen nodig, een voor de bezorging en een om hem in elkaar te zetten!
Als mensen werken dan hebben zij die dagen nodig!

Al heeft die mevrouw een week nodig , daar gaat het hier niet om, kinderachtige opmerkingen, ga stampvoeten of wandelen, onprofessionele antwoorden lijkt mij.

Als je dan jezelf deskundig vindt dan moet je in een panel gaan zitten van een of ander consumenten programma en dit soort antwoorden geven op een vraag of reactie, dan vragen de mensen zich ook af, wat is dit???
Of geef je op voor een quiz, op iedere vraag het juiste antwoord, want ieder onderdeel wordt beantwoord, knap hoor.

Topic is:  Vraag en Beantwoord, en niet Vraag en Afbranden!

Het lijkt er ook op dat er een wedloop is met de meeste antwoorden onderling, nou ja antwoorden, bij sommige dan, en dan zit je gauw
aan de 15.000 antwoorden hoor.

En mensen kunnen fouten maken, daar zijn we mensen voor, maar als we alles op Corona schuiven dan zou het nog veel erger zijn met de economie.

En als je verder kijkt dan alleen dit topic dan komt je er achter dat ik niet de enige ben hoor met een OPJUTTENDE reactie, hilarisch alleen dat woord al, alleen u moet toch maar eens opzoeken wat dit woord eigenlijk betekent.

Verder wens ik iedereen nog een fijne zondag!

Nee

ne
door neodutchio Jun 14, 2020 om 11:56
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Het heeft niet met liggen slapen te maken. Het enige personeel dat er aan te pas komt bij een online bestelling zijn de mensen die uw bestelling uit het schap pakken en verzendklaar maken. Verder gaat alles automatisch. Dat er een betaling blijft hangen valt niet op tot iemand zich meldt.
Een fout kan dus ook pas opgelost worden als deze bekend is.

En nee, niet alles hoeft op corona gegooid te worden. Maar het is algemeen bekend dat iedereen met afstand van elkaar moet werken. Dus minder mensen met meer werk. Die combinatie gaat niet samen. Vergelijk het met uw supermarkt. Met 50 klanten in het uur kunnen ze alles bijhouden, maar met 100 klanten per uur en de helft aan personeel krijg je lege vakken, een vol magazijn en rijen aan de kassa. En dat is bij Ikea niet anders.

Magnum007
door Magnum007 Jun 14, 2020 om 12:28
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Sylvia,

Sommige antwoorden bij dit topic zijn verwijderd.

Ik raad je aan om een nieuwe vraag (topic) te starten via het menu.

sy
door sylviamaria Jun 14, 2020 om 14:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel voor de mededeling,dat sommige antwoorden zijn verwijderd, zegt al genoeg over de aard van het beestje????
Ieder zijn eigen mening, ik blijf bij de mijne, spullen worden niet verzameld eer dat je weet dat ze betaald zijn, dus ze zitten wel te slapen!
Nee,moet er niet aan denken om een nieuwe topic te starten veels te vermoeiend!
bedankt voor het lachen????

ne
door neodutchio Jun 14, 2020 om 16:09
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Sylviamaria, Er zit niemand op kantoor die alle orders gaat bekijken. Dat gaat allemaal digitaal. Geen idee wie u denkt die ligt te slapen, de computer niet in ieder geval.

sy
door sylviamaria Jul 6, 2020 om 20:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Even een update voor iedereen die alleen maar die mevrouw aan het afzeiken was, vanwege haar vraag dat Ikea haar in de kou liet staan!

Ik heb nieuws voor jullie, dan maar een zeikerd, maar ik heb wèl een compensatie voor mijn hele dag thuiszitten en bellen naar het 0900 nummer!!!

Ik heb € 75,00 terug gekregen en ik heb ze hartelijk bedankt! De klant is nog altijd koning!!!

En ik had gewoon gelijk, haha niks geen computerstoring!

Dus mensen die het beter weten met hun zogenaamde TOP antwoorden, om punten te scoren, helaas, deze vlieger gaat wel op!!!!

Want IKEA kan dit echt wel oplossen!!!!

aurora1
door aurora1 - Jun 13, 2020 om 16:02